امروز : دوشنبه 26 دسامبر 2016
تاریخ : 2016/12/26 - 15:28 ذخیره فایل ارسال به دوستان

نامه مدیر مسئول پایگاه خبری جوان فردا به رئیس سازمان صدا وسیما

«اگر بخواهید شما را از امارت (و مدیریت) با خبر سازم، آغازش ملامت است و به دنبالش ندامت خواهد آمد و سرانجامش عذاب روز قیامت است مگر آنکس که عدالت ورزد.»

 %d8%b5%d8%af%d8%a7

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای عبدالعلی علی عسگری
ریاست محترم سازمان صدا وسیما جمهوری اسلامی ایران

با سلام واحترام خاص

،،مدیریت یکی از مهمترین متغیرها و عوامل کلیدی در روند رشد و توسعه هر جامعه ای است که در پرتو آن استفاده بهینه از منابع مادی و انسانی صورت گرفته و بهره وری مطلوبی را به دنبال خواهد داشت. در فرآیند مدیریت اسلامی، عنصر عدالت جایگاه و نقش ویژه ای دارد که در نوشتار حاضر، این مقوله در تمامی قواعد مدیریت منابع انسانی و وظایف مدیریت تبیین شده وبا توجه به معانی گوناگون عدالت در ابعاد فردی و اجتماعی، به تفسیر عدالتمندی این قواعد اشاره و در نهایت مدیریت عادلانه را به گونه ای معرفی می کند که در تمامی سازوکار آن عنصر عدالت جلوه برجسته ای داشته باشد. با امید به اینکه مطالب ارائه شده مورد استفاده خوانندگان ویا ببیندگان محترم سیما وشنوندگان عزیز صدا قرار گیرد.

●اهمیت عدالت در مدیریت

مدیریت که امری متنوع و متکامل و قابل تطبیق بر اقتضائات و شرایط گوناگون می باشد، دارای اصول و قواعدی است چه در بخش مدیریت منابع انسانی که متکفل امر گزینش، ارزیابی، حقوق و دستمزد، پاداش و تنبیه و انضباط می باشد و چه در بخش وظایف مبانی مدیریت که عبارت از سازماندهی، نظارت، برنامه ریزی و هماهنگی و رهبری می باشد، درمیان همه این عناصر شناخته شده عدالت نقش محوری دارد و می تواند «ام الاصول» لقب بگیرد. «مدیریت عادلانه» را باید به گونه ای معرفی کنیم، که در تارو پود آن، عنصر عدالت جلوه ای ویژه داشته باشد. چنین مدیریتی پویا، پاینده، کارآمد و اثربخش است و تامین کننده توأمان رضایت و احقاق حق می باشد و بی تردید «مدیریت عادلانه» تنها مدیریت زیبنده یک نظام دینی خواهد بود.
پیامبر خدا(ص) می فرمایند: «ان شئتم انباتکم عن الاماره (و ما هی) اولها ملامه و ثانیها ندامه و ثالثها عذاب یوم القیامه الا من عدل».
«اگر بخواهید شما را از امارت (و مدیریت) با خبر سازم، آغازش ملامت است و به دنبالش ندامت خواهد آمد و سرانجامش عذاب روز قیامت است مگر آنکس که عدالت ورزد.» و نیز می فرمایند «اذا حکمتم فاعدلوا»؛ ( «وقتی داوری (یا مدیریت و حکومت) می کنید، بر عدل رفتار نمایید.» ،،
جناب آقای علی عسگری
برنامه های سیما وصدا بنوعی دارد موضوع فیشهای نجومی را بیان میکند که خبری از اختلاسهای نجومی نیست ویا آنقدر این فیشهای نجومی را مطرح می نمایند که درایران اسلامی اصلا مشکل فقط فیش های نجومی است. درحالی که باید صدا وسیما برنامه های خودرا واضح ترازیان بیان نماید .چون ریشه این فیشهای نجومی از سال ۱۳۸۸ با توجه به گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نشات گرفته است .ولی نمی دانم چرا از گفتن وبیان کردن موضوع اختلاسها وگزارش مرکز پژوهشهای مجلس خودداری می گردد؟

.ما شما بزرگوار را یک شخصیت عدالت خواه وعدالت طلب با قلم امام خامنه ای می شناسیم .ولی عملکرد برنامه ها سیما وصدا جای شبهه است . اگر به گذشته برنامه های صدا وسیما نظر بیافکنیم در زمان مدیریت اسبق عدم عدالت خواهی موجب شد مردم رو به ماهواره بیاورند وامید با نظر عدالت خواهی کمی هم همراه با فیشهای نجومی از اختلاسهای نجومی مطالب بیان گردد. تا عدالت برقرار شود.

باسپاس /مدیر مسئول سایت خبری وتحلیل جوان فردا
رحیم میابی
،،روزنامه کیهان،،

ارسال دیدگاه