امروز : دوشنبه 18 دسامبر 2017
تاریخ : 2017/12/18 - 18:09 ذخیره فایل ارسال به دوستان

دولت آبا از برجسته ترین روستاهای شهرستان مرند است .

در مورد پل دولت آباد امیری راد به جوان فردا گفت : معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند در مورد پل دولت آباد تلاش زیادی دارند بزودی این امر محقق میشود و ما شاهد حل مشکل رفت آمد همشهریان مان در روستاهای ابرغان و هوجقان و دولت آباد و بنگین و دیگر روستاهای تابعه دهستان دولت آباد و کوی شهید چرمی باشیم .

نشست خبری جوان فردا با مهندس علی امیری راد بخشدار مرکزی شهرستان مرند و مهندس زاده حسنعلی دهیار روستای دولت آباد و کاظم شریفی یکی از اعضای شورا اسلامی روستای دولت آباد
شریفی ، هیچ مسئولی بخصوص آقای دکتر محمد حسن نژاد هیچ قولی و وعده وعیدی به دولت آباد نداده است. 

زاده حسنعلی : آقای دکتر محمد حسن نژاد قول و وعده ۶۰ تن قیر با نام شیرینی پیروزی در انتخابات را به دولت آباد داده است ولی خبری نیست .
امیری راد: دولت آباد یکی از روستاهای شهرستان مرند است که با مشارکت مردمی و با تلاش اعضای شورای اسلامی روستا و با تلاش دهیار نمونه استان یکی از موفق ترین روستاهاست .
در پی حضور مدیر مسئول پایگاه رسمی خبری جوان فردا در گروه (یوردوموز دولت آباد) در تاریخ ۲۳/۰۹/۱۳۹۶ بنابه پاسخگوئی به کاربران محترم این گروه ، مقرر شد تا مسائل و مشکلات دولت آبادبا مسئولین مطرح و پاسخ سوالات را از مسئولین دریافت و به استحضار علاقمندان برساند
این نشست با امیری راد بخشدار مرکزی و زاده حسنعلی دهیار روستای دولت آباد و شریفی یکی از اعضای شورای دولت آباد برگزار شد .
مهندی علی امیری راد در نشست خبری که با پیشنهاد مدیریت جوان فردا بصورت اختصاصی بود به جوان فردا گفت :ضمن تشکر از مدیریت جوان فردا مبنی بر اینکه توجه خاص به مسایل و مشکلات روستاهارا در برنامه خبری خود قرار دادید .
وی اضافه کرد یک رکن اصلی توسعه روستاها حضور خبرنگاران در روستا هاست . حضور خبرنگار در روستاها بعنوان چشم جامعه و گوش شنواو زبان گویای مردم ومسئولین می باشد که سر تیتر جوان فردا مزین باین سه اصل مهم می باشد .
امیری راد گفت بخش مرکزی ۸۰ روستا دارد که ۷۲ روستا دارای شورای اسلامی و دهیاری می باشد .


امیری راد افزود تعداد اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی ۲۵۰ نفر می باشند و ۷۲ دهیار در این روستاها بطور شبانه روز با مشارکتهای مردمی در تلاش می باشند در جریان سال ۱۳۹۵ اعتبار بخش مرکزی ۵/۷ میلیارد تومان بود ولی با حمایت ومشارکتهای مردمی دوش بدوش اعضای شوراها و دهیاران بخش مرکزی توانسته است ۳ برابر اعتبارت در روستاها در امر توسعه وعمران فعالیت داشته باشد .باید از مشارکتهای مردمی در روستاها کمال تشکر را نموداگر نبود این مشارکتها نمی توانستیم در طرح های هادی روستاها و در امر توسعه و عمران روستاها موفق باشیم .
وی در امر اعتبارات بخش مرکزی مرند در سال ۱۳۹۶ گفت چون در جریان سال هستیم تقریبا ۲۰ % نسبت به سال ۹۵ افزایش داریم. وسعی داریم در این مدت باقی مانده حد اکثر جذب را در امر توسعه و عمران روستاها را عملیاتی کنیم .
امیری راد گفت بخشداری مرکزی سعی نموده است بصورت عادلانه و متوازن به تمام روستاها اعتبار و امکانات داده شود و امروز شاهد هستیم در تمام روستاها دور و نزدیک پروژه عمرانی انجام می گیرداز جمله روستای مجیدآباد در دور افتاده ترین نقطه شهرستان که قبلا متروکه بود اعتبارداده شده است در حال احیا شدن می باشد .
امیری راد در مورد دهستان دولت آباد گفت : در دهستان دولت آباد در سایه مشارکتهای مردمی در امر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و ورزشی و توسعه روستاهای در این دهستان کارنامه قابل قبولی داریم . امروز در رو ستاهای ابرغان و هوجقان و دولت آبادو بنگین معابر اصلی آسفالت شده است.


