امروز : دوشنبه 18 ژوئن 2018
تاریخ : 2018/06/18 - 13:25 ذخیره فایل ارسال به دوستان

فرماندار مرند: مصوبات بین دو جلسه باید عملی گردد. نه اینکه روزی فقط ببینیم چند صدتا فقط مصوبه داریم بدون عمل .

جوان فردا : فرماندار مرند افزود مصوبات بین دو جلسه باید منتج به نتیجه گردد . شرایط و زمان را نباید از دست داد باید مصوبات بین دو جلسه به سرانجام برسد وقتی عقلای جامعه (ما مسئولین) نتوانند به مصوباتی که خودشان تصویب نموده اند عمل کنند جای گلایه است .باید داشپورت مصوبات داشته باشیم باید مشخص گردد چرا مصوبات عملی نشده است .چراباید بعداز ۴۸ روز مصوبات نتیجه نداشته باشد ؟ من قبول ندارم که مصوبات بدون اقدام باقی بماند.

جلسه شورای ترافیک شهرستان مرند به ریاست مهندس داود گرشاسبی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند با حضور اعضای زسمی شورای ترافیک روز دوشنبه مورخه ۲۸/۰۳/۱۳۹۷ راس ساعت ۱۰صبح درسالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.


دستور جلسه شورای ترافیک شهرستان مرند بررسی مصوبات قبلی شورا بود.
گرشاسبی در جلسه شورای ترافیک گفت جاده کشکسرای استاندارد نیست و زیر ساخت ها درست نیست باید مشکل فنی جاده مرند وکشکسرای و کشکسرای تا خوی مشخص گردد.
فرماندار مرند در مورد جاده مرند و خوی گفت جاده مرند کشکسرای وقتی نور می افتد محو میشود و راننده دید ندارد و جاده خط کشی شده نیست .
گرشاسبی در مورد جاده کشکسرای گفت باید مسئولین امر هرچه سریعتر موضوع را حل و فصل کنند.
فرماندار مرند افزود مصوبات بین دو جلسه باید منتج به نتیجه گردد . شرایط و زمان را نباید از دست داد باید مصوبات بین دو جلسه به سرانجام برسد وقتی عقلای جامعه (ما مسئولین) نتوانند به مصوباتی که خودشان تصویب نموده اند عمل کنند جای گلایه است .باید داشپورت مصوبات داشته باشیم باید مشخص گردد چرا مصوبات عملی نشده است .چراباید بعداز ۴۸ روز مصوبات نتیجه نداشته باشد ؟ من قبول ندارم که مصوبات بدون اقدام باقی بماند.
باید تعامل وتامل ادارات با شهرداری بیشتر شود .
گرشاسبی برای پیگیری مصوبات شورای ترافیک محمدی دبیر شواری ترافیک را مسئول پیگیری نمود و گفت برای روز مبادا مستند سازی لازم است.
وی در ادامه گفت وظیفه ما تسهیل گری در امور است نه بیان مشکلات و ایجاد مشکلات .
گرشاسبی به صراحت بیان داشت من کار میخواهم . بیان مشکل نمی خواهم برای حل مشکل راه حل می خواهم. همه مشکل را میدانند.
فرماندار مرند در مورد مصوبه قبلی شورای ترافیک در مورد نقطه حادثه خیز جاده مرند و تبریز در روبروی سرم سازی گفت چرا مصوبه قبلی عملی نشده است ؟ وی مهندس رفیع زاده رئیس راه ترابری را مقصر معرفی نمود و گفت اگر رئیس یک اداره به مصوبات شورا اعتنا نکند ماهم در زمان خاص از وی پشتیبانی نخواهیم کرد.
گرشاسبی از رفیع زاده پرسید اگر روبروی سرم سازی محل حادثه نیست چرا از مرند تا تبریز ۷۰کیلومتر است فقط در روبروی سرم سازی تصادف رخ میدهد. اگر بدانیم در یک تصادف که منجر به فوت سه نفر میشود عالاه بر دیه آن که یک میلیارد تومان است فرزندات این فوت شده ها در آینده سربار جامعه میشوند آنوقت مقصر ما هستیم . چه خواهیم گفت؟
