امروز : دوشنبه 20 دسامبر 2021
تاریخ : 2021/12/20 - 16:52 ذخیره فایل ارسال به دوستان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۰ درصد نیاز کاغذ کشور از ظرفیت داخلی تامین می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی نیاز سالانه کشور به کاغذ چاپ و تحریر را ۳۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: تا یکسال و نیم آینده ۸۰ درصد این نیازها را از داخل تامین می‌کنیم. به گزارش پایگاه خبری جوان فردا javanefarda.ir  به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز […]

محمدمهدی اسماعیلی نیاز سالانه کشور به کاغذ چاپ و تحریر را ۳۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: تا یکسال و نیم آینده ۸۰ درصد این نیازها را از داخل تامین می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان فردا javanefarda.ir  به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در بازدید از کارخانه چوب و کاغذ مازندران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی دولت حرکت به سمت خودکفایی است و در این حوزه سالیانه نزدیک به ۳۰۰ هزار تن کاغذ برای چاپ و نشر روزنامه نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه چاپ و نشر بستگی به میزان توزیع در استان دارد، افزود: ۴۰ هزار تن آموزش و پرورش نیاز دارد و ۱۵ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر و ۱۵ هزار تن دیگر از ظرفیت کارخانه مجدد برای چاپ و نشر می‌ماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه ۲۵۰ الی ۳۰۰ هزار تن کاغذ تولیدی برای چاپ و نشر نیاز داریم، افزود: در ماه های اخیر با مشکلاتی مواجه بودیم که دولت مجبور شد کارهای فوق‌العاده‌ای انجام دهد تا مشکلات حوزه فرهنگ حل شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در سال آینده با کمک شرکت‌های داخلی و حمایت دولت نیازها را برآورده می‌کنیم.

وی ادامه داد: بازدید امروز نیز به همین‌منظور است چراکه این مجموعه‌ای بزرگ با سابقه خوب، در سال‌های اخیر اتفاقاتی در آن رقم خورده که توقعات را برآورده نکرد که امیدواریم با همت کارخانه چوب و کاغذ مازندران و کمک نمایندگان استان و بخش‌های مختلف دولت از جمله وزارت صمت، وزرات آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ که متولی اصلی این بخش است به راهکار مناسب برسیم و نیازهای خود را تقریبا از شرکت‌ های داخلی به ویژه مازندران تامین کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید جدول برنامه‌ریزی مناسب تهیه شود و میزان تولیدات داخلی برآورد تا با ظرفیت داخل کشور حدود ۸۰ درصد تا یک سال و نیم آینده تولید شود.

اسماعیلی درباره تامین کاغذ کتب درسی افزود: دولت مصمم برای حمایت از تولیدات داخلی است و اگر در این مجموعه مطمئن باشیم این ظرفیت تامین می‌شود حمایت جدی خواهد شد.

T.me/jjavanefarda

ارسال دیدگاه