امروز : دوشنبه 19 فوریه 2018
تاریخ : 2018/02/19 - 5:03 ذخیره فایل ارسال به دوستان

جلسه اعضای شوراها و دهیاران منطقه هرزندات مرند با حضور میهمانان وی ژه در روستای قره تپه

جوان فردا : جلسه شوراها ودهیاران هرزندات امروز یکشنبه ۲۹ بهمن در ساعت ۱۵ در مسجد روستای قره تپه برگزار وبعد از بحث وتبادل نظر در مورد مشکلات منطقه موارد زیر با ادارات مربوطه مکاتبه گردید ۱-نامه ای برای سازمان آب منطقه ای استان تنظیم گردید که آن شورا ها ودهیاران منطقه به جد خواستار تخصیص حق آبه کشاورزی دشت هرزندات شدند ۲- انتقاد شدید شورا ها ودهیاران از تعلل پیمانکار و مسئولین در تکمیل باند دوم محور مرند جلفا از سه راهی زنوز تا دره دز که به دلیل وجود منطقه آزاد و تردد سنگین این محور را به جاده مرگ تبدیل کرده و در اثرتصادفات مکرر دهها نفر از جمله از اهالی هرزندات و دیگر هموطنان کشته یا مصدوم شدند در این ارتباط جهت تسریع در تکمیل پروژه با نماینده عالی دولت در شهرستان مکاتبه گردید۳- در ارتباط با کار گیری بیش از نیاز حسابدار ومهندس ناظر در دفتر دهیاران که هزینه های سنگین را بر بودجه دهیاری ها تحمیل می کند با مسئولین مربوطه مکاتبه گردید.

پیش بسوی وحدت درهرزندات در حول محور حفظ حق آبه دشت هرزندات کلید خورد
به گزارش خبرنگار جوان فردا از مرند
اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای هرزندات با حضور شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان مرند در راستای پیشرفت امورات عمرانی و رفع مشکلات با وحدت در حفظ و حقوق حق آبه منطقه هرزندات از رود ارس تشکیل جلسه داد
شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای هرزندات شرقی و غربی در مسجد جامع روستای قره تپه که فاقد شورای اسلامی می باشد با حضور اعضای شورای بخش مرکزی تشکیل جلسه داد.
زینال حیدری بعداز قرائت قرآن که توسط یکی از حاضرین قرائت شد از شوراها خواست نظرات خود را نسبت به موارد و مشکلات بیان نمایند .
تک تک حاضرین بر دو موضوع تاکید موکد داشتند .
۱) حفظ حق آبه هرزندات از آب رود ارس
۲) وضعیت نا بسامان جاده مرند و هرزندات
رحیم میابی مدیر مسئول پایگاه خبری جوان فردا و میر مهدی سید هاشمی علاوه بر اعضای شورا اسلامی بخش مرکزی دو میهمان ویژه این جلسه بودند
داداشلو عضو شورای بخش مرکزی گفت . باید برنامه ریزی گردد کارشناسان حسابداری و فنی از منطقه ما هم در سازمان دهیاریها و شوراها وجود داشته باشند.
حاتمی نماینده شوراهای اسلامی در امر پیگیری امر آب رود ارس به هرزندات طی گزارشی گفت نماینده قانونی عملکرد ما را در یکی از سایتهای خبری متعلق بخود بنام خود انتشار میدهد .وی افزود بنده در مجلس پیش دکتر جلال کاظمی رفتم متحمل زحمات فراوان شد تشکر مینمایم.
حاتمی خطاب به حاضرین گفت. دوستان و همشهریان و اعضای محترم شوراهای اسلامی که مسئولیت سنگین در این زمان حساس دارید بدانید قرائن چنین نشان میدهد هرزندات از رود ارس را از دست داده است از نماینده برایمان خبری نخواهد شد و نباید به حرفهای وی اعتماد نمود.
هاشمی میهمان ویژه این جلسه گفت : وقتی این جلسه  را چنین دیدم خوشحال شدم تا حال چنین جلسه ای ندیده ام وی افزود ما به سخنان نماینده ۵۰ % اعتماد نداریم به ۵۰ % دیگر ش را خود نماینده به گفته خود اعتماد ندارد پس نماینده را کاری نداریم انشاالله با تلاش خودمان آب را به هرزندات خواهیم آورد . وی از دکتر بهادری نماینده ارومیه تقدیر نمود و گفت از وی در این مورد کمک خواهیم گرفت.
میابی سخنران دیگر که میهمان ویژه این جلسه بود گفت   وقتی وارد این جلسه شدم خوشحال شدم و حضور اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی خوشحال تر نمود. با این وحدت خیلی مشکلات را میتوان حل نمود.
میابی افزود نباید به مردم دروغ بگوئیم سرنوشت آب رود ارس به هرزندات با تغییر نام به دشتهای شبستر وتبریز مفقود شده است. روز ی بیانیه میدهند من شرمنده ام آب هرزندات حذف شده است! روزی بیانیه میدهند موضوع را حل کرده ام !!! مردم مسخره کردنی نیستند. مردم مطالبه گری خواهند نمود در چهار چوب قانون .
میابی افزورد این صحبتها و نوشته ها قرائن این است که آب هرزندات از رود ارس مفقود شده است درحالی که بهره برداری از رود ارس با نام پروژه پمپاژ و انتقال رود آب ارس به دشتهای گلفرج و هرزندات و یکانات بعنوان طرح ملی مورد تصویب مجلس شورای اسلامی در دور سوم مجلس قرار گرفت آنوقت از نام شبستر و تبریز دراین پروژه نبود کدام دستهای پنهان در تغییر نام این پروژه از دشت هرزندات و یکانات به شبستر وتبریزدست  داشتند و دارند.
چطور شد یک طرح ملی از ملی بودن خارج شد و به یک طرح فاینانس تبدیل گردید ؟
میابی افزود ما باید درچهار چوب قانون با حفظ وحدت صدایمان را به گوش مسئولین برسانیم در غیر اینصورت دستهای پنهان حق آبه هرزندات را مفقود تر خواهند نمود و زمان را از دست خواهیم د اد.
میابی گفت میابی بعنوان سرباز فرمانبر ولایت امر و مردم بخصوص منطقه محروم هرزندات می باشد.

