امروز : دوشنبه 6 دسامبر 2021
تاریخ : 2021/12/06 - 10:08 ذخیره فایل ارسال به دوستان

امیرعبدالهیان: از بازنگری سیاست خارجی برخی کشورها در قبال سوریه استقبال می‌کنیم/احتمال دیدار روسای جمهور در آینده نزدیک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جوان فردا  javanefarda.ir  به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبدالهیان وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری امروز دوشنبه خود با فیصل مقداد همتای سوری با بیان اینکه گفتگوهای خوب و مفید و روبه جلویی در خصوص روابط دوجانبه داشتیم که نگاه بر همکاری در حوزه اقتصادی و همچنین تمرکز بر‌ […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جوان فردا  javanefarda.ir  به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبدالهیان وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری امروز دوشنبه خود با فیصل مقداد همتای سوری با بیان اینکه گفتگوهای خوب و مفید و روبه جلویی در خصوص روابط دوجانبه داشتیم که نگاه بر همکاری در حوزه اقتصادی و همچنین تمرکز بر‌ روابط جامع است، اظهار داشت: روابط دو کشور راهبردی و ممتاز است.

وی با اشاره به اینکه امروز در خصوص‌ مسائل مختلف دوجانبه گفتگو کردیم، افزود: سفر ایشان در زمانی انجام می شود که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاههای بازرگانی ایران در سوریه جریان دارد.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: ایران حضور نیروهای خارجی در سوریه که بدون هماهنگی با دولت سوریه انجام شده را محکوم می کند. ما از بازنگری سیاست خارجی برخی کشورهای عربی و اروپایی و رفت و آمدهای اخیر به دمشق و بازگشایی برخی سفارتخانه ها استقبال می کنیم.

امیرعبدالهیان همچنین گفت: در خصوص افغانستان گفتگوی مفصلی داشتیم و درباره لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان اتفاق نظر داریم.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به کمک های مردمی‌ و تسهیل کمک های کشورهای دیگر به افغانسنان از سوی ایران در شرایط تحریم، افزود: اتفاقی در روزهای گذشته در یکی از نقاط مرزی ما افتاد که نیروهای مسلح ما با قدرت پاسخ آن ناهماهنگی را دادند. ما اعتراض رسمی خود را نیز اعلام کردیم. ایران در حفظ امنیت ملی و سرزمینی خود با هیچ طرفی تعارف ندارد.

امیرعبدالهیان در خصوص حملات پراکنده رژیم صهیونیستی به سوریه نیز گفت: رژیم جعلی و تروریستی اسرائیل ریشه ناامنی در منطقه و غرب آسیاست. سازش محدود برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را به نفع صلح و امنیت منطقه نمی دانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک دیدار روسای جمهور دو کشور را در مکان مورد توافق داشته باشیم.

فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه نیز در این نشست گفت: امروز پیام آقای بشار اسد و دعوت رسمی وی از آقای رییسی برای سفر به سوریه را تقدیم ایشان کردم.

وزیر خارجه سوریه افزود: درباره موضوعات مختلف گفتگو کردیم. با توجه به کثرت تحولات نمی توانیم فاصله بین دیدارها را طولانی کنیم.

مقداد با بیان اینکه درباره تحولات افغانستان و عراق نیز گفتگوهایی بین طرفین انجام گرفته است، اظهار داشت: روابط اقتصادی بین ایران و سوریه محور گفتگوها بود و در جریان دیدار با آقای رئیس جمهور و آقای امیرعبداللهیان درباره آن صحبت کردیم.

ارسال دیدگاه