امروز : جمعه 13 نوامبر 2015
تاریخ : 2015/11/13 - 16:05 ذخیره فایل ارسال به دوستان

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی عنوان کرد جمع‌آوری ۷۸ میلیارد ریال زکات در آذربایجان‌شرقی

به گزارش جوان فردا : به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی، حسین دشتی اظهار داشت: از مجموع زکات جمع‌آوری شده ۴۵ میلیارد ریال در امور محرومان و ۳۲ میلیارد ریال نیز در پروژه‌های عمرانی هزینه شده است. وی ادامه داد: طی این مدت ۵۹ درصد از زکات جمع‌آوری شده در سطح […]

به گزارش جوان فردا : به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی، حسین دشتی اظهار داشت: از مجموع زکات جمع‌آوری شده ۴۵ میلیارد ریال در امور محرومان و ۳۲ میلیارد ریال نیز در پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت ۵۹ درصد از زکات جمع‌آوری شده در سطح استان صرف امور محرومان و ۴۱ درصد هم در پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

دشتی با بیان اینکه در ۸ ماهه سال گذشته ۱۵ میلیارد ریال به امور محرومان اختصاص یافته بود، تصریح کرد: با اتخاذ رویکرد جدید دبیرخانه شورای زکات کشور مبلغ اختصاص یافته به امور محرومان استان در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹۷ درصد رشد داشته است.

دبیر شورای زکات آذربایجان‌شرقی یادآور شد: میزان زکات پیش‌بینی شده برای محرومان تا پایان سال‌جاری ۵۱ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۴۵ میلیارد ریال آن، یعنی ۸۸ درصد سهم نیازمندان از پیش‌بینی سال، تحقق یافته است.

وی با اشاره به اینکه از ۷۰۹ روستا در سطح استان آذربایجان‌شرقی زکات جمع‌آوری شده است، اظهار داشت: طی این مدت ۱۰۰ هزار گونی برای جمع‌آوری زکات گندم و جو بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری ۲۵ دوره آموزشی زکات، ۲ نمایشگاه و ۹۹ جلسه شورای زکات در شهرستان‌ها و بخش‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۸ ماهه امسال ۱۳۰ نفر مبلغ زکات و ۵ هزار و ۵۵۸ عامل افتخاری زکات به کار گرفته شده است.

دشتی با بیان اینکه طی ۸ ماه گذشته سال جاری ۳۷۲ تن اقلام مستحبی به عنوان شجره طیبه جمع‌آوری شده است گفت: طی این مدت ۲ هزار و ۶۰۹ تن گندم، ۱۱ تن جو و ۲٫۵ تن کشمش به عنوان زکات واجب از کشاورزان استان آذربایجان‌شرقی جمع‌آوری شده است.

دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: از زکات جمع‌آوری شده در هفت ماهه امسال ۵۲ جهیزیه، ۵ واحد مسکن، ۱۵ مورد درمان، ۱۱ مورد برای تحصیل و ۲۷۵۱ مورد سایر خدمات به نیازمندان استان اعم از مددجو و غیر مددجو مساعدت شده است.

ارسال دیدگاه