امروز : سه شنبه 18 جولای 2017
تاریخ : 2017/07/18 - 12:49 ذخیره فایل ارسال به دوستان

فرماندار مرند:درمورد ناهنجاریهای جامعه ،موضوع نگران کننده ای نداریم .

راستگو معاون استاندار وفرماندار رمرند در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر و کارگروه فرهنگی واجتماعی گفت :تا حال برخورد ومبارزه با مواد مخدر و ناهنجاریهای جامعه با قوه قهریه بود خروجی چنین اعمال چه بود؟ ما می گوئیم آموزش و پرورش و دانشگاهها اقدام نمایند وبرخورد کنند.. ما معتقد هستیم باید تمام دستگاهها اقدام کنند

جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر وکارگروه فرهنگی واجتماعی شهرستان مرند به ریاست معاون استاندار وفرماندار ویژه مرند در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار جوان فردا از مرند
شورای مبارزه با مواد مخدر وکارگروه فرهنگی واجتماعی مرند با تشکیل جلسه راه کارهای لازم در مبارزه با این امر خطرناک، کارشناسان ومسئولین ادارات نقطه نظرات خودرا بیان داشتند.

راستگو معاون استاندار وفرماندار رمرند در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر و کارگروه فرهنگی واجتماعی گفت :تا حال برخورد ومبارزه با مواد مخدر و ناهنجاریهای جامعه با قوه قهریه بود خروجی چنین اعمال چه بود؟ ما می گوئیم آموزش و پرورش و دانشگاهها اقدام نمایند وبرخورد کنند.. ما معتقد هستیم باید تمام دستگاهها اقدام کنند
از طرفی باید سوال کرد چرا این اتفاقات رخ می دهد؟. وقتی هر دستگاه با تفکر خود اقدام کند درست نیست باید برخورد ومبارزه با مواد مخدر والکل بصورت علمی باشد.
فرماندار مرند خبر از کشف ۱۰۰کیلو مواد مخدر خبر داد وگفت ۵۰کیلو توسط سربازان گمنام امام زمان ع کشف شد و ۵۰کیلو توسط نیرو های جان برکف نیروی انتظامی کشف گردید . این یک نوع مبارزه وبرخورد عام پسند است ومردم در دنیای مجازی تشکر خودرا اعلام داشتند .
اگر مبارزه وبرخورد با ناهنجاریهای جامعه با زبان مردم باشد نتیجه خواهدداد. باید از سمن ها NGO استفاده کرد روسای ادارات در فرهنگ سازی سپردن امورات به سمن ها جدی باشند .سمن ها هم باید آستین بالا کشند ودرراستای برخورد فرهنگی با اعتیاد اقدام کنند. در پارک محلات ودر تجمعات مردمی سمن ها می توانند نقش بهتری ایفا نمایند .
راستگو با طرح سوال گفت چطور میشود یک دختر بچه تا اتمام دوران دبیرستان محجبه است ولی وقتی وارد دانشگاه میشود بصورت آنی از حجاب دور میشود ؟ آیا عامل دانشگاه است ؟ نخیر دانشگاه به آن دختر خانم نمی گوید حجاب را کنار بزن بلکه در وجود دختر خانم این امر نهفته بود تا اتمام دوران دبیرستان معنی حجاب را بصورت واقعی درک ننموده است .
راستگو گفت باید کمپ ها تقویت شوند باید از معتمدین مردمی در آموزش استفاده گردد.
فرماندار اشاره به وظیفه کارگروه نمود وگفت چه کنیم تا مشروبات الکی از جامعه برچیده شود؟
وی گفت روحانیت باید احساس مسئولیتشان را بیش از پیش نمایند.باید از تریبونهای روحانیت در فرهنگ سازی مشروب زدائی از جامعه استفاده کرد . با تهدید وارعاب نمیشود نتیجه گرفت باارعاب وبرخورد فیزیکی نمی توانیم به نتیجه برسیم .
متولیان فرهنگی باید دست ار روی دست بردارند که در جامعه  یار ومددکار مسئولین فرهنگی باشند
وی به شهرداران گفت در بودجه فرهنگی توجه خاص داشته باشید. اگر پل می سازیم اگر آسفالت خیابانهارا انجام میدهیم. اگر دانشگاه ومدارس درست می کنیم برای چه ؟ برای اینکه افراد سالم از آنها استفاده کند حال وقتی یک جامعه بیمارشد این تلاشها به چه درد می خورد .؟

