امروز : پنجشنبه 1 مارس 2018
تاریخ : 2018/03/01 - 8:45 ذخیره فایل ارسال به دوستان

آب شرب مرند از رود ارس به کُما رفت /

جوان فردا : سرنوشت آب شرب شهرستان مرند در دفتر شرکت آب فاضلاب کشور با حضور نماینده قانونی تغییر نام می یابد ؟

سرنوشت آب شرب شهرستان مرند در دفتر شرکت آب فاضلاب کشور با حضور نماینده قانونی تغییر نام  می یابد ؟

نویسنده : ر _ میابی

کارشناس ارشد حقوق عمومی


‼️ماجرای های آب شرب مرند از رودخانه ارس به شهرها و روستاهای شهرتسانهای جلفا و مرند
بعداز گذشت ۱۰ سال و هزینه شدن اعتبارات تخصیص یافته به تصفیه خانه آب شرب مرند ،مرند کنار می رود .‼️‼️
در سال ۱۳۸۶ با پیشنهاد نماینده وقت مجلس شورای اسلامی در دور هفتم طرح آب شرب مرند از رودخانه ارس در بودجه ۱۳۸۷ تخصیص بودجه میشود همان طرح تامین ۲۵ ساله آب مرند ار اراضی روستاهای جواش ، اسداغی و بناب که با مخالفت اهالی بود طرح راکد مانده بود که با پیگیریهای مدام نماینده وقت مجلس در دورهفتم از وزارت نیرو با حضور استاندار وقت و مدیر عامل آب و فاضلاب و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای با حضور نماینده مجلس دورهفتم در دفتر مهندس فتاح وزیر وقت نیرو تشکیل جلسه می نمایند و این پیشنهاد یعنی بجای طرحی که قرار بود در روستاهای جواش و اسداغی وبناب اجرائی گردد تبدیل به بهره برداری از آب رود ارس می گردد ومورد تصویب قرار می گیرد .
در سال ۱۳۸۷ تخصیص بودجه با نام مشخص مورد تصویب قرار می گیرد در جریان نزدیک به ده سال حدوداً۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک ودارائی مرند جهت احداث تصفیه خانه آب درجنب رود خانه ارس هزینه میشود وحال با ۸۰% پیشرفت کار حال شنیده میشود طبق جلسه ای در دفتر مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور با حضور نماینده قانونی بدون حضور مدیر کل آب و فاضلاب استان می خواهند مرند را از این آب شرب که با اعتبارات مرند به اتمام میرسد محروم نمایند .ومحروم نموده اند❗️
آن طرح را فقط می خواهند به شهرستان جلفا تحویل دارند طرحی که با پول و اعتبار شهرستان مرند به اتمام رسیده مرند مرحوم میشود .
طبق شنیده ها میخواهند برای مرند بعداز گذشت بازی زمانی ۱۰ سال و از دست رفتن اعتبارات مرند و هزینه شدن اعتبارات مرند در این طرح فکری دیگری را تدارک ببینند .
⁉️سوال این است پول و اعتبار مرند که از دست رفته است چه خواهد شد ؟⁉️
⁉️بازی زمانی از دست رفته را چه کسی و چطور جبران خواهند نمود؟⁉️
⁉️طرحی دراین جلسه توسط نماینده قانونی پیشنهاد شده چیست ⁉️وچرا در پشت درهای بسته مطرح و مانع از انتشار خبر میشوند تا مفقود شود . ؟⁉️

با جوان فردا همراه باشید
t.me/jjavanefarda

ارسال دیدگاه