امروز : سه شنبه 26 دسامبر 2017
تاریخ : 2017/12/26 - 9:14 ذخیره فایل ارسال به دوستان

باید هر کشاورز دارای پروانه کسب باشد بدون پروانه کشاورز شناخته نمیشود .

جوان فردا : علیاری در مورد مزایای پروانه گفت ، کشاورز فاقد پروانه نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در هیچ مرجعی کشاورز شناخته نمیشود و استفاده از تسهیلات بانکی کم بهره و از درخواست ماشین آلات کشاورزی محروم می ماند .

مصاحبه اختصاصی جوان فردا با مهندس علیاری رئیس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزان و منابع طبیعی شهرستان مرند


علیاری قبل از شروع به مصاحبه گفت
از اینکه جوان فردا موضوع روستاها و کشاورزان را خبری می کند جای تشکر وقدر دانی است .
علیاری درمورد وجود اتحادیه دهای مختلف در صنوف مختلف گفت همچنانچه اکثر صنفها و شغلهای دارای اتحادیه و سندیکا بوده تنها شغل شریف کشاورزی فاقد اتحادیه بوده است .در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی ایران جهت حمایت و دفاع از حقوق کشاورزی و ساماندهی آن تشکلی تصویب نمود ند بنام نظام صنفی کشاورزان و منابع طبیعی .
وظیفه این نظام پس از استعلام از مراجع ذیصلاح وضعیت کشاورزی در هر رشته وبخش کشاورزی صدور پروانه مربوطه می باشد. .
وظیفه دیگر این تشکل صدور پروانه است و یاری رساندن کشاورزان در امر تولید محصولات کشاورزی .صدور پروانه یعنی با صدور پروانه ،کشاورز تحت پوشش این نظام قرار می گیرد و کشاورز می توانداز مزایای آن بهره مند شود.
علیاری در مورد مزایای پروانه گفت ، کشاورز فاقد پروانه نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در هیچ مرجعی کشاورز شناخته نمیشود و استفاده از تسهیلات بانکی کم بهره و از درخواست ماشین آلات کشاورزی محروم می ماند .
وی اضافه کرد داشتن پروانه نظام صنفی کشاورزی یعنی کشاورز می تواندتا پنج الی شش نفر را تحت پوشش خود قرار دهد .و مورد حمایت سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد جای خوشحالی اینجاست که برای کشاورز نمی توان نام کارفرما نامید وخودش از بیمه شدن محروم باشد .کشاورز خودش را هم بیمه خواهد نمود.
علیاری موکدا تاکید بر در یافت پروانه از طرف کشاورزان شد وگفت لازمه هر گونه فعالیت در بخش کشاورزی داشتن پروانه فعالیت نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی می باشد که از تمام کشاورزان خواسته میشود جهت اخذ پروانه به آدرس ذیل مراجعه نمایند .
آدر مرند خیابان آیت الله مرندی جنب ساختمان دادگستری مرند.

ارسال دیدگاه