امروز : چهار شنبه 16 آگوست 2017
تاریخ : 2017/08/16 - 18:46 ذخیره فایل ارسال به دوستان

رضا زاده : فاع از عملکرد ضعیف سعادتی است که نصیب من شده و مهمترین دفاع از او نگاه به تفاوت سیاست خارجی فعلی و گذشته است.

جوان فردا : نماینده مردم کازرون اظهار داشت: از دستاوردهای دستگاه دیپلماسی آقای ظریف می‌توان به خروج از فصل هفتم منشور سازمان ملل ، تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا به عنوان کشور اهل تعامل و مسئولیت‌پذیر، آشکار شدن قدرت دیپلماسی ایران در مقابل قدرت‌های دنیا، آزاد شدن میلیاردها دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران، رفع بسیاری از تحریم‌های بانکی، انرژی و حمل و نقل،‌خارج شدن ایران از انزوای تحریمی، بر هم خوردن اتحاد آمریکا با سایر قدرت‌ها در مقابل ایران، ایجاد فضای مطلوب جذب سرمایه‌ خارجی، باز پس گیری سهم ایران در بازار خارجی و افزایش تولید و فروش نفت خام اشاره کرد.

ه گزارش خبرنگار جوان فردا به نقل از خبرگزاری فارس،حسین رضازاده نماینده مردم کازرون در موافقت با جواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه با تسلیت شهادت محسن حججی اظهار داشت: از رئیس‌جمهور بابت معرفی کابینه و به خصوص وزیر ارتباطات که نشان از جوانگرایی دارد، تشکر می‌کنم.

وی افزود:‌دفاع از عملکرد ضعیف سعادتی است که نصیب من شده و مهمترین دفاع از او نگاه به تفاوت سیاست خارجی فعلی و گذشته است.

رضازاده ادامه داد: روزها و ماه‌ها بحث کردن با نمایندگان کشورهایی که سابقه طولانی در استعمار و خنجر زدن از پشت دارند کاری بس دشوار و طاقت‌فرساست که آقای ظریف با اقتدار از آنها گذشت.

نماینده مردم کازرون با بیان اینکه توجه به فرمایشات رهبری از دیگر ویژگی‌های ظریف است، گفت: اعتماد مقام معظم رهبری به آقای ظریف بزرگترین نعمت الهی برای او و بزرگترین دلیل برای نمایندگان در دفاع از ایشان است.

وی افزود: برای متوجه شدن عملکرد ظریف باید تصویری از وضعیت سیاست خارجی و روابط خارجی قبل از دولت یازدهم را بررسی کنیم. وضعیت نامطلوب سیاست خارجی در آن زمان تاثیر بدی روی وضعیت اقتصادی کشور داشت که تحریم‌ها هم به دنبال آن بود.

رضازاده تصریح کرد: گفت‌وگوهای هسته‌ای و برجام اولین آزمونی بود که آقای ظریف با موفقیت به اتمام رساند. برد مذاکرات هسته‌ای و تعامل سازنده با دنیا منجر به گشایش‌هایی در روابط خارجی ایران شد.

نماینده مردم کازرون اظهار داشت: از دستاوردهای دستگاه دیپلماسی آقای ظریف می‌توان به خروج از فصل هفتم منشور سازمان ملل ، تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا به عنوان کشور اهل تعامل و مسئولیت‌پذیر، آشکار شدن قدرت دیپلماسی ایران در مقابل قدرت‌های دنیا، آزاد شدن میلیاردها دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران، رفع بسیاری از تحریم‌های بانکی، انرژی و حمل و نقل،‌خارج شدن ایران از انزوای تحریمی، بر هم خوردن اتحاد آمریکا با سایر قدرت‌ها در مقابل ایران، ایجاد فضای مطلوب جذب سرمایه‌ خارجی، باز پس گیری سهم ایران در بازار خارجی و افزایش تولید و فروش نفت خام اشاره کرد.

وی تصریح کرد: وزارت خارجه توانست موانع موجود را از مقابل پیشرفت اقتصادی و همکاری بین‌المللی ایران بردارد.

رضازاده با بیان اینکه کشور در شرایط خطیر منطقه‌ای قرار دارد، گفت: برخی از چالش‌های پیش روی سیاست خارجی عناد دولت جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی دولت‌ها با ایران و تلاش برای بی‌اثر کردن برجام، همچنین تلاش این دولت‌ها برای ایران هراسی و شیعه هراسی و تنش در روابط با همسایگان جنوبی به دلیل اقدامات مخرب رژیم سعودی است.

نماینده مردم کازرون ادامه داد: تامین حداکثری منافع ملی در گرو اجماع داخلی در سیاست خارجی و پرهیز از سیاست‌های متعارض در سیاست خارجی و همچنین جلوگیری از ترجیح منافع جناحی به منافع ملی و اقدامات تخریبی گروه‌های خودسر در داخل نظیر حمله به سفارتخانه‌هاست.

وی با بیان اینکه ظرف اهل ابتکارات نو و ایجاد تحول است، گفت: آقای ظریف نخستین زن را به عنوان سخنگوی وزارت خارجه و نخستین سفیر زن را منصوب کرد. او همچنین با توجه به قومیت‌ها، نخستین سفیر از اقلیت‌ها را نیز به کار گرفت.

رضازاده در پایان اظهار داشت: آقای ظریف با ایجاد معاونت اقتصادی رویکرد اقتصادی را در مقابل رویکرد سیاسی و امنیتی در وزارت خارجه تقویت می‌کند و قطعا با رای قاطع نمایندگان انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه