امروز : دوشنبه 12 ژوئن 2023
تاریخ : 2023/06/12 - 7:18 ذخیره فایل ارسال به دوستان

مرند در انتظار اتفاق بزرگ به میمنت روز ازدواج

ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س) به فرمان خداوند، از امتیازاتی است که رسول اکرم(ص) بر آن مباهات می‌کرد. در این پیوند پر میمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند.   فاطمه زهرا (س) دختر پیغمبر اکرم (ص) و از دوشیزگان ممتاز عصر خویش بود. پدر و مادرش از اصیل‌ترین و […]

ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س) به فرمان خداوند، از امتیازاتی است که رسول اکرم(ص) بر آن مباهات می‌کرد. در این پیوند پر میمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند.

 

فاطمه زهرا (س) دختر پیغمبر اکرم (ص) و از دوشیزگان ممتاز عصر خویش بود. پدر و مادرش از اصیل‌ترین و شریف‌ترین خانواده‌های قریش بودند. از حیث جمال ظاهری و کمالات معنوی و اخلاقی از پدر و مادر شریفش ارث می‌برد و به عالیترین کمالات انسانی آراسته بود.

شخصیت و عظمت پیامبر اکرم روز به روز در انظار مردم بالا می‌رفت و قدرت و شوکت او زیادتر می‌شد به همین علت دختر عزیزش زهرا (س) همواره مورد توجه بزرگان قریش و رجال باشخصیت و ثروتمند قرارداشت و هر از چندگاه از او خواستگاری می‌کردند.

مرند در انتظار اتفاق بزرگ به میمنت روز ازدواج

به گزارش پایگاه خبری جوان فردا

اول ذیحجه مصادف با روز ازدواج مولی الموحدین حضرت علی ع و حضرت زهرا دخت گرامی رسول است که در ایران اسلامی به این میمنت این روز را بنامن روز ازدواج نام نهاده اند

طبق شنیده ها در این روز در مرند یک اتفاق خوب رخ خواهد دادباید این روز را با ترویج فرهنگ ازدواج گرامی بداریم .

ارسال دیدگاه