امروز : سه شنبه 26 دسامبر 2017
تاریخ : 2017/12/26 - 8:20 ذخیره فایل ارسال به دوستان

پیشرفت با دقت کامل و سرعت مطمئنه در عملیات ترمیم پل ولایت بدون یافتن متخلف

جوان فردا : آخوندی در مورد زیر ترافیک رفتن این قسمت پل گفت انشاالله پل ولایت در صورتی که بارش و یخبندان احازه دهد به استقبال میهمانان نوروزی خواهد رفت. توضییح اینکه در عصر تکنولوژی و علم و فن آوری ایناجرای چنین پروژه هایی منسوخ میباشد و نمیتوان به آن سازه تلقی نمود.

پیرو گزارش جوان فردا از روند پیشرفت عملیاتی پروژه ترمیم پل ولایت مرند با مهندس فرامرز آخوندی عضو شورای شهر مرند و نماینده شورا در ترمیم پل ولایت مصاحبه اختصاصی انجام داده است که بشرح ذیل بیان می گردد.


سوال جوان فردا : علت نشست پل ولایت پیست ؟
آخوندی در پاسخ این سوال گفت :علت اصلی نشست پل ولایت بر سه محور می باشد .
۱) ارتفاع زیاد دیوار حد غربی در حدود١٢ متر
۲) عدم متراکم کردن خاک ها و مخلوط های ریخته شده بین دو دیوار
۳) قرار گرفتن دیوار سنگی حد شرقی روی خاکریز پل قدیم الاحداث
آخوندی افزود ، دیوار حد غربی روی فنداسیون و از خاک زیر پی شروع گردیده است درصورتی که دیوار سنگی حد شرقی روی خاک ریز پل قدیم الاحداث بدون فنداسیون وبدون پاشنه واقع شده است .
سوال دیگر جوان فردا از اخوندی :مشکل پل ولایت چیست ؟
با توجه به اجرای غیر فنی وغیر اصولی پل ولایت از جمله عدم متراکم کردن مصالح ریخته شده در محل خاکریزپل و همچنین ارتفاع بیش از آئین نامه ای دیوارهای سنگی باعث ایجاد نا شاقولی وایجاد ترکهای عظیم در دیوار سنگی و کف آسفالت جاده این پل گردیده است ۰ که این ناشی ازاجرای غیر اصول ونشست دیواره حد شرقی ومحل خاکریز می باشد . که می بایست دیوارهای سنگی طرفین در حین اجرا توسط میلکردهای محاسبه شده به همدیگر وصل می شدند .و همچنین خاکریزی مرحله به مرحله و بعداز متراکم نمودن طبق اصول فنی و مهندسی و با نظارت کامل انجام می گرفت .
۲سوال : از زمانی که شورا را به رسمیت تحویل گرفتید در مورد پل ولایت توسط شورا چه اقداماتی انجام گرفته است ؟
پرونده پل ولایت به کارشناسان ذیصلاح جهت مطالعه واعلام نظرارجاع گردید.
بعداز بررسی های به عمل آمده وحفاری گمانه روی پل ،طرح مقاوم سازی به روش مش بندی با شاتگریک (بتن پاشی تحت فشار)و نیلینگ مورد تصویب قرار گرفت. وبعداز انعقاد قرار دادنسبت به انجام عملیات مقاوم سازی اقدام گردید
در این روش در مرحله اول با استفاده از میلگردهای مش بندی شده و با استفاده از رول پلاکهای محاسبه شده به دیوار سنگی نصب و توسط دستگاه شاتگریت اقدام به بتن پاشی گردید
در مرحله دوم تو سط دستگاههای مخصوص حفاری های بصورت افقی به قطر حدو.د ۱۰ سانتیمتر وبه طول ۱۴ متر بطوریکه از حد دیوار شرقی نیز عبور می نمایدانجام می گیرد وبعد از قرار دادن میلگردها ی محاسبه شده نمره ۲۸ اقدام به تزریق بتن در این گمانه ها میشود. این عملیات در سه ردیف باید انجام گیرد که ردیف اول ردیف تحتانی است بعد از مش بندی بطور کامل انجام شده است .
دو ردیف بعدی بعداز اتمام مراحل قبلی شروع خواهد شد
لازم بذکر است این روش عمر قابل استفاده این پل را افزایش می دهد و اگر در حین اجرا بصورت فنی ومهندسی و اصولی موارد فوق انجام می گرفت و نظارت کافی صورت میگرفت عمر مفید این پل بیش از زمان عمر مقاوم سازی می بود .
آخوندی در مورد پیمانکار متخلف گفت تا آنجا که بنده اطلاع دارم، چندین پیمانکار این پروژه را انجام داده اند و تشخیص مقصر ومتخلف  اصلی مشکل است .
آخوندی در مورد زیر ترافیک رفتن این قسمت پل گفت انشاالله پل ولایت در صورتی که بارش و یخبندان احازه دهد به استقبال میهمانان نوروزی خواهد رفت. توضییح اینکه در عصر تکنولوژی و علم و فن آوری ایناجرای چنین پروژه هایی منسوخ میباشد و نمیتوان به آن سازه تلقی نمود.

ارسال دیدگاه