فرماندار مرند به جد خواستار حل مشکل محل حادثه خیز مورد بحث بود . خطاب به رئیس اداره راه و ترابری گفت برو از مدیر کل پول بگیر این موضوع را حل کن اگر کسی گریه نکند نان نمی دهند.
فرماندار مرند در مورد پایانه شمالی مرند گفت من در این مورد عقب گرد ندارم پایانه شمالی مرند نشان از توسعه شهرمرند است. آنهائی که از عدم امنیت در این محل می گویند درست نیست مرند از نظر امنیت برای گفتن سخن دارد . نباید با این کلمات عقب گرد داشته باشیم . عقب گرد از مصوبات یعنی این شهرستان توسعه نخواهد یافت باید بدانیم عقب گرد عواقب خطرناکی برای خود مدیران خواهد داشت .یا مصوبه ندهید اگر مصوب شد باید اجرائی گردد . کار درست این است که مصوبه کارشناسانه باشد وقتی تصویب شد باید اجرا گردد.
فرماندار مرند افزود : مشکل من دراین شهرستان همصدا نبودن روساست . آینده شهرستان در خطر است به هرکاری دست می زنیم مقاومت را می بینیم ولی با این اوصاف در تصمیم خود عقب گرد نخواهم داشت .در صورت عقب گرد کاری نمیتوانیم بکنیم .در پشت پرده محرکین را میدانیم . در صورت ادامه این روند اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
فرماندار مرند گفت موضوع ترافیک شهرمرند مشکل زاست باید در حل آن فکر کرد . ایجاد رخنه در مصوبات شورای ترافیک پیگیریها خواهد داشت .
گرشاسبی از مردم آگاه مرند خواست ما خدمتگزار مردم هستیم و مردم هم به مصوبات مراجع تصمیم گیر تمکین میکند و از مردم شریف می خواهم در اجرا شدن تمامی مصوبات بخصوص در اجرائی شدن مصوبات شورای ترافیک به یاری مسئولین بیایند وجود پایانه شمالی نشان از توسعه شهرستان را از یاد نبرند.
گرشاسبی با تاسف تمام گفت مرند به روزی گرفتار شده است که از هادیشهرالگو برداری می کند . من این را قبول ندارم مدیران من باید برای مرند از اصفهان و شیراز و شهرهای بزرگ الگو برداری بکنند نه از سیه رود و غیره .
وی خطاب به مدیران حاضر گفت همیشه با پول نمیشود کار کرد حتما با فکر سالم و دارای تخصص میتوان مشکلات را حل نمود
گرشاسبی در مورد خودروهای بین شهری مرند و تهران گفت این ناوگان باید بروز باشند و باید ساماندهی گردد و خودروها باید مدل بالا باشند اول درخواست شهروند مرندی برایم مهم است در غیر اینصورت باید فکر دیگری نمود.
مدیریت شهرک کوثر آفت جلسات
در جلسه شورای ترافیک مشکلات شهرک میلاد بررسی شد مسئولین شهرک میلاد که یکی از عوامل مهم آن شرکت کوثر است به تعهدات خود عمل ننموده است و تمام ارگانهای شهرستان مرند را با مشکل مواجه نموده است .
فرماندارمرند درمورد شهرک میلاد به مسئولین گفت هرچه سریعتر مشکلات را حل کنید و مسئولین شرکت کوثر هم باید به تعهدات خود عمل کنند .
فرماندار مرند در مورد سرعت گاه های موجود در شهرمرند گفت
چقدر در این شهر سرعت گاه داریم ؟ وجود سرعت گاه در هر شهر نشان از چیست ؟ باید همه مردم و مسئولین بخصوص اصحاب رسانه دراین مورد فرهنگ سازی نمایند که فرهنگ رانندگی خود را اصلاح کنیم .
فرماندار مرند از بخشدار بخش مرکزی و یامچی خواست در مورد خروجی های فرعی روستا به جاده ها تدبیری اندیشده شود . در این مورد دهیاران دست بکار شوند. طبق دستور فرماندار مقرر شد بخشداران طبق دعوت از روسای شوراها و دیگر مقامات مسئولین مدنظر در مورد ساماندهی جاده های فرعی منتهی به جاده اصلی جلسه برگزار نمایند.

