امروز : چهار شنبه 29 مارس 2023
تاریخ : 2023/03/29 - 6:51 ذخیره فایل ارسال به دوستان

باکو از آن ایران است .

❌باکو از آن ایران است . نویسنده : #رحیم_میابی کارشناس ارشد حقوق عمومی حال که الهام علی اف چشم طمع به زنگزور و جاده بین المللی آن‌دوخته است وبه ایران شاخ وشونه می کشد باید بداند باکو از آن ایران است یعنی جمهوری آذربایجان پاره تن ایران است . از طرفی ام القرای آذریها وترکها […]

باکو از آن ایران است .

نویسنده : #رحیم_میابی
کارشناس ارشد حقوق عمومی

حال که الهام علی اف چشم طمع به زنگزور و جاده بین المللی آن‌دوخته است وبه ایران شاخ وشونه می کشد باید بداند باکو از آن ایران است یعنی جمهوری آذربایجان پاره تن ایران است .
از طرفی ام القرای آذریها وترکها ایران است نه آذربایجان وترکیه .
چون ایران همیشه یک‌کشور صلح دوست ومخالف جنگ است نباید از سکوت معنی دار ایران سوءاستفاده کند ،الهام علی اف از رفتاری لاطی بازی نتانیاهوگری دست بردارد ودر آغوش ایران که ام القرای آذری و ترک‌ است سر در بغل ایران بگذارد و از رافت و مهربانی ایرانیان بهره مند شود.
ملت آذربایجان هم کیش و هم زبان و هم دین و هم‌مسلک‌ اند با ایرانیان هموطن هستند .
♦️اگر الهام علی اف الهام پذیر است و میخواهد در ریاست جمهوری آذربایجان باقی بماند پیشنهاد می شود از منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب الهام بگیرد
حضرت آیت الله خامنه ای در تاریخ ۱۳/۸/۱۳۹۹ در بیانات خود ضمن اعلام تلخ بودن جنگ وضرورت اتمام آن، اصولی را مطرح کردند که این اصول می تواند برای تنظیم مفاد پیمان صلح مورد توجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گیرد. این اصول عبارتند از:
۱.همه‌ی سرزمین‌های جمهوری آذربایجان که به‌وسیله‌ی ارمنستان تصرف شده باید آزاد شود و به آذربایجان برگردد.
۲.مرزهای بین‌المللی هم باید رعایت بشود؛ یعنی دو طرف به مرزهای بین‌المللیِ کشورها تعدّی و تجاوز نکنند و مرزهای بین‌المللی بایستی محفوظ باشد.
۳. بایستی امنیّت ارامنه‌ای که در این سرزمین‌ها هستند محفوظ باشد.
در این اصول به عدم تعرض به مرزهای بین المللی و حفظ این مرزها که به معنای احترام به تمامیت ارضی کشورهاست و لزوم تامین امنیت ارامنه در این سرزمین‌ها، به عنوان ملزومات خاتمه جنگ و تامین امنیت منطقه توجه شده است.
با استفاده از اصول فوق الذکر و توجه به موازین و اصول پذیرفته شده بین المللی،طرح زیر با شش محور برای حل اختلافات آذربایجان و ارمنستان و دستیابی به یک پیمان صلح جامع پیشنهاد می شود.
۱.جمهوری ارمنستان با احترام به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان،منطقه قره باغ با مرکزیت خانکندی را به عنوان خاک جمهوری آذربایجان بپذیرد و از استقلال این منطقه و تجزیه جمهوری آذربایجان حمایت نکند.
۲.جمهوری آذربایجان در چارچوب تمامیت ارضی خود، نسبت به اعطای خودمختاری به قره باغ و تامین امنیت و اعطای حقوق شهروندی به ارامنه، متعهد شود.
۳. جمهوری آذربایجان،قرار داشتن گذرگاه زنگزوردر تمامیت ارضی ارمنستان را بپذیرد،حق اعمال حاکمیت برای این کشور را قائل شده و از طرح ادعاهای تاریخی درمورد این گذرگاه خودداری ورزد.
۴.جمهوری آذربایجان در چارچوب تمامیت ارضی خود،متعهد شود که گذرگاه لاچین برای ارتباط ارامنه قره باغ با ارمنستان را باز نگه دارد.
۵.جمهوری ارمنستان در چارچوب تمامیت ارضی خود و با اعمال حاکمیت در گذرگاه زنگزور،به جمهوری آذربایجان اجازه استفاده از این گذرگاه برای دسترسی به استان خودمختار نخجوان را صادر کند.
۶.جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان متعهد شوند که از گذرگاه های لاچین و زنگزور برای انتقال اقلام نظامی استفاده نکنند.
♦️♦️♦️
Bakı İrana məxsusdur. Müəllif: #Rahim_Miyabi İctimai hüquq magistri İndi İlham Əliyevin həris gözü Zəngzorda və onun beynəlxalq yoluna baxıb İrana qışqırdığı üçün bilməlidir ki, Bakı İrana məxsusdur, yəni Azərbaycan Respublikası İranın bir hissəsidir. Digər tərəfdən, azərilərin və türklərin Ümmül-Qarai İrandır, Azərbaycan və Türkiyə deyil. Çünki İran həmişə sülhsevər və müharibə əleyhdarı ölkədir, İranın mənalı susqunluğundan istifadə etməməli, İlham Əliyev Netanyahuqarinin tənbəlliyindən əl çəkməli, başını azəri və türk uşaqlarının anası olan İranın qucağına qoymalıdır. , və iranlıların mehribanlıq və mehribanlığından faydalanmaq Azərbaycan xalqı eyni əqidəyə, dilə, dinə, eyni məsləkə malikdir və iranlılarla həmvətəndir
İlham Əliyev ruhlanırsa və Azərbaycan Respublikasının prezidentliyində qalmaq istəyirsə, inqilabın ali liderinin menyu və göstərişlərindən ilham alması təklif olunur. Ayətullah Xamenei 13.08.1399-cu il tarixli bəyanatlarında müharibənin acılığını və ona son qoyulmasının zəruriliyini elan edərkən, sülhün müddəalarını tənzimləmək üçün Azərbaycan Respublikası və Ermənistan tərəfindən nəzərə alına biləcək prinsiplər irəli sürdü. müqavilə. Bu prinsiplər bunlardır:
1. Azərbaycan Respublikasının Ermənistan tərəfindən işğal olunmuş bütün əraziləri azad edilərək Azərbaycana qaytarılsın.
2. Beynəlxalq sərhədlərə də riayət edilməlidir; Bu o deməkdir ki, hər iki tərəf ölkələrin beynəlxalq sərh
ارسال دیدگاه