امیری راد درمورد روستای هوجقان گفت ،در هوجقان با توجه به ریشه دار بودن صنعت فتیله بافی با توجه به توسعه گاز رسانی به تمام نقاط ایران موجب شده بود تولید فتیله بافی به فراموشی سپرده شود ولی توجه خاص فرماندار و بخشدار باین امر با یک تغییرات در دستگاههای فتیله بافی حال تولیدات انواع مختلف مواد مورد نیاز پرده ها و مبل در این روستا تولید می گردد و نزدیک به ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ریال معادل دو میلیارد تومان تسهیلات بانکی در فعالین تولیدات این صنف در روستای هوجقان پرداخت شود .
امیری راد در مورد روستای دولت آباد گفت علاوه براینکه در دولت آباد معابر اصلی بجز خیابانهای خیابانهای امام حسین ع و امام جواد ع و کوچه های باریک و بن بست کوچک ،کوچه های فرعی هم آسفالت شده است
بخشدار مرکزی در مورد بودجه واعتبارات روستای دولت آباد گفت در جریان سال ۱۳۹۵ با توجه به وضعیت نابسامان اعتباری دولت ۴۰۰میلیون تومان در این روستاها جذب شده است ولی با مشارکت مردم تا سه برابر این اعتبار کار انجام گرفته است .در سال ۹۵ از طریق استانداری و بنیاد مسکن ۳۷ تن قیر دولتی به روستای دولت آباد داده شده بود . ولی امسال تا به امروز ۴۵۰میلیون از اعتبارت جذب شده و امسال قیر دولتی به روستاهائی دادیم که پارسال به آنها قیریارانه ای نداده بودیم . برای نمونه امسال به ابرغان و هوجقان داده ایم
در دولت آبا دو خیابان امام حسین ع و امام جواد ع بزودی تحویل بنیاد مسکن خواهد شد تا شاهد شروع آسفالت این دو خیابان در دولت آباد باشیم .
امیری راد موکدا تاکید نمود مشارکتهای مردمی موجب توسعه در روستاها شده است .
امیری رادگفت نهضت آسفالت در دولت آباد ادامه دارد
بخشدار مرکزی مرندگفت یکی از افتخارات استان آذربایجان شرقی و شهرستان مرند و بخصوص دولت آباد این است که دهیار مردمی روستای دولت آباد با حمایتهای شورای روستا و مشارکتهای مردمی در سطح استان نمونه اول و در سطح کشورمقام نهم را کسب نموده است .
امیری راد در پاسخ سوال جوان فردا در مورد املاک ارباب باغی گفت ،در زمان بخشدار وقت جناب آقای مهندس افخمی این ملک الحاق به محدوده این روستا میشود و بعداز اینکه در محدوده روستا قرار می گیرد تفکیک و ۳۰
% سهم دهیاری بوده که در این قسمت یعنی در ۳۰ % سهم دهیار ساختمان سالن ورزشی و ساختمان دهیاری و در اجرای طرح هادی با املاکی که در مسیر گشائی قرار گرفته بود تهاتر انجام شده است . در این قسمت اصلا فروش شخصی انجام نگرفته است .
بخشدار مرکزی در پاسخ سوال مبنی بر شهر شدن دولت آباد گفت ، در دولت های گذشته به جهت تبدیل بی رویه روستاها به شهر و بخش ها به شهرستان کارهائی انجام شده بود . ودر سال ۱۳۹۲ با توجه به لایحه ای از طرف دولت به مجلس ارائه شد این امر تبدیل روستا به شهر و بخش به شهرستان مراحل بررسی خود را سپری می کند .
دولت آباد طبق شرایط گذشته شرایط احراز شهر شدن را دارد ولی باید منتظر ماند تا ببینیم قانون جدید در مورد تقسیمات کشوری چه خواهد گفت .
