امروز : شنبه 6 می 2023
تاریخ : 2023/05/06 - 9:52 ذخیره فایل ارسال به دوستان

امام جمعه مرند : العلم سلطان»، توجه به علم و معلم و استاد، کشور و جامعه را عزیز و از نفوذ سلطه بیگانه و فرهنگ شیطانی مصون و بیمه می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان فردا  javanefarda.ir نماز عبادی و سیاسی جمعه در مرند به امامت حضرت حجت الاسلام‌والمسلمین‌دکتر نعمت زاده امام جمعه مرند با حضور نمازگزاران  در حسینیه امام خمینی ره  جمعه ۱۲برگزارشد امام جمعه مرند در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته مرند همه نماز گزاران را با حدیثی نبوی به […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان فردا  javanefarda.ir نماز عبادی و سیاسی جمعه در مرند به امامت حضرت حجت الاسلام‌والمسلمین‌دکتر نعمت زاده امام جمعه مرند با حضور نمازگزاران  در حسینیه امام خمینی ره  جمعه ۱۲برگزارشد

امام جمعه مرند در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته مرند همه نماز گزاران را با حدیثی نبوی به ولایتمداری که اساس تقواست دعوت نمودند:
« یَا، عَلِیُّ لَوِ اِجْتَمَعَ اَلْخَلْقُ عَلَى وَلاَیَتِکَ، لَمَا خَلَقَ اَللَّهُ اَلنَّارَ ، وَ لَکِنْ أَنْتَ وَ شِیعَتُکَ اَلْفَائِزُونَ یَوْمَ اَلْقِیَامَهِ .» (غرر الفصاحه ص ۷۰۴ )
« هرگاه جمع مى شدند مردم جمیعاً بر دوستى على بن ابى طالب و مخالفت در محبّت شاه ولایت نمى کردند ، هر آینه حق تعالى آتش دوزخ را خلق نمى کرد. لکن شما و شیعیان شما رستگارانند در قیامت .»
امروز جمعه هشتم ماه شوال مصادف است با داغ و مصیبت ۱۰۰ سال پیش تخریب قبور مطهر چهار امام معصوم و شیعه و اهل بیت، امام حسن مجتبی، امام زین العابدین، امام محمد باقر و امام جعفر صادق علیهم الصلاه و السلام و قبور زینب و ام کلثوم و رقیه دختران پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و صفیه و عائکه عمه های پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و قبر ام البنین مادر حضرت عباس علیه السلام و قبر ابراهیم فرزند پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و ارحام و ازواج پیامبر خدا صلی الله علیه وآله و تعداد زیادی از بزرگان اسلام و صحابه به دست وهابیت خبیث با تمهیدات دولت انگلیس می باشد لذا به جایگاه ولایت اهل بیت در اسلام اشاره می کنم. باجماع و اتفاق علمای شیعه امامیه، صحت و قبولی اعمال مسلمان نزد خدای سبحان مشروط به اقرار و اعتماد به ولایت و امامت امیر المومنین و امامان معصوم علیهم الصلاه و السلام است.
زراره به نقل از حضرت امام باقر علیه السلام فرمودند:
«بُنِیَ الاْسْلامُ عَلَى خَمْسَهِ أَشْیاءَ: عَلَى الصَّلاهِ وَالزَّکاهِ وَالحَجِّ وَالصَّوْمِ وَالْوِلایَهِ، قالَ زُرارَهُ: فَقُلْتُ وَأىُّ شَیء مِنْ ذلِکَ أَفْضَلُ؟ فَقالَ: أَلْوِلایَهُ أَفْضَلُ، لاَنَّها مِفْتاحُهُنَّ، وَ الْوالِی هُوَ الدَّلِیلُ عَلَیْهِنَّ;» ( بحار ۶۵/۳۳۲ )
« اسلام بر پنج پایه بنا شده است: نماز و زکات و حج و روزه و ولایت. زراره پرسید: کدام یک از همه مهمتر است؟ امام(علیه السلام)فرمود: ولایت، زیرا ولایت کلید (موفّقیّت) بقیّه است و والى راهنماى انجام آنها».
علامه مجلسی در جلد ۲۷/۱۹۹ بحار از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نقل می کند که فرمودند:
« یا عَلی و الَّذی بعثنی بالنبوه و اصطفانی علی جَمیع البریه، لَوْ أَنَّ عَبْداً عَبَدَ اَللَّهَ أَلْفَ عَامٍ مَا قَبِلَ اَللَّهُ ذَلِکَ مِنْهُ إِلاَّ بِوَلاَیَتِکَ وَ وَلاَیَهِ اَلْأَئِمَّهِ مِنْ وُلْدِکَ وَ إِنَّ وَلاَیَتَکَ لاَ تُقْبَلُ إِلاَّ بِالْبَرَاءَهِ مِنْ أَعْدَائِکَ وَ أَعْدَاءِ اَلْأَئِمَّهِ مِنْ وُلْدِکَ بِذَلِکَ أَخْبَرَنِی جَبْرَئِیلُ فَمَنْ شاءَ فَلْیُؤْمِنْ وَ مَنْ شاءَ فَلْیَکْفُرْ »
« اى على! قسم به خدایی که مرا به پیغمبرى برانگیخت و بر همه خلق جهان برگزید، اگر بنده‏اى هزار سال خدا را بپرستد، از او پذیرفته نمی‌‌شود مگر به دوستى و پیروى از تو و امامان از فرزندانت، و همانا ولایت تو پذیرفته نمی‌‌شود جز با بیزارى از دشمنانت و دشمنان امامان از فرزندانت، مرا جبرئیل(ع) به این مطلب خبر داد که هر که خواهد بپذیرد و هر که خواهد انکار کند.»


