امروز : جمعه 30 مارس 2018
تاریخ : 2018/03/30 - 15:48 ذخیره فایل ارسال به دوستان

امام جمعه مرند : ننگ را با رنگ نمیتوان پاک کرد/ با پول نمی توان قانون خدا و اسلام را تغییر داد

جوان فردا : امام جمعه مرند : امام جمعه مرند در مورد رفتار و عمل دشمنان انسانیت و آدمیت در دنیای کنونی گفت عربستان با چک میلیاردی حقوق به حق مردم یمن را که بیش از ۳۰۰۰۰۰ زن و مردم و کودک و جوان توسط تسلیحات نظامی امریکا با پول عربستان به خاک وخون کشیده شده اند توسط سازمان ملل نادیده گرفته میشود .

امام جمعه مرند: ننگ را با رنگ نمی توان پاک کرد
دومین نمازجمعه سال ۱۳۹۷ در مرند با حضور مردم ولایتمدار و خانواده شهدا و میهمانان نوروزی به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا علی نعمت زاده در حسینیه امام خمینی ره مرند برگزار شد
امام جمعه مرند در هر دو خطبه ضمن دعوت مردم و خود به رعایت تقوا گفت ماه رجب ماه تهذیب نفس و تزکیه وجود انسان است ماه رجب یعنی پاره کردن زنجیرهای خودستائی ومنیت است و بسوی خدا برگشتن.
  