اساس کار مبانی فرهنگی واجتماعی است .باید شهرداران در بودجه فرهنگی توجه کنند اگر فرهنگ را اصلاح کنیم مردم خودشان عوارض شهرداری را پرداخت خواهند نمود.
فرماندار مرند اشاره به یکی از مطالب خبرنگاری نمود وگفت نمیدانم شهردار این رودخانه ها را سیاه کرده تا آب باران سیاه شود ؟ آیا این نویسنده محترم فرهنگ سازی نموده است که به رودخانه نخاله و زباله های خانگی را به  نباید ریخت .
فرماندار از اداره بهزیستی در برگزاری نمایشگاه در کنار نماز جمعه تقدیر نمود وگفت این کار ها خوب است وبهتر است در محلات محروم ومبتلا چنین نمایشگاهها برگزار گردد .باید از مردم استفاده نمود.
راستگو گفت باید بی اعتمادی مردم به اعتماد تبدیل گردد.
مرند آنچه در این جلسات طرح میشود . چنین نیست که مرند حتما مقام اول در ناهنجاریهارا دارد .خیر وضعیت مرند خیلی خوب است از نظر مواد مخدر در سطح استان در ردیفهای خیلی پائین هستیم ودر مورد آسیب های اجتماعی هم چنین است .
راستگو از مسئولین خواست فرهنگ سازی را از خود شروع کنیم مردم مارا برای خود الگو می دانند . هم باید قانون را رعایت کنیم هم اخلاق را .
معاون استاندار وفرماندار مرند افزود مردم مرند بزرگوارند ودر این امور کمک می کنند .درحال حاضر بستر فراهم است تا ناهنجاریهای جزئی هم از مرند برچیده شود . موضوع نگران کننده ای نداریم . جامعه مرند نشاط از دست رفته خودرا باز یافته است .حال نوبت مسئولین است که از این فضا درراستای مبارزه با تهاجم فرهنگی اقدام کنند
راستگو در آخر جلسه طی لوحی از زحمات آقای مهدی جمالی رئیس پلیس مواد مخدر تقدیر وتشکر نمود

بعداز سخنان فرماندار صاحب نظران ،نظرات خودرا بیان داشتند.
دکتر عراقی عضو انجمن اسلامی فرهنگیان ودارای موسسه مشاوره ای گفت بجای اینکه مرکز مشاوره ای قبل از ازدواج راه اندازی کنیم می ائیم مرکز مشاوره ای کاهش طلاق را مطرح می کنیم این یک کار درست نیست .
عراقی گفت باید نه فقط کمپ ترک اعتیاد رافعال کنیم باید کمپ ترک اعتیاد به مشروبات الکی را هم راه اندازی نمائیم.
دکتر فرید عبدل زاده عضواین شورا ودارای مرکز مشاوره ای ودرمان اعتیاد گفت
پروتکل ترک الکل تدوین نهائی نشده است ودانشگاه دراین مورد هیچ اطلاع رسانی نکرده است.
عبدلزاده خطاب به حضارگفت ۴۰سال پیش این آسیبهای اجتماعی را به گردن دوستان ناباب می گذاشتیم بعد کانال را عوض کردیم به گردن خانواده ها پاس دادیم والان نمی دانیم به کدام گروه پاس بدهیم .
وی افزود:ما جشنهای عروسی نداریم که عاری از مشروبات الکی باشد .ما در جامعه تجمع جوانان را نداریم که عاری از مشروبات الکی نباشد.
عبدلزاده گفت نباید تمام موارد را دریک جمله حل کنیم ۳۰۰۰شهید درراه مبارزه با مواد مخدرداده ایم .والان هم سرمایه های خودرا در باغات می بینیم که در رگ خود سرنگ دارد وتزریق مواد مخدر صنعتی می کنند و میدانیم جامعه رو به پیری می رود .چه باید کرد .؟
فرجی رئیس ارشاد مرند در این جلسه گفت : استفاده از اساتید وکارشناسان دانشگاهی در امر آسیب شناسی ناهنجاریهای جامعه را به فال نیک می گیریم واز فرماندار باید تشکر نمود که فضارار برای داشنگاهیان مهیا نموده اند
پیری رئیس آموزش وپرورش مرند از آمادگی این اداره جهت همکاری با کارشناسان درامر فرهنگ سازی مبارزه با مواد مخدر ودیگر موارد را اعلام داشت.

 

ارسال دیدگاه