میابی صرحاً گفت من با آقای حسن نژاد دشمنی ندارم من بعنوان یک رسانه وزبان گویای مردم ومسئولین از حسن نژاد مطالبه گری می نمایم.

میابی گفت باید حسن نژاد چگونگی تغییر نام پروژه را  به مردم توضیح دهند .

حیدری رئیس جلسه دستور تهیه نامه برای مقامات را صادر و مسئولین مربوطه دراین مورد اقدام لازم را فی المجلس انجام دادند و تمام اعضای شوراهای اسلامی آنرا امضا و مهر نمودند.
حیدری افزود تا آخرین لحظه در حفظ حق آبه باید ایستادگی نمود و باید از پتانسیل های موجود منطقه در سطح کشور باید در عمران آبادانی منطقه بخصوص در مورد حق آبه هرزندات استفاده نمائیم .
صورت جلسه و مصوبات جلسه مشترک شوراهای اسلام و دهیاران روستاهای هرزندات با حضور اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی بشرح ذیل می باشد .

جلسه شوراها ودهیاران هرزندات امروز یکشنبه ۲۹ بهمن در ساعت ۱۵ در مسجد روستای قره تپه برگزار وبعد از بحث وتبادل نظر در مورد مشکلات منطقه موارد زیر با ادارات مربوطه مکاتبه گردید ۱-نامه ای برای سازمان آب منطقه ای استان تنظیم گردید که آن شورا ها ودهیاران منطقه به جد خواستار تخصیص حق آبه کشاورزی دشت هرزندات شدند ۲- انتقاد شدید شورا ها ودهیاران از تعلل پیمانکار و مسئولین در تکمیل باند دوم محور مرند جلفا از سه راهی زنوز تا دره دز که به دلیل وجود منطقه آزاد و تردد سنگین این محور را به جاده مرگ تبدیل کرده و در اثرتصادفات مکرر دهها نفر از جمله از اهالی هرزندات و دیگر هموطنان کشته یا مصدوم شدند در این ارتباط جهت تسریع در تکمیل پروژه با نماینده عالی دولت در شهرستان مکاتبه گردید۳- در ارتباط با کار گیری بیش از نیاز حسابدار ومهندس ناظر در دفتر دهیاران که هزینه های سنگین را بر بودجه دهیاری ها تحمیل می کند با مسئولین مربوطه مکاتبه گردید.

ارسال دیدگاه