امروز : پنجشنبه 5 آگوست 2021
تاریخ : 2021/08/05 - 3:48 ذخیره فایل ارسال به دوستان

منطقه خیام مرند در آینه جوان فردا

ما که در وسط آشغال زندگی میکنیم شورا به چکار آید؟

منطقه خیام مرند

قسمت اول

منطقه خیام مرند در جنوب غربی مرند مثل قرینه منطقه آغ زمی در مرند واقع شده است ولی وسعت این منطقه کمتر است از منطقه آغ زمی این دو منطقه از مناطق رای خیز شهرمرند است ولی منطقه خیام از جذب اعتبارات عمرانی ضعیف تر از منطقه آغ زمی است

در منطقه خیام تراکم شهرنشینان نسبت به وسعت در مقایسه با منطقه آغ زمی کمتر است و ساخت و سازهایش در مقایسه با منطقه آغ زمی نسبتاً خوب و تازه ساخت است . به گزارش جوان فردا منطقه آغ با وجود راه آهن در توسعه ان مانع شده ولی خیام در حال توسعه به سوی جاده بین المللی است .

وجود باغات در منطقه خیام موجب شده با توجه به نزدیک بودن به مرکز شهر باغات را به قطعات کوچک تقسیم می کنند و به فروش می رسانند ودر بعضی جاها بعضی از خریداران املاک باغات شوارع عمومی را با کشیدن دیوار یا فنس بصورت غیر قانونی به املاک خود اضافه می کنند . در این میان جهاد کشاورزی بی تفاوت از کنار این تفکیک های باغات می گذرد.

منطقه خیام در مقایسه با منطقه آغ زمی نتوانسته اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر را به خود اختصاص دهد البته فرهنگ انتخاباتی را باید مد نظر قرارداد .

در چندین دوره کاندیداهایی جهت تکیه زدن به صندلی شورای شهر وارد کارزار انتخاباتی شده اند با رای ساکنین این منطقه به پارلمان شهر راه یافته اند ولی ساکنین از این راه یافته گان به شورا از این منطقه گلایه تند دارند.

امتیازمنطقه خیام نسبت به منطقه آغ زمی نزدیکی خیام به جاده بین المللی است و وجود زمینهای خالی میتواند پتانسیل توسعه در این منطقه باشد.

منطقه خیام در بالادستی رود خانه قیام قرادارد ولی ساخت و سازها غیرمجاز بدون رعایت حریم مسیل سیل با سهل انگاری اداره امور آب این منطقه را با خطر جدی روبرو کرده است.

شهروند ساکن در این منطقه گفت بخدا از دست موش و مار وسگهای ولگرد و گربه های رها شده و  حشرات دراین منطقه خسته شده ایم زندگی ما همیشه با خاک ریزهائی است که از عدم آسفالت مسیرها عجین شده است .

خانمی گفت  ما در وسط آشغال زندگی میکنیم  شورا به چکار آید؟وقتی رای میدهیم شورا تا جلو در مغازه خود یا ساختمان خود ویا درمورد املاک خود کار میکند چرا رای دهم.

اگر مسئولین شهرمرند دیر بجنبند منطقه خیام در آینده نزدیک بیش از منطقه آغ زمی از اصول ساخت و سازهای غیرقانونی سرعت خواهد گرفت و آینده شهر را با مشکل عدیده ای مواجه خواهد کرد..

در منطقه خیام یک مسجد بنام حضرت ابوالفضل س  وجود دارد و یک مرکز سلامت بهداشت ودرمان این منطقه نتوانسته است آنچه حق مسلم این منطقه از ساخت و سازهای قانونی باشد بهره مند شوند.

شهروندی   گفته انتظارات ما از مسئولین شهر و شهرستان این است انصاف را درنظر بگیرندمنطقه خیام را دریابند.

گزارشگر: ابراهیم میابی

ارسال دیدگاه