امروز : پنجشنبه 11 آگوست 2022
تاریخ : 2022/08/11 - 6:22 ذخیره فایل ارسال به دوستان

دولت برای ارزیابی عملکرد خود، از رسانه های اهل تمجید و توجیه فاصله بگیرد

سخن سردبیر دولت برای ارزیابی عملکرد خود، از رسانه های اهل تمجید و توجیه فاصله بگیرد اگر روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: یکی از بهترین راه‌های رسیدن دولت‌ها به ارزیابی واقع‌بینانه درباره عملکردهای خود، توجه کردن به انتقادهائی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شوند.  در شرایط کنونی کشور ما، رسانه‌ها را می‌توان به چهار دسته تقسیم […]

سخن سردبیر

دولت برای ارزیابی عملکرد خود، از رسانه های اهل تمجید و توجیه فاصله بگیرد

اگر روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: یکی از بهترین راه‌های رسیدن دولت‌ها به ارزیابی واقع‌بینانه درباره عملکردهای خود، توجه کردن به انتقادهائی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شوند.

 در شرایط کنونی کشور ما، رسانه‌ها را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد. یک دسته اصولاً کاری به مسائل مردم و دولت ندارند و در پی درآمد و زندگی خودشان هستند. دسته دیگر اهل انتقادند. دسته سوم اهل انتقامند و دسته چهارم اهل توجیه و تعریف و تمجیدند.

 دولتمردان، همواره از دسته چهارم خوششان می‌آید ولی اگر اهل خدمت باشند باید از دسته دوم یعنی رسانه‌های انتقادی استقبال کنند، زیرا آنها بدون غرض و با تحمل زیان‌هائی که معمولاً از عوارض انتقاد است درصدد اصلاح امور و کمک به دولتمردان هستند.

 نظریه #جوان_فردا

متاسفانه مسئولین‌دولتی در این مدت یکسال علاقه ای به حضور خبرنگاران در جلسات ندارند

تفاوت این‌دولت با دولت قبلی دراین است که تعامل دولت مردان در دولت قبل با رسانه ها بخصوص با رسانه های مخالف دولت خیلی خوب بود .مسئولین  این‌دولت با وجود اینکه‌در بعضی شهرستانها بطور عملیاتی پای هستند متاسفانه از دعوت خبرنگاران غافل می باشند .

یکی هم اینکه رسانه های موافق و همراه دولت بیش از رسانه های منتقد ، دولت را می کوبند علت این‌کوبیدن نرسیدن به پست و مقام می باشد .

از طرفی بعضی مسئولین استانی و شهرستانی از پاسخگوئی به خبرنگاران طفره می روند

این چند مورد موجب شده است رسانه های منتقد سکوت اختیار کنند تا شفافیت رسانه های موافق وهمیار دولت روشن شود که متاسفانه این رسانه های  موافق ساز مخالف می دمند.

ارسال دیدگاه