امروز : پنجشنبه 17 آگوست 2017
تاریخ : 2017/08/17 - 11:01 ذخیره فایل ارسال به دوستان

اولین جلسه اعضای کمیته برنامه ریزی ۲۰۱۸ تبریز در مرند

جوان فردا : اصغرپور گفت تبریز ۲۰۱۸ یک فرصت است باید پتانسیل های بالفعل را به بالقوه تبدیل نمود. وباید از این فرصت استثنائی استفاده کرد.وی افزود ستاد ۲۰۱۸ تبریز دارای اهمیت بیشتر است وریاست ستاد ۲۰۱۸ استان را استاندار بر عهده دارد .

 به گزارش جوان فردا از مرند   جلسه تبریز ۲۰۱۸ با حضور اعضای کارگروه  ومسئولین ادارات  و NGO های مردم نهاد در سالن شهرداری به ریاست عادل اصغر پوردمعاون فرماندار مرند  تشکیل شد.

اصغرپور گفت  تبریز ۲۰۱۸ یک فرصت است باید پتانسیل های بالفعل را به بالقوه تبدیل نمود. وباید از این فرصت استثنائی استفاده کرد.وی افزود  ستاد ۲۰۱۸ تبریز دارای اهمیت بیشتر است  وریاست ستاد ۲۰۱۸ استان را  استاندار بر عهده دارد .

اصغر از حضور روسای ۵۷ کشور عضو کشورهای اسلامی در تبریز  ودر نقاط مختلف استان حضور خواهند یافت باید از این حضور سهم مرند را بدست آورد .

اصغر پور گفت :اولین جلسه کمیته برنامه ریزی ۲۰۱۸ است که در بررسی پروژهای عمرانی ،فرهنگی و اقتصادی  هر دستگاه دولتی است نباید دراین امور نعلل نمود.وباید طرح ها و پروژه های نیمه تمام بخصوص پروژه های شهرداری باید باتمام برسد .

 معاون فرماندار مرند افزود در استان مسیر پنج گانه تعریف و مشخص شده است  و اولین مسیر صوفیان ،مرند وجلفا است .لذا لازم است روسای ادارات باید نیاز های خود را در اسرع وقت اعلام نمایند .

مرتضی موحدنیا شهردار مرند دراین جلسه گفت با اشاره به اهمیت این رویداد مهم برای اولین بار در کشورمان، تبریز میزبانی ۵۷ کشور اسلامی خواهد بودکه تبریز، مرند و جلفا نقطه آغاز این رویداد خواهد بود.

مهندس موحدنیا در ادامه افزود شهر مرند با دارا بودن پیشینه تاریخی قدمت شش هزار ساله و آثار ملی و تاریخی و همچنین عبور جاده ابریشم از شهر مرند می تواند از نظر جذب گردشگران و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال نقش مهمی در این رویداد به مرحله اجرا در آورد.
شهردار مرند خاطر نشان کرد با توجه به اینکه شهر مرند اولین شهری است در سطح استان دبیر خانه این رویداد مستقر و رسما آغاز بکار کرده است اضافه کرد رویداد تبریز ۲۰۱۸ از ۱۱ دی ماه امسال فعالیت خودش را آغاز خواهد کرد.
وی این رویداد تا ریخی را در جهت شناساندن پتانسیلهای اقتصادی و فرهنگی و تاریخی و گردشگری شهرستان مرند مورد تاکید قرار داد و گفت متاسفانه مرند با داشتن طبیعت بکر و مناطق زیبا در هر فصول بطور یکه جایگاه خودش را حفظ کند مورد بی مهری قرار گرفته و بدان صورت نتوانسته ایم پتانسیلهای شهرستان را بخوبی معرفی کنیم.
شهردارمرند طبیعت این شهر را بی نظیر ذکر کرد خواستار برنامه ریزی مدون برای شناساندن ظرفیت ها و آثار تاریخی در مرند نهفته است در سایر کشورها وجود ندارد،شد.

امیر جدائی رئیس اداره میراث فرهنگی گفت : باید تمام ادارات در مورد برگزاری جشنواره ها فعال باشند . جدائی در مورد تخصیص اعتبارات از ۲۰۱۸ تبریز از سوی میراث فرهنگی گفت ،باید بسته ها و برنامه های کمیته ها ارائه گردد تا در جذب بودجه دست بکار شویم .

میرهدایت سید مرندی بعنوان عضو مردم نهاد گفت برای حفظ آبروی مرند لطف بفرمائید میهمانان ۲۰۱۸ از مسیر اول داخل شهر نشوند و فقط به جلفا بروند ما هیچ چیزی برای نشان دادن برای توریست ها نداریم . میراث فرهنگی در مرند وجود ندارد از پیرخموش خبری نیست .وقتی توریست نداریم طرح خانه مسافر معنی ندارد . وی گفت باید عملیاتی فکر کنیم نه رویائی .کاری کنید که وارد شهر مرند نشوند از صوفیان به جلفا بروند .

موسی احمدی بعنوان عضو  NGO گفت باید در فکر محل ها و مکانهای استراحت توریستها را در نظر گرفت و ترمیم کرد  . وی دست شوئی های مسجد جامع را به زندتن های هارون الرشید تشبیه نمود .

 رحمانی رئیس جهاد کشاورزی مرند در جلسه برنامه ریزی ۲۰۱۸ مرند گفت جهاد کشاورزی آماده است جشنواره های خودرا در زرد آلو که مقام سوم کشوری و مقام اول استانی داریم و زعفران وآلبالو و سیب زنوز برگزار کنیم .

 خانم دکتر رحیم زاده یکی از  اعضای وفعالین   NGO  آمادگی  گروه هنری و فعالیت در امور فرهنگی اعلام آمادگی نمد .

     

ارسال دیدگاه