امروز : جمعه 22 دسامبر 2017
تاریخ : 2017/12/22 - 17:23 ذخیره فایل ارسال به دوستان

امام جمعه مرند : گر خانه کس است یک حرف بس است /گزارش تصویری

هرکس در هر لباسی ودرهرمقامی بین مسلمانان اختلاف ایجاد نماید سرباز دشمن است .افراد بی ریشه دست به نفاق می زنند امروز دفاع از اسلام واجب است .

نماز جمعه مرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا علی نعمت زاده امام جمعه ونماینده ولی فقیه در شهرستان مرند برگزار شد .
حضور مسئولین ادارات وفرماندهان ارتش ، سپاه و نیروی انتظامی و حضور گرم مردم ولایتمدارمرند در نماز جمعه چشم گیر بود .


نعمت زاده در خطبه اول ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا گفت اگر تقوا داشته باشیم به حق دیگران تعدی نمی کنیم و دنبال کسی حرف نمی زنیم . باید همه در پرهیزگاری وتقوا تلاش کنیم . تقوا الهی یعنی تقوا در عمل ،تقوا در گفتار، تقوا در نگاه کردن ،تقوا در تمام کارهای روزمره .
نعمت زاده اشاره به وضعیت مسلمانان در جهان امروز نمود وگفت دشمنان بسیار قَدَر در مقابل اسلام و ایران برای تمامی نیروهایشان آماده باش داده اند . دشمنان با اسلام مشکل دارند بعد با ایران دشمنی می نمایند .
هرکس در هر لباسی ودرهرمقامی بین مسلمانان اختلاف ایجاد نماید سرباز دشمن است .افراد بی ریشه دست به نفاق می زنند امروز دفاع از اسلام واجب است .
نعمت زاده در مورد نقشه دشمنان در تضعیف علمای دین توسط افراد بی ریشه گفت .دشمن می خواهد بین مردم و علمای دین و مراجع تقلید فاصله ایجاد نماید . ریشه این اختلافات در زیر سر دشمنان اسلام و علمای دین اسلام است . امروز لازم است بین مسلمانان وحدت باشد .
امام جمعه مرند خطاب به مسئولین گفت این منیت چیست؟ که همه را گرفتار کرده است ؟ اگر بین مسئولین اختلاف است بین خودشان حل کنند . مسئولین قدر این نظام ر ا بدانند .
وی یاد آور شد ۴۰ سال پیش را بیاد آورید در چه وضعی بودیم . امروز وقتی رهبر معظم انقلاب یک دستوری می دهد باید همه مطیع باشند نه اینکه سخنان را بشنوند ولی در عمل مطیع رهبر نباشند .
وی تاکید نمود باید تقوا را رعایت نمود وقتی مسئولی سخنرانی می کند یا مصاحبه می کند باید خروجی سخنان خودرا ارزیابی نماید .اگر سخنان یک مسئول موجب نفاق در جامعه باشد و وحدت جامعه را بهم زند یعنی مرگ تقوا در آن فرد نمایان است
گر خانه کس است           یه حرف بس است .
امام جمعه مرندگفت امروز نیاز شدید به وحدت است همه باید در گفتار و عمل خود مواظب باشند . باید همه با روحیه انقلابی و با بصیرت خدائی در مقابل توطئه های دشمن آماده باشند.
نعمت زاده خطاب به نمازگراران گفت وقتی دیدید یک نادان با نام ولایت سوء استفاده می کند آنرا بنام انقلاب واسلام ننویسید.
نعمت زاده اشاره به قاچاق کالا نمود و گفت قاچاق کالا یعنی مبارزه با اقتصاد مقاومتی .
مسئولین دولت و مجلس و دستگاه قضائی باید دراین مورد جهت مبارزه با اختلالگران اقتصادی همصدا باشند . مردم از سه دستگاه انتظار دارند .حل مشکلات مردم اصل است .باید مسئولین با مردم شفاف باشد
امام جمعه مرندکار دولت را در مورد شفاف سازی بودجه ستود وگفت باید مردم بدانند رئیس جمهور چقدر می گیرد نماینده مجلس چقدر می گیرد و امام جمعه چقدر می گیرد .این شفاف سازی دولت کار ارزنده ای است .
نعمت زاده اشاره به وقوع زلزله در شهرستانهای کرمانشاه ،کرمان و تهران و کرج نمود وگفت . از شهرداریها و کارشناسان و از دیگر مسئولین می خواهیم در ساخت ساختمانهای دارای استاندارد جدی باشند تحت تاثیر جو نباشند . ومردم هم باید مطیع قانون باشند .
نعمت زاده از مردم خواست با خرید اجناس ایرانی موجب رونق اقتصادی و اشتغالزائی باشند. وی گفت برای خریدن خلعت لازم نیست از خام خارجی استفاده نمود . برای مرده چه تفاوتی دارد . خرید یک جنس ایرانی یعنی اشتغال برای یک جوان ایرانی .

حضور سه نمازگرار اهل ترکیه در نماز جمعه مرند  پیام دیگری داشت . این پیام این بود که اهمیت نماز جمعه خیلی بالاست .

 

 

ارسال دیدگاه