امروز : جمعه 21 آوریل 2023
تاریخ : 2023/04/21 - 15:03 ذخیره فایل ارسال به دوستان

اولین جلسه شورای سیاستگذاری دومین جشنواره ملی تئاتر کودک باغچه بان و جشنواره تصویرسازی قصص قرآنی

به گزارش جوان فردا به نقل سایت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی مرند اولین جلسه شورای سیاستگذاری دومین جشنواره ملی تئاتر کودک باغچه بان و جشنواره تصویرسازی قصص قرآنی در مورخه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ در محل سالن جلسه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و به ریاست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی […]

به گزارش جوان فردا به نقل سایت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی مرند

اولین جلسه شورای سیاستگذاری دومین جشنواره ملی تئاتر کودک باغچه بان و جشنواره تصویرسازی قصص قرآنی در مورخه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ در محل سالن جلسه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و به ریاست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جناب آقای دکتر بلاغی برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه آقای محرمی با اشاره به ظرفیت بالای هنرمندان شهرستان مرند و سابقه برگزاری موفق اولین دوره جشنواره ملی باغچه بان و پانزده دوره جشنواره تجسمی آئینه در در آن ، برگزاری چنین رویدادهایی را در شهرهای مختلف استان باعث رونق جریان هنر انقلابی و متعهد و اعتلای هنر در اقصی نقاط استان دانست.
سلطانپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند با ارائه گزارش اولین دوره جشنواره ملی تئاتر باغچه بان ، برگزاری چنین رویدادهایی را باعث ایجاد جریان فرهنگی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقاء شاخصهای فرهنگ عمومی و کشف استعدادهای جدید در عرصه های مختلف هنری دانست و از حمایت و اعتماد مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تصویب اجرای جشنواره های مذکور در شهرستان مرند تقدیر نمود.
مدیر کل محترم نیز سیاست اداره کل را توزیع اعتبارات فرهنگی وهنری در شهرستانهای مختلف استان براساس ظرفیتها و قابلیتهای شهرستان برای تحقق شعار عدالت فرهنگی دولت سیزدهم عنوان کرد.
وی استفاده از ظرفیت کنشگری هسته های مردمی در جریان سازی فرهنگی و هنری از کاهش تصدیگری اداره کل از ۸۰ درصد در سال گذشته به زیر۲۰ درصد درسال جدید خبرداد. وی استفاده از هنر را در به تصویر کشیدن مفاهیم متعالی اسلامی و صیانت از هویت ملی و مذهبی و الگوسازی را مهم دانست و آسیب عمده جریان هنر را توجه عمده به تکنیک بدون توجه به محتوی عنوان نمود.
جناب آقای دکتر عباسی فرماندار شهرستان ویژه مرند با اشاره به اینکه هنر دمیدن روح تعهد در جامعه است بر ماندگاری موضوعات در قالب هنر اشاره نمود . وی به حمایت همه جانبه شهرستان از رویدادهای فاخر هنری به ویژه از جشنواره های تئاتر باغچه بان و تصویر سازی قصص قرآنی اعلام نمود و بر اجرای جشنواره تئاتر در بخشهای صحنه ای و خیابانی تاکید نمود. وی با اشاره به اینکه اختتامیه های جشنواره باید به عنوان شروع کار در نظر گرفته شده و آثار ارائه شده و محتواهای تولیدی در جامعه نشر یافته و با استفاده از جریان سازی سانه ای جشنواره های مذکور و خروجی و اثرات آن بازنشر یابند.
آقای دکتر میلانی رئیس دانشگاه نبی اکرم با اشاره به حمایت همه جانبه دانشگاه از جشنواره های مذکور به حساسییت موضوع قصص قرآنی و رعایت تمامی جوانب در اجرای جشنواره تاکید نمود.
آقای دکتر سامعه ای ازمعاونت اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی ، آمادگی استانداری را در حمایت از جشنواره ها ی مذکور با محوریت فرماندار جهادی شهرستان اعلام و بر جریان سازی رسانه ای این رویدادها تاکید نمود.

ارسال دیدگاه