امیری راد افزود ،ولی فرماندار و بخشدار دنبال این امر هستند که برای موضوع شهر شدن روستای دولت آبادیک جواب قطعی داشته باشند .شهر شدن دولت آباد با توجه به فعالیت دهیارو پیگیری اعضای شورا و پیگیری فرماندار در و همچنین بخشداری منوط به تصویب تقسیمات کشوری است . امیدواریم مجلس و دولت در این مورد هماهنگی لازم را به عمل آورند .تا مشکل دیگر روستاها هم که مد نظر بودند حل گردد .مانند گلین قیه و دیگر روستاهای بخش مرکزی ودیگر بخشها .
انتظار داریم این اتفاق هرچه زودتر بیفتد.و خواسته ای مردم اجابت گردد .
بخشدار مرکزی شهرستان مرند در پاسخ سوال جوان فردا در مورد احداث درمانگاه در دولت آباد گفت
زمین این درمانگاه تحویل مرکز بهداشت شده است و قرارداد با پیمانکار منعقد شده است متراژ زمین پروژه۵۰۰ مترمربع است ولی به علت سردی هوا وعدم اعتبارلازم فعلا پروژه تعطیل است .اعتبار این پروژه ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است مبلغی از این اعتبار جذب شده است ومنتظر تخصیص مابقی هستیم .
در مورد پل دولت آباد امیری راد به جوان فردا گفت : معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند در مورد پل دولت آباد تلاش زیادی دارند بزودی این امر محقق میشود و ما شاهد حل مشکل رفت آمد همشهریان مان در روستاهای ابرغان و هوجقان و دولت آباد و بنگین و دیگر روستاهای تابعه دهستان دولت آباد و کوی شهید چرمی باشیم .
از علت تاخیر احداث این پل ،همه مطلع هستند.که لغو قرار داد و بعدازآن مشکل تامین اعتبارکافی . با این اوصاف مهندس راستگو این موضوع را شدیدا پیگیر هستند .واین تلاشها بزودی نتیجه خواهد داد.
امیری راد در مورد وعده های دولت تدبیر امید در روستاها گفت دولتمردان دولت دوازدهم درپیش وجدان خود به مردم وعده داده اند در پاسخگوئی به مردم شفاف باشند و در هر کجا نسبت به مردم در خدمت رسانی قصوری انجام گیرد آماده است عذر خواهی نماید .
در مورد دولت آباد طبق تو ضیحاتی که داده شد خلاف وعده نشده ایم ودر چهار سال گذشته دهستان دولت آباد به جهت مشارکتهای مردمی و فعالیت شوراها وتلاش دهیاران جزء مناطق بر جسته شهرستان است و برنامه هائی که در این دهستان با توجه به تصمیمات گرفته شده فی مابین شوراها و دهیاران که اجرا شده است حدالاقل تفاوت را با سند بومی توسعه شهرستان مرند دارد .
امیری راد در مورد صنعت ریشه دار موجود در روستای هوجقان گفت چون فتیله بافی در هوجقان ریشه صد ساله داردبعداز بررسی توسط کارشناسان فرمانداری و بخشداری و پیگیری اعضای شورا و دهیار هوجقان باین نتیجه رسیدیم بعداز گاز رسانی به نقاط مختلف کشور صنعت فتیله بافی دراین مسکوت مانده است لذا برآن شدیم نتیجه تحقیق و بررسی کارشناسان را دریک کمیته تخصصی با ریاست فرماندار مورد مطالعه قرار دهیم و نتیجه این کمیته این شد که با یک تغییرات کوچک در دستگاههای موجود فتیله بافی می توانیم نیازهای روز مره صنعت مبل و دیگر تزئینات پرده های خانگی را تولید کنیم لذا تا به امروز در این امر موفق شدیه ایم وتولید کنندگان فتیله رو به تولید منسوجات روز آوردند و تا به امروز تقریبا دو میلیارد تومان برای فعالین این صنف در هوجقان تسهیلات بانکی پرداخت شده است .
جوان فردا در پی سوالات طرح شده در گروه (یوردوموز دولت آباد) با حسین زاده حسنعلی دهیار دولت آباد نشست خبری برگزار نمود .


