امروز : جمعه 4 مارس 2022
تاریخ : 2022/03/04 - 10:44 ذخیره فایل ارسال به دوستان

سلام بر همشهریانی که سازدار و حسن نژاد را همشهری خود کردید

    مهرداد طهمورثی پیشکسوت رسانه و فعال اجتماعی و اقتصادی و اصلاح طلب واقعط با شهروندان سخن گفت سلام همشهریان عزیز همشهریان آیات عظام حجت کوهکمری و میرزا علی اکبر مرندی همشهریان سرداران بزرگ و مردان بی ادعا همشهریان شهر وزرا ، شافعی و کلانتریها سلام همشهریان مهندس هرزندی و دکتر رفیعیان وکریمی و […]

 

 

مهرداد طهمورثی پیشکسوت رسانه و فعال اجتماعی و اقتصادی و اصلاح طلب واقعط با شهروندان سخن گفت

سلام همشهریان عزیز
همشهریان آیات عظام حجت کوهکمری و میرزا علی اکبر مرندی
همشهریان سرداران بزرگ و مردان بی ادعا
همشهریان شهر وزرا ، شافعی و کلانتریها
سلام همشهریان مهندس هرزندی و دکتر رفیعیان وکریمی و شافعی وسید زاده و صراف و امامی
سلام بر همشهریانی که سازدار و حسن نژاد را همشهری خود کردید
سلام بر همشهریان جان
چند ماهی است که اختلاف برسر تندیس زنده یاد مرحوم استاد رفیعیان موجب تکدر خاطر همشهریان را فراهم آورده است .چه انتقادهایی که که از سر کین و نفرت و چه حمایتهایی که از روی جهل و نادانی خاطر مردم عزیز و همشهریان را مکدر نکرده است .
این همه تند خویی و تنش و بهانه برای خدشه وارد کردن جایگاه سرمایه های این شهر هر چه هست قطعا برای خیر خواهی و عظمت این شهر نیست .
توهین به بزرگان این سرزمین مختص شهرمرند نیست .
شنیده ام زمانی شخصی برای آنکه نامش در تاریخ جاودانه شود کتابخانه بزرگ فرانسه را که منابع علمی معتبری در آن وجود داشت را به آتش کشید تا نامش جاودانه شود . بی شک وی به مقصود خود رسید ولی یقینا از وی به عنوان منفور ترین چهره تاریخ یاد می شود .
علی شمس نویسنده و کارگردان ، استاد شهریار شاعر بزرگ تورک آذربایجانی را با ادبیاتی سخیف و نژادپرستانه مورد توهین قرار داد و یا در سالمرگ شاملو در تلویزیون به وی بد و بیراه میگویند
هیچ یک از این توهینها نمیتواند خللی در جایگاه این دو ایجاد کند ولی قطعا قضاوت و عکس العمل افکار عمومی موجب عذر خواهی توهین کنندگان گردید
همشهریان عزیز :
آدمهای کوچک عظمت خود را در تحقیر دیگران می بینند .

آدم‌های بزرگ عظمت دیگران را می‌بینند؛ آدم‌های متوسط به دنبال عظمت خود هستند و آدم‌های کوچک عظمت خود را در تحقیر دیگران می‌بینند.
آدم‌های بزرگ درباره ایده‌ها سخن می‌گویند؛ آدم‌های متوسط درباره چیزها سخن می‌گویند و آدم‌های کوچک پشت سر دیگران سخن می‌گویند. آدم‌های بزرگ درد دیگران را دارند؛ آدم‌های متوسط درد خودشان را دارند و آدم‌های کوچک بی‌دردند. آدم‌های بزرگ عظمت دیگران را می‌بینند؛ آدم‌های متوسط به دنبال عظمت خود هستند و آدم‌های کوچک عظمت خود را در تحقیر دیگران می‌بینند. آدم‌های بزرگ به دنبال کسب حکمت هستند؛ آدم‌های متوسط به دنبال کسب دانش هستند و آدم های کوچک به دنبال کسب سواد هستند. آدم‌های بزرگ به دنبال طرح پرسش‌های بی‌پاسخ هستند؛ آدم‌های متوسط پرسش‌هایی می‌پرسند که پاسخ دارد و آدم‌های کوچک می‌پندارند پاسخ همه پرسش‌ها را می‌دانند. آدم‌های بزرگ به دنبال خلق مساله هستند؛ آدم‌های متوسط به دنبال حل مساله هستند و آدم‌های کوچک مساله ندارند. آدم‌های بزرگ سکوت را برای سخن گفتن برمی‌گزینند؛ آدم‌های متوسط گاه سکوت را بر سخن گفتن ترجیح می‌دهند و آدم‌های کوچک با سخن گفتن بسیار، فرصت سکوت را از خود می‌گیرند
با عرض معذرت و پوزش از همشهریانی که در طی این مدت قلمفرسایی کردند به غیر از چند مورد جزئی نقدی که بتواند سازنده باشد و یا دفاعیه ای که بتواند حق را به حقدار برساند را ندیدم و معتقدم دفاع بد از یک حقیقت، خطرناک تر از حمله کردن خوب به آن است.
بنده عقیده دارم باید جایگاه بزرگانی همچون مهندس شافعی ،دکتر کلانتری و دکتر رفیعیان و خیلی از بزرگانی که به خاطر همین مسائل در پس پرده مانده اند باید حفظ شود .

برخی خود کم بیش بزرگ بینان نه انتقاد درست و حسابی و منطقی بلدند نه حمایت خوب و جانانه
متاسفانه چند سالیست که اجاره دادن و اجاره گرفتن قلم در شهر فرهنگ و تاریخ به رسمی نامیمون بدل گردیده که این رسم نامبارک نطفه این بد اخلاقیهاست .
قطعا کلمه سارساخ برازنده هیچ یک از همشهریان بنده نیست و ایضا سارساخ بازی
همشهریان عزیز قطعا منشا این مجادلات را رقابتهای سیاسی و انتخاباتی و حتی منافع شخصی میدانند که متاسفانه یکی از گره های گور توسعه شهرستان عزیزماست .
متاسفانه رقابتهای سیاسی سالها ست که در شهر ما بهانه ایست برای توهین و تشر به رقیب .که صد افسوس این رقابتها بجای اینکه موجب رشد و تعالی برای پیشرفت شهرمان گردد موجب عقب ماندگی و پسرفت کردیده است .
این جدلها اگر قرنها طول بکشد نخواهد توانست ریالی به سرانه در آمد شهرستان بیافزاید .
بیایید از اعضای محترم شورای اسلامی شهرمان بخواهیم خیابانها و گذر ها و میادین را به نام بزرگان و خیران شهرمان : حاج یوسف صباغ ، کلانتریها ، شافعی ، و رفیعیان و مفاخر علمی و اجتماعی … نامگذاری کنند . تندیس آنها را به شایسته ترین نحو ممکن نصب کنند . به کوتوله های مواجب بگیر اجازه توهین و تخریب به بزرگان شهر داده نشود . تا اگر طفلی و جوانی آن می بیند به آن ببالد و به آن افتخار کند و آنها را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهد .
هرچند که نتوانستم بی پرده و صریح نکاتی را بیان نمایم اما امیدوارم توانسته باشم در حد وسع خود ادای دین نمایم .
مهرداد طهمورثی دیزج یکان
اسفند ۱۴۰۰

ارسال دیدگاه