امروز : جمعه 21 آوریل 2023
تاریخ : 2023/04/21 - 8:38 ذخیره فایل ارسال به دوستان

شهرستان مظلوم و بی کس و بی پناه من مرند

شهرستان مظلوم و بی کس و بی پناه من مرند: شهرستانی که در شناسنامه خود تاریخ تولدی به درازای ۶۰۰۰ ساله دارد و در پرونده اداری خود شهرستانی ویژه نام نهادند ولی… درسایه بی مهری برخی از مسئولان شهرستان واستان در عدم مدیریت شهری الان نزدیک به ۷ ماه است که یکی از اساسی ترین […]

شهرستان مظلوم و بی کس و بی پناه من مرند:


شهرستانی که در شناسنامه خود تاریخ تولدی به درازای ۶۰۰۰ ساله دارد و در پرونده اداری خود شهرستانی ویژه نام نهادند ولی…

درسایه بی مهری برخی از مسئولان شهرستان واستان در عدم مدیریت شهری الان نزدیک به ۷ ماه است که یکی از اساسی ترین نهاد شهری بعنوان شهرداری که سرپرستی اداره میشود …؟؟؟ و این موضوع طول دارد بر ضرر مردم شهر مرند هست . چرا عزل و استیضاح نافرجامی که به فرجام تبدیل شد و چرا شهرداری که به سرپرستی انتخاب شد و چرا حکم قطعی صادر نشد و شهرداری دیگر معرفی شد اما علی رغم وعده فرماندار ویژه مرند به استناد متن سخنرانی در نشست خبری اسفند ماه ۱۴۰۱. هنوز به سرانجامی نرسیده .

آیا می دانید این در حق مردم ولایت مدار شهرمرند شهری که از نظر گردشگری وطبیعت بکر در تمامی فصول یکی از شهرهای توریست پذیر وقرار گرفتن ودرجاده بین المللی ترانزیت وشاهرگ اتصال اروپا وآسیا از نظر اقتصادی وتجاری واز طرفی همجوار بودن با منطقه آزاد ارس که امتیازی ویژه هست چرا اینهمه مورد بی مهری قرار می‌گیرند وکسی از مسئولین شهرستان واستانی هم مرند را با دیدمنفی ارزش یابی میکنند.
مردم این شهر را با بلاتکلیفی ومشکلات مدیریتی که هرروز دست پنجه می زنند را دو چندان کرده باز هم شهرمن قوجا مرند باپیشینه تاریخی ۶هزار ساله وعبور جاده ابریشم از بسیاری امکانات درفصل جذب اعتبارات وتصمیم گیری برای توسعه وعمران شهری همچنان چشم انتظار تصمیم های کش دار مسئولان استانی باشیم…!!!
آقایان مسئول اگر بنابه فرمایش حضرت امام خمینی مردم ولی نعمتان اصلی این انقلاب اسلامی هستند شایسته چنین ظلم که باید آیندگان دراین موارد چندین کتاب وداستان بنویسند که مرند چراقوجامانده ؟.؟؟
مابه دنبال شخص نیستیم بلکه مردم از رسانه ها انتظاردارندتا نسبت به انتخاب منتخبین مردم وتایید معاون استاندار وفرماندارشهرستان ویژه در هیئت تطبیق شهرستان ارزش قایل بوده واز نظر قانونی نسبت به تصمیم خودشان در مقابل رسانه ها شفاف سازی تا هرچه سریعتربه انتخاب شهردارخاتمه داده شود ..!!
لازم به توضیح است مردم مرندانتظاراتی که از نماینده خودشان درمجلس شورای اسلامی داشتندهرچند که ایشون درطول این چهار سال نتوانستند به وعده ها ومطالبات موکلین خود جامعه عمل پوشانیده شودلااقل دراین مورد واردعمل شده واز وزیرکشور بخواهدتا ازطریق تریبون مجلس پاسخگوی مطالبات برحق مردم مرند باشدکه چرا این پروسه راطولانی ویا چه اهداف وایراداتی دارد آیا مدیریت یک شهرکه دومین شهراستان وشهرستان ویژه نیز میباشد درلابلای این مشکلات علاوه برمشکلات معیشتی مردم کشودمان چنین بی مهری قرار گیرد..؟

وکلامی دیگر
شهر من مظلوم وقوجا مرند…!
شهری که ورودیش با زندان وبیمارستان شروع میشه وخروجیش قبرستان،شهری که درخیابان اصلی‌اش یک درمیان داروخانه است چه بسا که نشان دهنده بیماری منطقه است،

شهری که همه چیزش درمرکز شهرخلاصه شده وآنهم ویران ومتروکه گردیده که باعث ترافیک سرسام اور بشه شهری که قبل انقلاب با چهل هزارجمعیت یک بیمارستان ویک ورزشگاه وسه سینماداشت والان باسیصدهزار نفر باز یک بیمارستان ویک ورزشگاه وبدون سینماست.
ازپل شهید چرمی چه خبر؟
شهری که نماینده ومسئولش دلسوزی به آن نبوده وعرقی بهش نداشتند!

شهری که فرماندار جهادیش درانتظار هست که…

شهری باموقعیت استراتژیک ومهم که با وجود داشتن نخبه ها ومدیران قوی درسطح منطقه وکشور از پیشرفت جا مانده وصادرکننده نیروی کار به شهرهای کوچک اطراف نظیر جلفا وشبستر و…است!

شهری که با وجود صادرات مدیر کاردان به استان وکشور، بلدیه‌هایش نتوانستند آنچانچه درخور و لیاقت مردمان هست کاری بکنند.و در طول این مدت متاسفانه اسیر و گرفتار بدسلیقگیهای اعضای نامتحدو …شورا شده‌اند .

ای کاش بزودی شوراها که غیراز تولید هزینه و سو مدیریتی چیز دیگری بر شهر نیافریدند منحل گرددویا بامدیریت متمرکز شهرداری اداره شود و یا. با یک کلام شورای شهر باشند که بتوانند از کوچکترین مقام و امور به عالیترین مقامات و امور رسیدگی و نظارت و عزل و نصب کنند تا بدینصورت نقش اصلی پارلمان شهری اجرائی گردد.

شهری که در آن زیباسازی والمان وآبنما وفضای سبز ومیدان وطرح جامع وبرنامه ریزی شهری مفهومی ندارد!

شهری که درآن مردم انتخابات را شوخی گرفته وبعد چندین سال ناله ونفرین و به ریش خود می‌خندند و آینده ها را تخریب میکنند با این انتخاب شورایشان و…

شهری که از زیربناهای صنعتی،اقتصادی ،درمانی،ورزشی و…خبری نیست تا سرمایه گزار با رغبت وارد میدان شودو بدلیل بد انگاریها و ایجاد مشکلات در اولین مرحله از این منطقه گریزان باشد!

شهری که هر اداره‌اش آهنگ خود را میزند.

مسئولین شهری که دیگر صاحب نظرانش را بیگانه تلقی واز رسانه ها فرار میکنند .

شهری که دیگه نمیشه بهش گفت شهر!
به امید مرندی آباد وسریلند در آینده نزدیک

ارسال دیدگاه