امروز : یکشنبه 9 ژانویه 2022
تاریخ : 2022/01/09 - 10:35 ذخیره فایل ارسال به دوستان

کارکنان معترض دادگستری چه میخواهند؟

کارکنان معترض دادگستری چه میخواهند؟   صبح امروز در پی رد شدن کلیات طرح فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه در مجلس در هفته گذشته، کارکنان دادگستری با برگزاری تجمعاتی در سراسر کشور مراتب اعتراض خود را اعلام کردند. اعتراضاتی که صدای آن در مرند نیز شنیده شد. پیام ارس طی ارتباطی با یکی از کارکنان […]

کارکنان معترض دادگستری چه میخواهند؟

 

صبح امروز در پی رد شدن کلیات طرح فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه در مجلس در هفته گذشته، کارکنان دادگستری با برگزاری تجمعاتی در سراسر کشور مراتب اعتراض خود را اعلام کردند. اعتراضاتی که صدای آن در مرند نیز شنیده شد.

پیام ارس طی ارتباطی با یکی از کارکنان دادگستری مرند خواسته های آنها را جویا شده و اعتراضات آنها را جهت احقاق حقوقشان بررسی میکند.

● کارمندان دادگستری میگویند: ما کارمند دولت هستیم و از دولت حقوق می گیریم ولی در دستگاه قضا خدمت می کنیم در حالی که این دو دستگاه کاملا مستقل از هم هستند.

● کارکنان دادگستری معتقدند که زیر سایه حقوق و مزایای قضات، اسمی از آنها برده نمی‌شود و متأسفانه تاکنون شاهد هیچ اقدام مثبتی از سوی مسئولین در خصوص رسیدگی به وضعیت‌شان نبوده‌اند.

● حجم کارمان بالاست. در این سالها و با افزایش مشکلات اقتصادی و به تبع آن مشکلات اجتماعی از قبیل اعتیاد و همچنین ضعف فرهنگی دولت‌ها، حجم پرونده ورودی به قوه قضاییه به طرز بی سابقه افزایش یافته و تا هفده میلیون پرونده در سال آمار ثبت شده است و این نشان از حجم کار دارد.

●در این سال‌ها و با افزایش افسار گسیخته تورم، کارمندان اداری به زیر خط فقر مطلق رفته‌اند. بعضی از آنها دچار مشکلات خانوادگی شده‌اند، بعضی رو به شغل دوم مانند مسافرکشی و کار در آژانس‌ها آورده‌اند تا بتوانند از پس مخارج خود و خانواده‌هایشان برآیند.

● هیچ مزایایی برای کارمندان اداری در نظر گرفته نشده است. حتی آنها ایاب و ذهابی ندارند، اضافه کار ناچیز، امکانات اداری فرسوده و …

● به اعتقاد کارکنان دادگستری، حساسیت و فشار کار در قوه قضائیه به قدری است که هر کسی نمی‌تواند آن را تحمل نماید. دقت در انجام وظایف محوله و سرعت از جمله ضروریات این شغل است. یک اشتباه جزئی از سوی هر‌ کارمند می‌تواند باعث اطاله دادرسی شود.

● در این سال‌ها کارکنان نجیب اداری قوه قضائیه علیرغم همه کاستی‌ها و کمبودها و مشکلات با جان و دل به مردم خدمت کرده و خواهند کرد. اما مشکلات روزافزون کاری و اقتصادی و بی تفاوتی و بی عملی مسئولین، انگیزه‌ها را در این قشر زحمتکش کم و حتی از بین برده است.

پیام ارس امیدوار است که مسئولین حساسیت دستگاه قضایی را درک کرده و نسبت به اتخاذ تدابیر عملی اقدام نماید.

ارسال دیدگاه