امروز : دوشنبه 9 می 2022
تاریخ : 2022/05/09 - 17:50 ذخیره فایل ارسال به دوستان

انتصابات در شهرستان مرند

انتصابات در شهرستان مرند عموم یا قریب به اتفاق در جامعه کشوری دهان به دهان می گردد انتصابات منتسب به نمایندگان هستند، تا جایی که دیگر خبری از گزینه های خود استانداردر استانها  درفرمانداران شهرستانها در این بین وجود ندارد. استانداران و فرمانداران  بعنوان نماینده عالی دولت باید حس استقلال را در بین مجموعه خود […]

انتصابات در شهرستان مرند

عموم یا قریب به اتفاق در جامعه کشوری دهان به دهان می گردد انتصابات منتسب به نمایندگان هستند، تا جایی که دیگر خبری از گزینه های خود استانداردر استانها  درفرمانداران شهرستانها در این بین وجود ندارد.

استانداران و فرمانداران  بعنوان نماینده عالی دولت باید حس استقلال را در بین مجموعه خود بیش از همیشه ایجاد کند، وگرنه زیر مجموعه اش بزودی از وی حسابی نمی برند.

انتصابات فله ای و سفارشی در استان ها و شهرستانها سمت و سوی چند منطقه خاص را به خود گرفته است و گلایه عموم مردم را بدنبال دارد.

استاندارآذربایجانشرقی ممکن است از این اصل مبرا نباشد ولی در شهرستان مرند آنچه مد نظر استاندار برای شهرستان مرند در سمت معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند بود خواست خود راعملی کرد  هرچند در جامعه چنین به نَظر می رسد که چنین نیست ولی به نظر نویسنده ممکن است از طرف نماینده شرط و شروط هائی در انتصاب مدیران میانی در شهرستان اعم از بخشداری ها و روسای ادارات رای خیزتوافق شده باشد .

با این وضعیت و شدت با نزدیک شدن به انتخابات سال ۱۴۰۲ دخالت ها بهتر است، شفاف باشد چون هم پارچه دست شماست و هم قیچی و هم خیاط !

مردم در کوچه و بازار از ضعف مدیریت اجرایی کشوری میگویند، سیاسیون میگویند در هیچ دوره ای شاهد ضعف عمده تا به این حد نبوده ایم.

چاره کار این است که این وا ماندگی هرچه سریعتر جبران شود، مجموعه وزارت کشور باید در جریان این موضوعات قرار گیرد تا این بنای استوار از این خراب تر نشود.

 انتصاب حاج علی کوه کمری با بازنشست شدن علی شیخپور معاون سیاسی امنیتی فرماندار سابق بعنوان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار از سوی دکتر عباسی معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند در بین سیاسیون گزینه خوبی بود و در تبریکات فعالین سیاسی با توجه به شناختی که از کوه کمری دارند از اجرای عدالت سیاسی سخن گفته اند.در رزومه کوه کمری بخشدار شدن و دبیر ستاد بحران و… دیده میشود  .کوه کمری در ششمین دوره انتخابات شوراها بعنوان عضو هیات نظارت بر انتخابات شهرستان مرند از طرف نماینده معرفی شد به علت اینکه کوه کمری مدیریت ستاد اقامه نمازجمعه را برعهده داشت موانع قانونی موجب انصراف وی از قبول عضویت در هیات نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان مرند شد

انتصاب حسین محمدی به عنوان بخشدار بخش مرکزی علاوه بر صحت و سقم سفارشی بودن ،فرصت خدمت به روستائیان را با مشکل مواجه خواهد کرد رزومه حسین محمدی آنچنان برای تصدی بخشداری بخش مرکزی با نزدیک به ۷۰ روستا  برای تصدی این پست خیلی ضعیف است .وی در روزمه خود شهرداری شهر کشکسرای را دارد که بعداز منحل شدن شورای دور چهارم شهر کشکسرای نتوانست ادامه کاردهد وقتی حسین محمدی شهردار کشکسرای بود جهت ساماندهی پسماند شهرستان مرند با ۵ شهرو بیش از ۱۲۰ روستا مبلغ نزدیک به ۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰ رریال معادل یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان با توجه به قانون به حساب شهرداری کشکسرای واریز شد وی طبق شنیده ها از گردش آن مبلغ جهت ساماندهی پسماند شهرستان مرند ممانعت کردند   متاسفانه تا به امروز از سرنوشت این مبلغ خبری نیست اگر امروز تورم را در نظر بگیریم این مبلغ بالغ بر ۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان میشود. !!وی درششمین دوه انتخابات شوراها  از طرف   نماینده، مجلس یکی از اعضای هیات نظارت بر انتخابات شورای بخش مرکزی بود که در تصمیم گیرها نتوانست استقلال فکری را در چهارچوب قانون اعمال کند .

علیرضا کرامت دانشجوی دکترا در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری   که در رزومه خود مدیریت روابط عمومی فرمانداری  را دارد و در زمان دکتر داود گرشاسبی پست کارشناسی امور شهری و روستائی و شوراها را به خود اختصاص داد کرامت در زمان مدیریت روابط عمومی به نحو احسن با مدیران و روابط عمومی ادارات و رسانه های رسمی و فعالین مجازی تعامل بهتری داشت .

تغییر مدیر اداره بهزیستی شهرستان مرند با تدبیر کارشناسانه معاون استاندار و فرماندار شهرستان مرند انجام گرفت

تغییر رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرند هرچند یهوئی انجام گرفت ، بومی بودن رئیس جدید ممکن است گره مشکلات ورزش مرند را بگشاید .

آنچه شنیده میشود معاون مدیرکل و رئیس جهاد و کشاورزی شهرستان مرندبزودی باز نشسته خواهندشد بعضی از کارکنان از ستاد نماینده مجلس برای تصدی این پست حساس اقتصادی و اشتغالزائی دندان تیز کرده اند. باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا جهاد کشاورزی فدای انتخابات ۱۴۰۲ خواهد شد یا با تدبیر شجاعانه فرماندار مانع از این عمل خواهدشد !

درمورد تغییر رئیس شبکه بهداشت ودرمان مرند زمزمه هائی به گوش می رسد

درمورد تغییر معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش شهرستان مرند شنیده میشود دارند این مدیریت را در راستای مهندسی انتخابات رقم می زنند در این مورد از معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند انتظار می رود این سازمان آموزشی وفرهنگی را میدان تاخت و تاز انتخابات ۱۴۰۲ نکنند.

رضا اباذری رئیس اتاق اصناف در چهار چوب قانون مسئولیت شان به پایان رسید اباذری در دوران مدیریت خود اتاق اصناف را از برهم ریختگی نجات داد و جایگاه اتاق اصناف و کسبه داران را در شهرستان مرند به جائی رساند که در تمام جلسات بخصوص در زمان کرونا در دفاع از اصناف پافشاری می کرد.

امید است با آمدن غفاری به ریاست اتاق اصناف شهرستان مرند بتواند در حفظ جایگاه اتاق اصناف تداوم بخش باشد

ارسال دیدگاه