امروز : جمعه 12 فوریه 2021
تاریخ : 2021/02/12 - 9:10 ذخیره فایل ارسال به دوستان

بخش یامچی دردهه فجر /۱۲۳۳۶۰۰۰۰۰۰۰ ریال در پروژه های بخش یامچی در جریان سال ۱۳۹۹  هزینه ودر دهه فجر ۱۳۹۹ افتتاح ومورد بهره برداری قرار گرفت

۱۲۳۳۶۰۰۰۰۰۰۰ ریال در پروژه های بخش یامچی در جریان سال ۱۳۹۹  هزینه ودر دهه فجر ۱۳۹۹ افتتاح ومورد بهره برداری قرار گرفت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان فردا  ۱۲۳۳۶۰۰۰۰۰۰۰ ریال در پروژه های بخش یامچی در جریان سال ۱۳۹۹  هزینه ودر دهه فجر ۱۳۹۹ افتتاح ومورد بهره برداری قرار گرفت
دکتر داود گرشاسبی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرنددر افتتاح طرح های عمرانی، تولیدی، ورزشی و پروژه های صنعت برق و گاز با اعتبار ۱۲۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال در بخش یامچی مرند خبر داد.

 گرشاسبی با اشاره به پروژه های  قابل افتتاح در بخش یامچی گفت: همزمان با دهمین روز از دهه فجر، سالن ورزشی شهدای روستای گله بان با متراژ ۱۴۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال  افتتاح شد ومورد بهره برداری اهالی ورزش دوست روستای گله بان و جوانان منطقه قرار گرفت
وی افزود: پارک و آمفی تئاتر روستای گله بان نیز با مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
فرماندار ویژه مرند خاطرنشان کرد: امروز، پروژه های صنعت برق شامل برق رسانی به روستای حصاروکیل و قلندر، اصلاح خط ۲۰ کیلووات هوایی و افزایش ظرفیت پست هوایی پمپ آب یاری در روستای مرکید، احداث خط ۲۰ کیلوولت هوایی و نصب یک دستگاه پست هوایی در روستای قراجه محمد و شهر یامچی و نصب یک دستگاه پست هوایی و احداث خط ۴۰۰ ولت هوایی در ورودی روستای اربطان در مجموع با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: دامداری نیمه صنعتی کریمی نیز در مساحت ۲۰۰۰ مترمربع با هزینه ۳۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در روستای لیوار پایین راه اندازی شده است.
گرشاسبی گفت: این دامداری با ظرفیت ۷۰ راس گاو، برای ۴ نفر بصورت مستقیم و ۷ نفر بطور غیرمستقیم ایجاد کرده است.
وی همچنین با اشاره به افتتاح شعبه پست بانک ایران در شهر یامچی ابراز کرد: در دهمین روز از دهه فجر، اجرای شبکه گازرسانی به واحد‌های تولیدی مسیر یکانات با متراژ ۱۲۷۵۰ متر با اعتبار ۲۹ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال، اجرای شبکه گذاری تقویت فشار یامچی به لیوار به طول ۴۳۵۰ متر و اعتبار ۱۵ میلیارد ریال افتتاح و گازرسانی به روستای روم قویوسی به طول ۲۱۰۰ متر و هزینه برآورد شده به مبلغ ۴ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

   

یکی دیگر از پروژه های افتتاح شده در شهر یامچی افتتاح پست بانک بود که با حضور صادقی مدیر کل پست بانک استان و جمعی از اهالی و خانواده شهدا و روسای ادارت افتتاح شد .

در این برنامه ها شیخ پور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرماندار ، شکرانی معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار ،،ملکی بخشدار یامچی و جمعی از روسای ادارات معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند را همراهی کردند.

جوانی در روستای حصار وکیل به جوان فردا گفت اکر روستاها از امکانات رفاهی و خدمات ده بهرهمند شود من در شهر چکار می کنم من یک تحصیل کرده هستم میتوان به روستایم برگردم واز املاک خود استفاده کنم . اگر دیروز اجداد ما بطور سنتی کشاورزی و دامداری  می کردند امروز ما جوانان میتوانیم بصورت علمی و دانش روز این صنعت کشاورزی و دامداری را رونق دهیم .

مادری در روستای حصار وکیل به خبرنگار جوان فردا  گفت ما ۲۰ سال پیش با خر به قیراچ می رفتیم آب می آوردیم الحمدالله امروز شاهد افتتاح گاز رسانی  به روستایمان هستیم

این مادر کهنسال گفت من از اهالی روستایمان حصار وکیل  میخواهم به روستایمان برگردند و به املاکخود برسند تا بتوانیم از مسئولین خدمات بخواهیم و روستایمان را آباد کنیم . دیگر در زندگی در شهر خسته شده ایم .

روستای حصار وکیل در ۵ کیلومتری شهر یامچی مرکز بخش یامپی واقع شده است که اخیرا با رسیدن برق باین روستا مهندس قاسم زاده رئیس شرکت گاز منطقه ای شهرستالن مرند در محضر دکتر داود گرشاسبی معاون استاندار و فرماندار فرمانداری ویژه شهرستان مرند به اهالی قول داد تا در هفته دولت ۱۴۰۰ شاهد رسیدن گاز باین روستا خواهیم بود

   

ارسال دیدگاه