امروز : جمعه 11 آگوست 2017
تاریخ : 2017/08/11 - 11:06 ذخیره فایل ارسال به دوستان

امام جمعه مرند: نگرانی فعلی جامعه فرهنگ است.

جوان فردا : انسان عاقل به حرام دست نمی زند و دزدی نمی کند دروغ نمی گوید و کلاهبرداری نمی کند و کار خلاف شرع انجام نمی دهد. اگر انجام دهد از عاقلیت می افتد.

به گزارش خبرنگار جوان فردا از مرند


نماز عبادی و سیاسی نماز جمعه در مرند مانند دیگر شهرهای کشور اسلامی در شهر مرند ویامچی برگزار شد.
حضرت حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرند در خطبه های نماز جمعه ضمن دعوت همه مردم به رعایت تقوای الهی گفت مردم نباید از یک مسئول بخاطر تلخی زبان بترسند و یا از ترس به کسی سلام بدهند .این گناه است مردم همیشه در پیش امامان و پیامبر ص راحت بودند. احساس امنیت می کردند انسان خوب آن است که کار خوب وکم دیگران را بزرگ وکار بزرگ خود را کوچک جلوه دهد.
نعمت زاده افزود : کار دزدی کار خوبی نیست نباید کار دیگران را بنام خود ثبت کرد مردم هوشیارند همه چیز را می دانند. هرکس نسبت به کار کرد خود بگوید . انسان مومن برای حل مشکلات مردم و جامعه آستین بالا می زند وخسته نمیشود . احتیاج مردم به مسئولین نعمت الهی است باید نعمت الهی را گرامی داشت . مسئولین جایگاه خاص دارند ولی برای نگه داشتن جایگاه خود از خدمت به مردم نباید مایوس وناامید شد .اگر برای حل مشکل جامعه و مردم مسابقه بگذارید کیست پیشقدم شود؟
نعمت زاده در مورد فرهنگ سازی در جامعه گفت باید همه وقتی سوار خودرو شد کمربند خود را ببندند. در بیابان و باغات علوفه ها را آتش نزنند. نعمت زاده افزود :

     
نعمت زاده گفت نباید مانند مگس شد که در همه جا نشست و آنجا را خراب کرد . سخن چین بد بخت ترین افراد جامعه است هر کس دروغ گفت و سخن چینی نمود باید مومنان جامعه ابنگونه افراد را به جایشان بنشانند. سخن چینی از صفات شیطانی است .
نعمت زاده در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه گفت :اگر کشور ما ولائی است چرا عمل های ما چنین است مرند ۲۵۰ هزار جمعیت دارد و درمقابل ۶۰۰۰۰فقره پرونده در دادگاه وجود دارد. مسلمانی فقط به نماز خواندن،خمس دادن،زکات دادن، حج رفتن نیست باید بخود آئیم .
نعمت زاده از حکم تنفیذ و مراسم تحلیف گفت ، وی بیان داشت امریکا می گفت ایران را تحقیر خواهند نمود دولی در حالی که مراسم تحلیف یک مراسم بین المللی بود بقول رئیس مجلس اگر در مجلس جا داشتیم میمانان خارجی از مرز ۵۰۰ نفر می گذشت .


سخنران پیش از خطبه های حجت الاسلام والمسلمین احمد مبهوتی بود .
مبهوتی گفت دنیای مزاجی را باید مدیریت نمود اگر از این فرصت بدست آمده استفاده نشود دشمن در جنگ نرم به اهداف شوم خود خواهد رسید. وی از پدران ومادران خواست در کنترل فرزندان خود کوشا باشند دشمن نسل جوان را مورد شکار خود قرار داده است .

ارسال دیدگاه