امروز : سه شنبه 18 ژانویه 2022
تاریخ : 2022/01/18 - 10:54 ذخیره فایل ارسال به دوستان

فاکتور چین در معادله ایران و عربستان

*فاکتور چین در معادله ایران و عربستان* 🌀 اندیشکده آمریکایی کوئینسی در گزارشی تحلیلی به نقش چین در مذاکرات تهران و ریاض پرداخته و نوشته است که با توجه به اینکه عربستان سعودی و ایران شرکای تجاری پیش‌روی چین در خاورمیانه هستند، ثبات روابط بین دو رقیب برای معاملات پکن در منطقه مفید خواهد بود. […]

  • *فاکتور چین در معادله ایران و عربستان*

🌀 اندیشکده آمریکایی کوئینسی در گزارشی تحلیلی به نقش چین در مذاکرات تهران و ریاض پرداخته و نوشته است که با توجه به اینکه عربستان سعودی و ایران شرکای تجاری پیش‌روی چین در خاورمیانه هستند، ثبات روابط بین دو رقیب برای معاملات پکن در منطقه مفید خواهد بود.

🌀 اندیشکده کوئینسی همچنین پیش‌بینی کرده که در سال ۲۰۲۲، تنش زدایی سعودی-ایرانی نه تنها قریب الوقوع، بلکه برای این دو رقیب حیاتی است. در همین راستا، وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی هفته گذشته جداگانه به چین سفر کردند تا درخصوص مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و موافقت‌نامه جامع استراتژیک گفت‌وگو کنند. سفری که همزمانی آن با مذاکرات احیای برجام و جدی‌تر شدن رقابت چین و آمریکا در خاورمیانه قابل تامل است.

🌀 در همین ارتباط، پایگاه تحلیلی رسپانسیبل استیتکرافت وابسته به اندیشکده کوئینسی در تحلیلی به قلم ابی بگینی و فرح جن نوشت: تلاش‌های عربستان سعودی برای کاهش وابستگی به صادرات نفت و تنوع بخشیدن به اقتصادش، الگوهای جدیدی از مشارکت‌ها و رقابت‌های منطقه‌ای را ایجاد می‌کند.

🌀 جاه‌طلبی‌های عربستان برای تبدیل شدن به یک مرکز مالی منطقه‌ای در عرصه تجارت و گردشگری جهانی که با هدف اصلی بقای خاندان آل سعود مرتبط است، این کشور را به سمت بازنگری روابط طولانی‌مدت خود با ایران سوق می‌دهد. / انتخاب

پایگاه خبری تحلیلی #جوان_فردا

در تلگرام👇
T.me/jjavanefarda

در واتساپ👇
https://chat.whatsapp.com/HIAKcaD3BLt4IAysa1NwqQ
1400/10/20

ارسال دیدگاه