امروز : سه شنبه 1 آگوست 2017
تاریخ : 2017/08/01 - 19:57 ذخیره فایل ارسال به دوستان

جلسه پدافند غیر عامل در مرند برگزار شد.

جوان فردا،راستگو افزود : طبق سناریو از قبل طراحی شده ،این مانور با مسمومیت فرضی دانش آموزان یکی از مدارس شهرستان مرند آغاز شده و سپس از سوی فرماندار مرند به تمامی کارگروه ها اعلام وضعیت زرد یا همان اقدام در محل صادر خواهد شد.

به گزارش جوان فردا از مرند

جلسه کارگروه پدافند غیرعامل شهرستان مرند به ریاست معاون استاندار وفرماندار شهرستان مرند با حضور رئیس ستاد شورای پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.

DSC_0076

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند در این جلسه با اعلام آمادگی دستگاه های برگزاری این مانور گفت : تمامی هشت کارگروه قرارگاه پدافند غیر عامل شهرستان که عبارتند از کارگروه های رصد و پایش،آشکارسازی و تشخیص،آرام سازی فضای مورد حمله، بهداشت و پیگیری ،قرنطینه کردن افرادآلوده، سلامت محیط، رفع آلودگی منطقه و کارگروه بازتوانی و پاکسازی برای اجرای این مانور آمادگی لازم را دارند.

راستگو افزود : طبق سناریو از قبل طراحی شده ،این مانور با مسمومیت فرضی دانش آموزان یکی از مدارس شهرستان مرند آغاز شده و سپس از سوی فرماندار مرند به تمامی کارگروه ها اعلام وضعیت زرد یا همان اقدام در محل صادر خواهد شد.

فرماندار شهرستان مرند برگزاری چنین مانورهایی را لازم دانست و گفت : با برگزاری چنین مانورهایی نقاط ضعف و قوت هر دستگاه خدمات رسان مشخص و نسبت به تقویت آن اقدامات لازم انجام می شود.

فرماندارمرند به اهمیت پدافندغیرعامل اشاره نمود وافزود باتوجه به اهمیت بالای پدافند غیرعامل رهبر معظم انقلاب فرماندهی این موضوع را خودشان ابلاغ داده اند.باید پدافند غیرعامل را درتمام مقاطع زندگی آموزش ببینیم .

DSC_0074

سردار جهان سری هم در ادامه این جلسه پدافند غیر عامل شهرستان مرند با بیان اینکه اکنون دشمن از طریق حمله زیست محیطی درصدد حمله به کشور ایران است گفت :مانور زیست محیطی با هدف آمادگی نیروی های شهرستان مرند در مواجهه با حملات بیوتروریسم دشمن در مردادماه سال جاری در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی افزود : این مانور در قالب هشت کارگروه در شهرستان به فرماندهی فرماندار شهرستان مرند و به جانشینی سپاه ناحیه مرند با هدف صیانت از سرمایه های انسانی و با سناریو و طرح از قبل طراحی شده در یکی از مدارس این شهرستان انجام خواهد شد.

سردار جهان سری در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل زیست محیطی در جامعه گفت : یکی از اقدامات دشمنان کشور ایران نفوذ در صنایع غذایی و آلوده کردن سبد غذایی مردم است چرا که مردم هر کشور اصلی ترین سرمایه یک کشور محسوب می شوند که در صورت انجام این عمل می توانند به جامعه ضررهای بسیار زیادی وارد کنند که مسئولین باید هوشیار بوده و در مورد امنیت غذایی مردم جامعه دقیقتر عمل کنند.

سردار جهان سری درمورد نظم حاکم در جلسه گفت واقعا براین نظم افتخار میکنم که بعداز شروع جلسه کسی وارد ویا خارج نشد لذا این خود جای تشکراست.

باید اضافه کنم بعداز شروع بکار راستگو بعنوان معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان مرند طبق دستور وی راس ساعت شروع جلسه کسی نمی تواند وارد شود .

DSC_0068

DSC_0069

DSC_0071

 

ارسال دیدگاه