خطبه دوم ۰۸/۰۲/۱۴۰۲
امام جمعه محترم مرند در خطبه دوم نماز جمعه هم با حدیث نبوی همه نماز گزاران را به آداب و روابط اسلامی و انسانی دعوت نمودند و فرمودند:
« طُوبى لِمَن حَسَّنَ مَعَ النّاسِ خُلقَهُ وبَذَلَ لَهُم مَعونَتَهُ وعَدلَ عَنهُم شَرَّهُ؛» ( غرر الفصاحه ص ۳۸۶ )
« خوشا بر آن کس که با مردم نیک خویى کند و به آنان مدد رساند وگزندش را از آنان بگردانَد !»
معاشرت انسانی و مدارا و نفع رسانی به مردم و دوری و اجتناب از شر رسانی و آزار مردم از اصول اعتقادی و اخلاقی اسلام ناب و مکتب اهل بیت علیهم السلام و اسلام عزیز است. مردم مسلمان باید به این جامعیت و مدنیت اسلام عزیز توجه فرمایند.
مناسبت ها و تاریخ و کشور:
۱-ایجاد جای پا و سفارت خانه در همسایه های شمالی ایران در کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکمنستان توسط رژیم نا مشروع اسرائیل اگر چه در این ۴۵ سال ثابت شد ثبات و امنیت آن رژیم خبیث و اربابش آمریکا را جنایتکار تضمین نمی کند اما هوشیاری فوق العاده ایران بویژه نیروهای امنیتی و نظامی را بیشتر می طلبد که الحمد لله چنین است.
۲- شنبه نهم اردیبهشت « روز شوراها » ست ضمن تبریک به شوراهای دلسوز و فعال کشور بویژه شهرها و روستاهای شهرستان مرند یادآور می شوم وجود شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی جمهوری اسلامی از مصادیق زیبای مردم سالاری دینی و واگذاری حکومت و امور مردم و کشور به مردم است اما متاسفانه از زمان اجرای اصول قانون اساسی در مورد شوراها مردم و مناطق شهری و روستائی آن بهره و سود لازم و مورد انتظار را نبرده اند از جمله در شهرستان ویژه مرند. ما همه مسئولین ذیربط شهرستان و افراد منتخب لازم است در عملکرد خود بازبینی کنند و علل نظر منفی و عدم رضایت مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور جویا شوند و جبران کنند.
۳- یک شنبه دهم اردیبهشت سالروز ابلاغ فرمان ۸ ماده ای مبارزه با فساد، توسط مقام معظم رهبری ادام الله بقائه می باشد، همه باید بدانند طهارت و پاکی اقتصادی و مالی شرط مشروعیت همه مقامات و مسئولین حکومت جمهوری اسلامی است همه باید از شیطان حرص و وسوسه لقمه حرام بگریزند و از خداوند کمک بطلبند و از حساب روز عدل الهی خداوند این مردم مومن و صبور بترسند و مسئولین مربوطه در این مورد اقدامات جدی و ملموس به مردم گزارش و نشان بدهند و از بد نامی خود و نظام اسلامی بهراسند.
۴- یازدهم اردیبهشت « روز جهانی گار و کارگر » را تبریک می گویم، وجود ثروت عظیم نیروی انسانی ماهر و پاکدست در صحنه های اقتصادی کشور از نعمت های بزرگ الهی است که وجود فقر ، بیکاری و مشکلات زندگی مردم دلیل ضعف ما در استفاده از این نعمت الهی است.
۵- دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت معلم انقلاب استاد علامه مرتضی مطهری رضوان الله تعالی علیه و « روز معلم » را به جامعه علمی و معلمین و اساتید تبریک عرض می کنم قطعا روی دیگر سکه دانائی توانائی و عزت است « العلم سلطان»، توجه به علم و معلم و استاد، کشور و جامعه را عزیز و از نفوذ سلطه بیگانه و فرهنگ شیطانی مصون و بیمه می کند.
در هفته معلم از سه شنبه ۱۲ اردیبهشت تا ۱۸ اردیبهشت آغاز می شود، انتظار می رود همه اقشار و طبقات شهری و روستائی از این امینان عزت کشور و امانتداران نسل جوان به هر نحو ممکن قدردانی کنند.
۶- هفته سلامت را به مجموعه بهداشت و درمان کشور بویژه شهرستان از اطبای محترم و پرستار و بهورزها و مجموعه پرسنل تبریک می گوئیم، البته وضعیت بهداشت و درمان کشور بعد از انقلاب بسیار پیشرفت کرده است اما شهرستان مرند وضعیت بدی دارد به اعتراف مسئولین مربوطه کشوری و استانی تاسف بار است. قصور و تقصیر مسئولین شهرستان و نمایندگان مجلس در گذشته به صورت ملموسامیدواریم در دولت سیزدهم جبران شود.

ارسال دیدگاه