نعمت زاده در مورد جایگاه و شخصیت امیر المومنین ع گفت مقام علی بخاطر اعمالش بود اعمال علی جهت رضای خدا و در راستای عدالت خدا بود .شخصیت علی ع و تمام ویژگیها وفضائل الهی است.
علی صفات بارز خاص برای خود داشت . تولد در کعبه ، تربیت یافته رسول خدا ، اولین مرد مسلمان ، مجاهد فی سبیل الله ، تابع رسول خدا بودن .
نعمت زاده افزود : افتخار ما این است که ما شیعه هستیم . باید در زندگی خود ، خود را بشناسیم که آیا در راه علی قدم بر می داریم و آیا اعمال ما بر مصداق اعمال علی است ؟
نعمت زاده گفت : اگر علوی نیستیم اموی نباشیم . وجود رفتار علی در جامعه یعنی عدالت اجتماعی درجامعه یعنی اجرای احکام الهی و قرآن در جامعه . پس رفتار و الگو ما باید علی گونه باشد .هرکس میخواهد از نعمت های خدا بهره مند شود باید علی را مولای خود بداند و باید از تمامی ائمه اطهار تبعیت نماید .
صرف شناختن علی کفایت نمی کند باید همه نسبت به دستورات الهی و اسلام تسلیم باشیم ..
امام جمعه مرند در مود رسیدن علی به مقام علی گفت علی ع با اعمال خود به این جایگاه رسیده است محبوبیت علی بخاطر اعمال علی ع است .
نعمت زاده خطاب به مردم و مسئولین درمورد حل مشکلات جامعه گفت تمام مسئولین و مردم نسبت به توان در رفع مشکلات کشور کوشا باشند
امام جمعه مرند در مورد رفتار و عمل دشمنان انسانیت و آدمیت در دنیای کنونی گفت عربستان با چک میلیاردی حقوق به حق مردم یمن را که بیش از ۳۰۰۰۰۰ زن و مردم و کودک و جوان توسط تسلیحات نظامی امریکا با پول عربستان به خاک وخون کشیده شده اند توسط سازمان ملل نادیده گرفته میشود .
نعمت زاده خطاب به سردمداران امریکا گفت اگر تا به امروز درتمامی توطئه هائی که بر علیه ملت ایران اجرا نموده اید موفق شده اید؟حتماً در این نقشه های شوم تان هم پیروز می شوید !!! ولی از یادتان نرود در هیچ یک از توطئه های خود برعلیه ایران اسلامی و شریعت خدا پیروز نشدید دراین توطئه ها هم موفق نخواهید شد.
امام جمعه مرند روز میلاد امیرالمومنین ع و روز پدر را تبریک گفت واشاره به ایام اعتکاف نمود و گفت آنهائی که نمی توانند در اعتکاف باشند قطعاً با کمک های خود نام خود را دراین دفتر خدا ثبت نمایند .وی اشاره به ۱۲ فروردین نمود وگفت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران است که مردم ایران با حضور درپای صندوقهای رای ۲/۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رای دادند. مردم ایران در ۴۰ سال است با همان روحیه انقلابی درمحور ولایت از انقلاب خود صیانت نموده اند برای صیانت از انقلاب و کشور خون داده اند وهزینه کرده اند .امروز هم مانند گذشته ملت ایران آماده هستند از انقلاب اسلامی و کشور ایران دفاع نمایند .
نعمت زاده درمورد ایجاد امنیت برای اسرائیل در منطقه توسط شیوخ عرب گفت : شیوخ منطقه که جوجه منطقه هستند در ایجاد امنیت برای اسرائیل نقش دارند و می خواهند به ایران لطمه زنند . ولی شیوخ عرب بدانند امریکا تا به امروز برعلیه ایران نتوانسته عملی بکند و امریکا نمیتواند هیچ غلطی بکند .بشرطی که مردم ایران در محوریت ولایت و در راستای آرمانهای امام شهدا و شهدای امام مستحکم بایستند .
نعمت زاده افزود سلطان خاورمیانه ایران اسلامی است . وهیچوقت ننگ را با رنگ نمی توان پاک کرد با پول نمی توان قانون خدا و اسلام را از بین برد .
امام جمعه مرند از مسئولین خواست : مسئولین و دولت مردان جریانات سیاسی منطقه را اطلاع رسانی نمایند تا مردم در جریان باشند و مردم همیشه در صحنه باشند .
نعمت زاده درمورد روز سیزده فروردین گفت امسال روز سیزده فروردین مصادف با شهادت حضرت زینب س می باشد . ارادتمندان آن حضرت قطعاً این موضوع را در راس امور خود قرار میدهند .
امام جمعه مرند در مورد نظر اسلام درمورد نشاط و شادابی در جامعه گفت اسلام مخالف نشاط و شادابی مردم و جامعه نیست روز سیزده فروردین روز طبیعت است باید در نگهداشتن طبیعت کوشا باشیم .
نعمت زاده در مورد عملکرد مسئولین و مامورین بهداشت و درمان و هلال احمر و نیروی انتظامی و دیگر ادارات گفت الحمدالله گزارشات مسئولین نشان از خوشحالی است که تصادفات امسال در صد پائینی دارد واین از زحمات تمام دست اندرکاران می باشد .
امام جمعه مرند ضمن تشکر از تمام مسئولین و مامورین ایام تعطیل گفت واقعاً جای تقدیر و تشکر است بخصوص از عوامل نیروی انتظامی . که وجود امنیت در ایام تعطیل نشان از درایت مسئولین امنیتی است .
نعمت زاده از اعضای شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران و روحانیون در شهر و روستاها خواست امر رانندگی را فرهنگ سازی نمایند. تا شاهد حوادث ناگوار مانند اینکه فرزندی پدرش ویا مادرش را و یا پدری فرزندش ویا همشرس را در تصادفات از دست بدهند، نباشیم . باید این امر فرهنگ سازی شود .

حجت الاسلام والمسلمین سید کریم واعظ حسینی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه مرند بود
واعظ حسینی گفت تعدادی حدیث ها را فقط برای دیگران می خوانند و خود را مبرا از احادیثی که خودشان بیان می دارندمی دانند مثل اینکه این افراد برای خود دارای قرآن خاص و احکام خاص دارند .
واعظ حسینی از مسئولین و دست اندر کاران سه قوه خواست عدالت را رعایت کنند رعایت عدالت از خصوصیات علی ع بود علی بر اقوامش هم عدالت را رعایت می نمود نا اینکه مانند بعضی مسئولین در سه قوه به تمام اقوامش وقوم قبیله اش فک وفامیلش چندین میلیون و یا میلیارد تومان وام کارساز نماید .

مردم از شما وام نمی خواهند لااقل جواب سلام مردم را بدهید.
واعظ حسینی خطاب به دست اندرکاران سه قوه گفت لااقل سلام مردم را بدهید مردم از شما وام نمی خواهند مردم دنبال اجرای عدالت در جامعه هستند دست از فامیل پرستی بردارید این یک آفت بزرگی است .
ارسال دیدگاه