امروز : چهار شنبه 6 دسامبر 2017
تاریخ : 2017/12/06 - 4:53 ذخیره فایل ارسال به دوستان

⁉️دموکراسی اسلامی در ایران یا دموکراسی دیکتاتوری رقصیدنی‼️

جوان فردا : ??⁉️دموکراسی اسلامی در ایران یا دموکراسی دیکتاتوری رقصیدنی‼️ هرخواننده مش جفر قلی خان نمیشود ‼️آیا داستان نشست حضرت یحیی ع را با شیطان بنویسم یا نه ⁉️

??⁉️دموکراسی اسلامی در ایران یا دموکراسی دیکتاتوری رقصیدنی‼️ هرخواننده مش جفر قلی خان نمیشود ‼️آیا داستان نشست حضرت یحیی ع را با شیطان بنویسم یا نه ⁉️

نویسنده : ر _ میابی

کارشناس ارشد حقوق عمومی

❤️بعداز سخنان آقای دکتر محمد حسن نژاد نماینده قانونی مجلس که در روز ۱۴ آذر در مراسم گرامی داشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند ایراد شد . بنظررسید که وی دمکراسی اسلامی در نظام حکومت جمهوری اسلامی را دمکراسی دیکتاتوری خواند .

❤️ لذا برآن شدم تا بنویسم که ❗️هر خواننده مش جعفر قلی جان نمیشود ❗️. دمکراسی جاری در ایران دمکراسی دیکتاتوری نیست . بلکه دموکراسی در ایران ریشه دینی و قرآنی دارد.

✅ اگر دموکراسی را به معنای حاکمیت قانون و یا نفی استبداد، مشارکت سیاسی و شرکت آزادانه مردم در انتحابات توأم با رقابت و آزادی بیان، قلم، مطبوعات، اجتماعات و حق اعتراض (در چارچوب قانون و شرع) و… بگیریم، این معنی با دین جمع می‌شود و اشکالی هم ندارد.

✅ دموکراسی Demokracy واژه‌ای یونانی است و از ریشه یونانی Demos به معنای «مردم» و Cracia به معنای «حکومت» اخذ شده است. بنابراین دموکراسی یعنی «حکومت مردم بر مردم» یا «حکومت بر مردم» که در فارسی معادل آن «مردم سالاری» است

✅ بنابراین باید به قرائت مختلفی که از دموکراسی وجود دارد، توجه کرد و آن گاه به قضاوت نشست. اگر دموکراسی را به معنای دقیق و با ملاحظه‌ی فلسفه‌ی سیاسی‌اش، که مبتنی بر حاکمیت محض مردم بوده و مشروعیت نظام هم ناشی از آن باشد این قرائت از دموکراسی با اسلام سازگاری ندارد. به عبارت دیگر، اگر مراد از دموکراسی را باشد، که هر قانونی را که مردم وضع کردند. معتبر و لازم الاجراست و باید محترم شناخته شود (ولو مخالف با قوانین الهی باشد)، چنین مفهومی قطعاً با دین سازگاری ندارد، زیرا از نظر دین، حق حاکمیت و تشریع، مختص به خداوند است، (ان الحکم الاّّ للّه) فقط خداست که همه مصالح و مفاسد انسان را می‌شناسد و حق قانون‌گذاری و تصمیم‌گیری برای انسان را دارد و انسان‌ها باید در مقابل امر و نهی الهی و قوانیین دینی تسلیم باشند، زیرا عبودیت خداوند، عالیترین درجه کمال است و اطاعت از فرامین الهی سعادت آدمی را (در دنیا و آخرت) تأمین می‌کند. بنابراین دموکراسی (مردم سالاری) که مترادف با حاکمیت مردم است، در چنین موقعیت، قطعاً فرمان خدا و دین، مقدم است. زیرا اگر رأی مردم را بر حکم خدا ترجیح دهیم، عملاً خدا را نپرستیده‌ایم و ربوبیت تشریعی (حق قانونگذاری مختص به خداوند است) خداوند را زیر پا گذاشته‌ایم که این عمل با توحید منافات دارد
✅ مضافاً این که به طور کلی آن دسته از مبانی فکری دموکراسی که نسبتی با دین و اصول آن ندارد، از قبیل: عقل محوری (راسیونالیسم)، انسان محوری (اومانیسم) و علم محوری و تجربه‌گرایی و آزادی مطلق مباحث جداگانه‌ای را می‌طلبد که در این مجال مختصر نمی‌گنجد.

❇️ آیه شریفه (وامرهم شوری بینهم) به این معنا نیست که مردم در همه چیز می‌توانند نظر بدهند و حلال و حرام خدا را با شور و گفتگو تغییر دهند، بلکه طبق آیه شریفه (وما کان لمۆمن ولامۆمنه اذا قضی الله امراً الا یکون لهم الخیره من امرهم ) در احکامی که از سوی خدا و پیغمبر (صلی الله علیه و آله) صادر شده است، مۆمنان هیچ اختیاری در دخل و تصرف ندارند

?لیکن رقصیدن، خود یکى از مصادیق باطل و لهو است که حکمش اگر شنیده باشى قرآن کریم بیان کرده و فرموده است:” وَ إِذا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا کِراماً” ولی اگر دموکراسی مورد نظر تان ترویج رقص باشد ما آن دموکراسی را نمی خواهیم . بماند اگر داستان نشست حضرت یحیی ع را با شیطان بنویسم. نمی دانم از نظرت عدول می کنی یانه ؟

❤️ نظرات و انتقادات و تحلیل های خود را به جوان فردا ارسال فرمائید .????

❇️ مشروح خبر و تحلیل در جوان فردا????

❤️ http://t.me/jjavanefarda

ارسال دیدگاه