محل این نشست دفتر بررسی اسناد مالی دهیاران شهرستان مرند بود خوشبختانه روزی بود که اسنادمالی دهیاری دولت آباد طبق روال سالهای گذشته مورد بررسی کارشناسان مالی استانداری بود .
زاده حسنعلی در پاسخ سوال جوان فرد ا در مورد اعتبارات دولت آباد گفت در سال ۱۳۹۵ اعتبار تخصیصی ششصدوشصت میلیون تومان بود ولی ۴۰۰۰۰۰۰۰۰
میلیون تومان جذب شد وعلت آن عدم اعتبار دولتی بود علاوه بر اینکه جذب ریالی شد ولی مشارکتهای مردمی و تلاش شوراها موجب شد چند برابر بودجه تخصیصی در این روستا خدمات انجام گیرد.
زاده حسنعلی گفت مازاد براین اعتبار ۴۰میلیون تو مان برای آتش نشانی و ۱۰۰میلیون تومان برای بهداشت وپسماند بخاطر نمونه استانی شدن دهیار دولت آباد و کسب مقام نهم کشوری موجب شد این مبالغ مازاد بر اعتبار تخصیصی به دولت آباد جذب شود.
دهیار دولت آباد در مورد حمایت دولت در مورد دادن قیر یارانه ای گفت در جریان سال ۱۳۹۵ تقریبا ۳۷ تن قیر توسط سازمان همیاری شهرداریها و دهیارهای استان به دولت آباد تحویل دادند که این قیر مختص در معابردولت آباد استفاده شد .
وی افزود آقای حسن نژاد قول دادند بخاطر شیرینی پیروزی در انتخابات ۶۰ تن قیر به دولت آباد بدهند ولی تا به امروز خبری نیست .
وی در مورد بررسی اسناد سالهای ۹۳،۹۴،۹۵، توسط حسابرسان استانداری گفت الحمدالله با دقت اعضای شورا ها و با تشکر از بخشدار که روال اسناد را بایک تدبیر کار همه را راحت نموده است و روتین تقویم اسناد چنین شد شوراها باید اسناد را بررسی نمایند بعدا ناظر بررسی می کند وبعداز آن سرناظر بررسی خواهد نمود و بعدا تحویل امور مالی دهیاری شهرستان می دهیم بعد توسط حسابرسان استانداری بررسی میشود خوشبختانه سربلند از این بررسی هستیم .وتا به امروز موردی از دولت آبادمورد اعتراض کارشناسان نشده است .
باید در مورد اجرائی شدن بررسی روال اسناد از بخشدار تقدیر وتشکر گردد .
زاده حسنعلی در مورد اعتبار سال ۱۳۹۶ برای دولت آباد گفتند سال ۹۶ اعتبار تخصیصی ۷۷۷میلیون می باشد از این اعتبار ۷۰% جذب شده است انشاالله در چندماه مابقی مانده از سال مالی بقیه را جذب خواهیم نمود.


کاظم شریفی یکی از اعضای شورای اسلامی روستای دولت آباددرنماز جمعه به مدیر مسئول جوان فردا گفت : من تا به حالا نشینده ام مسئولین اجرائی بخصوص حسن نژاد نماینده مجلس قولی به د ولت آباد داده باشد وی تکرار نمود حسن نژاد به دولت آباد وعده ای نداده است .
وی مشکلات دولت آباد را فقط درمانگاه و پل و آسفالت دو خیابان را اعلام نمود .

در پایان با صلوات بر روح شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ومدافعین حرم صلوات

با یک صلوات روح این سید بزرگواررا یاد کنیم .

ارسال دیدگاه