نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز
مرا به خاطر بسپار
رمز موفقیت و ماندگاری حکومت های ضعیف
از تئوری های معروف “یوزف گوبلز، وزیر تبلیغات هیتلر” این است که میگفت: “دروغ را باید آنچنان بزرگ گفت که شنونده، در بزرگی آن فرو رفته و آن را به راحتی باور کند”. گوبلز می گفت: “ما نه به دوست، بلکه نیاز به دشمن داریم”. او معتقد بود که وقتی یک حکومت دچار ضعف مدیریتی، فساد، ناکارآمدی و فلاکت اقتصادی شود و وقتی نتواند نیازهای ابتدایی مردماش؛ از قبیل نان، کار، رفاه، امنیت، اعتبار، و آسایششان را تامین کند، با موجی از نارضایتی، خشم و اعتراض عمومی مواجه می شود و در این حال، کشور به سوی انقلاب و سقوط حکومت پیش می رود. گوبلز میگفت: “در چنین حالتی، حکومت باید اذهان عمومی را به سوی یک موضوع فرعی، اما بزرگ منحرف کند. – باید وارد یک جنگ شد. – حکومت باید برای ملت دشمن بتراشد: دشمنان خارجی و دشمنان داخلی – ولی اگر دشمن واقعی پیدا نشد، حتی دشمن خیالی… – باید دایم از توطئهها گفت. – از نقشههایی که دشمنان برای ما میکشند. – باید از هر فرصت و حادثهای، برای راه انداختن یک جنگ تبلیغاتی استفاده کرد. – باید همیشه درگیر بود؛ درگیر جنگ، درگیر تبلیغات علیه همسایگان، علیه کشورهای قدرتمند، علیه سازمانهای جهانی، – باید بحران ساخت…” وی معتقد بود: “رمز موفقیت و ماندگاری حکومتهای ضعیف، در وضعیت جنگی و بحرانها است. در جنگها و بحرانها است که مردم؛ بدبختیهای مالی، شغلی، شخصی و معیشتیشان را فراموش کرده و با حکومت همدل میشوند و این بهترین فرصت برای سرکوب منتقدین داخلی است. کشور که آرام شود، مردم طلبکار حکومت میشوند”. توصیه او این بود که: – باید کشور را دائم در حالت جنگی نگه داشت. – باید کاری کرد که مردم وقتی به هم میرسند، همواره از جنگ و از دشمن بگویند.
منبع : کانال اقتصادی دکتر راستی
این مطلب بدون برچسب می باشد.