امروز : یکشنبه 9 جولای 2023
تاریخ : 2023/07/09 - 9:50 ذخیره فایل ارسال به دوستان

این بود برنامه اقتصادی دولت مردمی با ۵ نامزد ریاست جمهوری !!

پایگاه خبری javanefarda.ir  _ مرند درد دل با یک اصناف در صنف قصاب وقتی عید قربان شد برآن شدم تا در یک قصابی بنشینم تا آنچه در جامعه شندیه بودم که گوشت از سفره مردم حذف شده را برررسی کنم . رفتم در یک قصابی نشستم باب صحبت را از سال ققبل شروع کردیم. قصابی […]

پایگاه خبری javanefarda.ir  _ مرند

درد دل با یک اصناف در صنف قصاب

وقتی عید قربان شد برآن شدم تا در یک قصابی بنشینم تا آنچه در جامعه شندیه بودم که گوشت از سفره مردم حذف شده را برررسی کنم .

رفتم در یک قصابی نشستم باب صحبت را از سال ققبل شروع کردیم.

قصابی گفت پارسال گوشت گوسفند ماده را ۱۱۰۰۰۰تومان میدادیم و گوشت گوسفند نر را کیلوئی ۱۷۰۰۰۰تومان می دادیم و مردم هم توان خرید را داشتند و با توجه به تراکنش های موجود مالیات حدوداً ۱۴۰۰۰۰۰۰تومان شده بود و فروش هم خوب بود.

ولی امسال گوشت ماده گوسفند هر کیلوئی شده ۳۵۰۰۰۰تومان و گوشت گوسفند نر ۴۲۰۰۰۰ تومان شده است که به علت تورم بیشتر فروش گوشت ۷۰% کاهش داشته ولی با توجه به قیمت افزایش یافته مالیات را از تراکنش های مبلغی محاسبه می کنند که مالیات امسال  بنده شده حدوداً۵۸۰۰۰۰۰۰تومان .

واز طرفی عوارض کشتارگاه پارسال برای گوسفند ۷۰۰۰۰تومان  برای امسال ۱۳۰۰۰۰تومان . و  عوارض گاو در سال گذشته ۳۰۰۰۰۰تومان بود امسال شده ۴۳۰۰۰۰تومان.

وبرای اخذ کارت سلامت بیش از ۱۸۰۰۰۰۰تومان هزینه کرده ام و هر سه ماه ۴۰۰۰۰۰۰تومان بعنوان خویش فرما بیمه واریز می نمایم .

پول هزینه برق شده ۴۰۰۰۰۰۰تومان برای هرماه .

من خیلی خوب به حرفهای قصاب گوش می دادم تا اینکه یک آقایی آمد با آبرومندی اول ۱۰۰۰۰۰تومان داد وگفت برایم گوشت قربانی بده!!!

قصاب سرش را تکان داد و زیر لبی چه گفت خدا می داند. نیم کیلو گوشت وزن کرد البته از لاشه گوسفندی که کنار گذاشته بود و گوسفند نر بود وزن کرد و همراه با ۱۰۰۰۰۰تومان به این آقا داد.مشتری سوال کرد چرا پول را پس دادید . قصاب گفت گوشت قربانی است .پول لازم نیست.

مشتری گفت خدایا شرمنده از فرزندانم نشدم خطاب به قصاب گفت عید قربان تان حتما قبول حق شد.

مشتری پا به رفتن گذاشت من از قصاب که دوستم بود پرسیدم یعنی چه ؟قصاب گفت هر سال ما یک گوسفند در حیاط قربانی می کردیم امسال مادرم گفت این قربانی را ببرید در مغازه پخش کنید به افرادی که مستحق اند بدهید .

در این میان یک خانمی آمد گفت از ضایعات گوشت برایم کمی بدهید خیلی خیلی آبرومند بود از خجالتی رویش را با چادر پوشانده بود . قصاب پرسید چند نفرید گفت شش نفر، قصاب یک کیلو برایش گوشت نر داد و ریالی هم نگرفت چون از گوشت قربانی شده داد.

خلاصه من نتوانستم نشستن را ادامه دهم با روحیه و روان ناراحتی قدم زنان به دفتر آمدم ولی در عالم دیگر بودم زیر زبان می گفتم آقای رئیس جمهور علی برکت الله!!

این بود برنامه اقتصادی دولت مردمی !! در حالی که شما ۵ نامزد ریاست جمهوری دریک کابینه هستید اگر برنامه های اقتصادی که در زمان مناظره می گفتید در یک جا جمع می کردید

 حتماً راه گشای اقتصادی بود ولی در این دو سال مشخص شد که برنامه های ۵ نامزد ریاست جمهوری کارساز نبوده و فقط جنبه تبلیغاتی داشت

امیدواریم با توجه به نامگذاری سال بنام مهار تورم  دولت مردان سعی کنند تا فرموده رهبر معظم انقلاب لباس عمل به تن کند.

من دیگر نمی خواهم از دیگر اقلام که از سفره مردم حذف شده اند را بازگو کنم. ولی جهت مزید استحضار ریاست محترم جمهوری معروض میدارم نگران نباشید آنچه از سفره مردم حذف شده عبارت است از : تخم مرغ،مرغ،گوشت،لبنیات، حبوبات، سبزیجات، پنیر وکره  ولی آنچه در سفره مردم باقی است نان با قیمتهای مختلف .

ارسال دیدگاه