امروز : پنجشنبه 3 دسامبر 2015
تاریخ : 2015/12/03 - 3:34 ذخیره فایل ارسال به دوستان

فرماندار مرند: توسعه گردشگری جایگاه شهرستان را ارتقا می دهد

وظیفه دولت فراهم ساختن زیرساخت های این حوزه می باشد.

 

به گزارش خبرنگارجوان فردا: فرماندار ویژه شهرستان مرند با بیان اینکه صنعت گردشگری مرند باید توسعه یابد، گفت: توسعه حوزه گردشگری جایگاه ویژه ای به شهرستان می بخشد.
[فرماندار مرند: توسعه گردشگری جایگاه شهرستان را ارتقا می دهد]

تقی کرمی دوشنبه شب در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان، صنعت گردشگری را یکی از هسته های کلیدی مرند اعلام و اظهار کرد: دلیل این امر جاذبه های گردشگری مرند هست و اینکه در حوزه گردشگری حرفی برای گفتن دارد.
وی با بیان اینکه دولت نمی تواند متولی حوزه گردشگری باشد، گفت: وظیفه دولت فراهم ساختن زیرساخت های این حوزه می باشد.
کرمی با اشاره به نقش مردم در حفظ آثار تاریخی خاطر نشان کرد: باید نگاه مردم به بناهای تاریخی به عنوان یک بنای با ارزش و با تمدن و فرهنگ غنی تاریخی تبدیل شده و فرهنگ حفظ و حراست از این بناها در جامعه نهادینه شود.
فرماندار مرند با تاکید بر تعیین تکلیف چندین مکان تاریخی مرند گفت: بخش گردشگری پیام مرند، تله کابین، کاروانسرای عباسی با اهتمام و همکاری تمامی بخش ها ساماندهی شود.
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز خبر از لغو امتیاز بهره برداری شهرداری از کاروانسرای عباسی مرند داد و گفت: آذر ماه ۹۳ طی مراسمی و با برگزاری مزایده، بهره برداری از این کاروانسرا به مدت ۲۰ سال به شهرداری مرند واگذار گردید اما اینک پس از گذشت یک سال به علت اتمام مهلت لازم برای آماده سازی این مکان و برخی مشکلات مرتبط با شهرداری مرند این واگذاری لغو گردید.
فرزین حق پرست با اشاره به درخواست ها جهت کاوشگری در قلعه تاریخی مرند، افزود: مجوز کاوش باید از طرف پژوهشگاه میراث فرهنگی صادر شود و در ضمن چنین کاوش های بزرگی جزو اولویت های اعتباری و اضطراری نیستند و در حال حاضر ممکن نمی باشد.
شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری شمالغرب تبریز واقع است.
۶۱۳۲/۶۱۸۳

ارسال دیدگاه