امروز : پنجشنبه 16 مارس 2023
تاریخ : 2023/03/16 - 4:15 ذخیره فایل ارسال به دوستان

در خواست شهروندان در مورد بیان نظریه قانونی در مورد شرایط احراز شهردار

پیرو اعلام نظر مقامات ارشد  و مسئولین مربوطه استانی در راستای انتخاب شهر دار توسط شورای اسلامی شهرمرند جمعی از نویسندگان و صاحب نظران و دلسوزان شهر از مدیریت پایگاه خبری جوان فردا و نشریه گوزل وطن خواستار شفاف سازی نظریه قانونی شرایط احراز یک شهردار در نظتم جمهوری اسلامی شدند. در شهر مرند با […]

پیرو اعلام نظر مقامات ارشد  و مسئولین مربوطه استانی در راستای انتخاب شهر دار توسط شورای اسلامی شهرمرند جمعی از نویسندگان و صاحب نظران و دلسوزان شهر از مدیریت پایگاه خبری جوان فردا و نشریه گوزل وطن خواستار شفاف سازی نظریه قانونی شرایط احراز یک شهردار در نظتم جمهوری اسلامی شدند.

در شهر مرند با شروع بکار ششمین دوره شورای اسلامی شهر مرند با ۵ رای دکتر نظری بعنوان شهردار مرند انتخاب شد .

ولی اختلافات درونی موجب شد مخالفان نظری در شورا که در زمان انتخاب دو نفر بودند بعضی جریانات حاکم بر شورا موجب شد این دو مخالف به ۵ عضو افزایش یابد ولی دو عضو دیگر پای انتخاب خود باقی مانند.

۵ عضو مخالف دکتر نظری که از روی لجبازی مخالف بودندخارج از چهارچوب قانون به بهانه استیضاح بدون رعایت تشریفات استیضاح دکتر نظری را عزل کردند این مصوبه شورا در کمیته تطبیق رد شد ولی متاسفانه بااین عزل ۵ عضو سیدرضا هاشمی را بعنوان سرپرست منصوب کردند ولی در این مورد هاشمی نتوانست پرسرپرست شهرداری شود لذا دکتر نظری به کار خود بعنوان شهردار ادامه داد و در هفته دولت چندین پروژه را با حضور مسئولین وامام جمعه مرند افتتاح کرد .

ولی ۵ عضو بر استیضاح خود پافشاری می کردند  ولی    نتوانستند دکتر نظری را  استیضاح کنند بلکه دکتر نظری با پادرمیانی شخصیتهای دلسوز از وی خواستار استعفا شدند این امر با بزرگواری دکتر نظری محقق شد در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ با پرداخت حقوق کلیه شاغلین در شهرداری مخقق شد ۵ عضو شورا با عجله این استعفا را قبول کردند و رضا اسدی ذخیره همیشگی را بعنوان سرپرست تعیین کردند .

بعداز گذشت ۷۰ روز مدت سرپرستی یعنی ۲۰ روز بر اتمام دوره سرپرستی باقی بود که شورا با ۵ عضو هاشمی را بعنوان شهردار انتخاب کردند واین مصوبه شورا مورد تایید کمیته تطبیق قرار می گیرد ولی متاسفانه  بعداز گذشت ۳ ماه از انتخاب شهردار توسط شورا طبق شنیده نامه ای مبنی بر عدم‌احراز شهردار منتخب شهر مرند توسط سورا از استان بدست شورا می رسد .

شورای اسلامی شهر مرند نیم ساعت مانده به وقت جلسه در روز دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ هیات رئیسه جلسه را کنسل وبرای روز سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ راس ساعت ۹ صبح جلسه برگزار میشود دراین جلسه مجددا ۵ عضو شورا سیدرضا هشمی را بعنوان شهردار انتخاب می کند .

با این روند مرند یک دوره فصل کاری را از دست داد و با این طریق هم اگر کارها پیش رود حتما مرند یک‌فصل کاری دیگر را از دیت خواهد داد از طرف دیگر طبق شنیده ها لایحه بودجه شهرداری مرند برای سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۵۰۵ میلیارد تومان مورد تصویب شورا قرلر گرفته است .

با این اوصاف شهروندان نگران شهر مرند هستند .

ارسال دیدگاه