به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان فردا به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد ارس، عملیات عمرانی احداث باند دوم جاده جلفا_مرند حدفاصل کیلومتر ۱۶ الی ۲۲، نرسیده به تونل درهدیز با سرعت قابل قبولی درحال اجراست و تعطیلات رسمی نیز مانع پیشبرد پروژه نشده و در روزهای تعطیل نیز مهندسین […]
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان فردا به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد ارس، عملیات عمرانی احداث باند دوم جاده جلفا_مرند حدفاصل کیلومتر ۱۶ الی ۲۲، نرسیده به تونل درهدیز با سرعت قابل قبولی درحال اجراست و تعطیلات رسمی نیز مانع پیشبرد پروژه نشده و در روزهای تعطیل نیز مهندسین و کارگران مشغول فعالیتاند.
بر اساس توافقات فیمابین سازمان منطقه آزاد ارس و وزارت راه و شهرسازی احداث ۳۴ کیلومتر از باند دوم جاده جلفا-مرند از خروجی منطقه تا محدوده هرزندات برعهده سازمان است که تا به امروز ۲۸ کیلومتر آن اتمام و زیربار ترافیک رفته و تنها ۶ کیلومتر آن باقیمانده است.
۶ کیلومتر جاده مرند_جلفا حدفاصل کیلومتر ۲۸ تا ۳۴ در ماههای اخیر با هزینهکرد سازمان منطقه آزاد ارس به بهرهبرداری رسید که تاثیر بسزایی در کاهش سوانح رانندگی داشت و امید آن میرود با تکمیل ۶ کیلومتر باقیمانده ضمن تسهیل تردد خودرویی، سوانح جادهای به حداقل برسد.
در نشست خبری اخیر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس این موضوع یکی از محورهای بحث حضار بود و دکتر مجید کیانی در پاسخ به سوالات اصحاب رسانه اعلام کرد «پروژه جاده جلفا_مرند در اولویت اول معاونت فنی و زیربنایی سازمان قرار گرفته و منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل آن تامین شده است و چنانچه گره ۱۰ سالهی اختلاف با یکی از نهادها در حدفاصل تونل درهدیز زودتر رفع میشد ۶ کیلومتر باقیمانده نیز تا به امروز افتتاح شده بود اما بالاخره توانستیم این گره را رفع کنیم و تا قبل از رسیدن فصل سرما سعی خواهیم کرد عملیات عمرانی در ۶ کیلومتر باقیمانده را ادامه دهیم و تا تابستان پیشرو جاده را زیر بار ترافیک ببریم»
گفتنی است با تکمیل ۶ کیلومتر باقیمانده تعهدات سازمان منطقه آزاد ارس درخصوص جاده جلفا-مرند محقق میشود و تنها ۷ کیلومتر این جاده باقی میماند که تکمیل آن جزو تعهدات وزارت راه است و این پروژه نیز با پیشرفت ۵۰ درصدی درحال اجراست.