امروز : سه شنبه 11 اکتبر 2022
تاریخ : 2022/10/11 - 17:36 ذخیره فایل ارسال به دوستان

سرباز ۴۰ ساله در میدان

#مکتب_حاج_قاسم سرباز ۴۰ ساله در میدان دنیاگریزی یکی از ویژگیهای برجستۀ سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی می‌باشد. سردار سلیمانی در مکتب امام راحل چنین تربیت شده بود که به دنیا دل نبندد و مسائل کلان مادی برایش خُرد و حقیر باشند.  همان طور که تعلقات دنیوی و حتی جایگاه مادّی رهبری برای امام راحل (ره) […]

#مکتب_حاج_قاسم

سرباز ۴۰ ساله در میدان

دنیاگریزی یکی از ویژگیهای برجستۀ سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی می‌باشد. سردار سلیمانی در مکتب امام راحل چنین تربیت شده بود که به دنیا دل نبندد و مسائل کلان مادی برایش خُرد و حقیر باشند.

 همان طور که تعلقات دنیوی و حتی جایگاه مادّی رهبری برای امام راحل (ره) هیچ ارزشی نداشت، سردار سلیمانی نیز همانند پیر و مرادش نسبت به چنین موضوعات دنیوی هیچ تعلق خاطری نداشت.

 اعطای نشان ذوالفقار که عالی‌ترین درجۀ نظامی در کشور است نیز نتوانست دنیازده‌اش کند. روزی که این مدال زیبا را از دستان مبارک مقام معظم رهبری دریافت نمود و فرزندش به ایشان تبریک گفت، در جوابشان چنین فرمود که «اینها همه دنیوی است. دعا کن یک روز مدال اُخروی‌ام را از خدا بگیرم.»

ایشان که دارای عالی ترین مقامات نظامی بود و ژنرال‌های کهنه‌کار عصر حاضر، حیران رزم شجاعانه‌اش بودند، خود را سربازی از سربازان ولایت می‌دانست و حتی توصیه نمود که بر سنگ قبرش نیز عبارت سادۀ سرباز قاسم سلیمانی را بنویسند.

 حتی در فرازی از وصیت‌نامه‌اش خطاب به علما و مراجع عظام تقلید نیز خود را «یک سرباز ۴۰ ساله در میدان » معرفی می‌کند و می‌نویستد: «سربازتان از یک برج دیده‌بانی دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه از ارزش‌های آن [که] شما در حوزه‌ها استخوان خُرد کرده‌اید و زحمت کشیده‌اید، از بین می‌رود.»

❌خبرها را در #جوان_فردا ، در ایتا پیگیر باشید
#جوان_فردا در ایتا👇
Eitaa.com/javanefarda

ارسال دیدگاه