امروز : یکشنبه 30 ژانویه 2022
تاریخ : 2022/01/30 - 15:23 ذخیره فایل ارسال به دوستان

جاده مرند جلفا

   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جوان فردا به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی اویاناق  از جاده مرند جلفا   با توجه به گذشته نه چندان دوردر سال ۱۳۸۶ در دور هفتم مجلس شورای اسلامی ایران چندین پروژه ملی نصیب شهرستان مرند شد . یکی از این پروژه های ملی جاده مرند و تا جلفا […]

 

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جوان فردا به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی اویاناق  از جاده مرند جلفا

 

با توجه به گذشته نه چندان دوردر سال ۱۳۸۶ در دور هفتم مجلس شورای اسلامی ایران چندین پروژه ملی نصیب شهرستان مرند شد . یکی از این پروژه های ملی جاده مرند و تا جلفا بود  ولی متاسفانه در دوراه های نهم و دهم مجلس این پروژه از یاد رفت با تدبیر مهندس عرب باغی مدیر عامل وقت منطقه و بعداز آن مهندس محسن نرمیان  مدیر عامل منطقه آزاد ارس  مصمم شدند این جاده را به نحو ممکن دو بانده کنند . لذا سی کیلومتر آن را منطقه آزاد ارس تقبل نمودند و تا روس تای قره بلاغ این امر بجز پل هائی که هزینه بر هستند محقق شد در این مدت بعضی کاندیداهای دروغگو این جاده را جاده انتخاباتی کردند تا از آن سود انتخاباتی ببرند

حال شنیده میشود  نماینده فعلی مجلس اعتبارات تخصیص داده شده باین جاده را بنام خود ثبت کند  با توجه به احساس مسئولیت کردندمدیر عامل منطقه آزاد ارس   برای  تکمیل این طرح   ۲۰۰ میلیارد ریال از بودجه ۱۴۰۰ برای باند دوم جاده مرند ـ جلفا تخصیص یافت و در فصل کاری پیش رو عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
همچنین مقرر شده است ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز از بودجه ۱۴۰۱ برای اتمام این پروژه در سال آینده تخصیص یابد.

طرح جاده مرند ـ جلفا تاکنون  پیشرفت فیزیکی داشته است و با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و منطقه آزاد ارس بصورت مشارکتی احداث می‌شود.

جاده مرند_ جلفا به دلیل منتهی شدن به منطقه آزاد ارس و تردد پرشمار وسایل نقلیه در آن، از مسیرهای حادثه ساز آذربایجان شرقی است که سالیانه دهها نفر در این جاده بر اثر تصادف مصدوم می شوند یا فوت می کنند.

ارسال دیدگاه