سرهنگ کاظم دهقانی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مرند درمورد مصوبات قبلی درمورد دو طرفه نمودن خیابان طالقانی گقت رضایت مندی اهالی این خیابان حاصل شده و هیچگونه مشکلی رخ نداده است. دهقانی افزود مشکل در این مسیر فقط تنگی چای کنار است . بعد از گزارش دهقانی این طرح برای ششماه دیگر تمدید شد که بعداز اتمام ششماه دوم درصورت حاصل رضایت شهروندان بصورت رسمی اقدام خواهدشد.

دهقانی در مورد اجرائی شدن مصوبات گفت نباید عقب گرد داشته باشیم . عقب گرد از مصوبات خود یعنی زمین گیر شدن در مورد اجرا نمودن دیگر مصوبات.
دهقانی افزود در همه نقاط شهرستان امنیت وجود دارد بخصوص در پایانه شمالی مرندامنیت کامل وجود دارد . عقب گرد از مصوبات یعنی نشان از ضعف ما مدیران است .
فرمانده نیروی انتظامی در مورد پایانه شمالی گفت بصورت قطعی این اتفاق خواهد افتاد هیچ کس نباید در جلسه یک حرف و بعد از جلسه با راننده ای حرف دیگر بگوید . امنیت پایانه برعهده ماست . این یک امر داخلی است و اتفاق خواهد افتاد .
دهقانی همچنین درمورد محل حادثه خیز در جاده مرند و تبریز جلو سرم سازی گفت اینهم از مسائل داخلی است ما مدیران میتوانیم حل کنیم قطعا این امر هم اتفاق می افتد .آنهائی که می توانند کمک کنند دست بکار شوند و فاز منفی وارد نکنند دست بدست هم دهیم این کارها را حل کنیم .
سرهنگ دهقانی بسته ای شامل نقاط حادثه خیز شهرستان مرند را که با همکاری فرماندهی راهور شهری و جاده ای تنظیم شده بود را تقدیم فرماندار نمود و مورد تصویب شواری ترافیک شهرستان قرار گرفت
وی از مدیران خواست در مورد اجرائی شدن طرح ترافیک ورود کنند تا به امروز مدیران در مورد ترافیک ورود نکرده اند. نیروی انتظامی حاضر است جهت اجرائی شدن مصوبات شورای ترافیک درراستای توسعه شهرستان کلیه کنترل های مورد نیاز را انجام دهد .
دهقانی درمورد مسافربر های شخصی گفت ۵۰ دستگاه خودرو شخصی دراین مورد را توقیف نموده ایم و در بحث امنیتی با کسی شوخی نداریم .
وی از مدیران و شوراهای اسلامی و ریش سفیدان و صاحب نظران خواست در راستای توسعه شهر همکاری کنند.
سرگرد جاودان فرمانده راهور شهری طی پیشنهادی مصوبه یک طرفه شدن خیابان حد فاصل قنبرچشمه و خیابان مسجد جامع را از شورای ترافیک گرفت .
ورود دادستان مرند به قانون گریزی رانندگان متخلف بین شهری
دادستان مرند طی نامه ای از شورای ترافیک شهرستان مرند خواستار رعایت قوانین در خودرورهای بین شهری اعم از کارت هوشمند، معاینه فنی ، صورت وضعیت و ثبت زمان خروج و ورود شد .
شورای ترافیک شهرستان درخواست دادستان را مورد تصویب قرار داد .
با تصویب شورای ترافیک شهرستان خودروهای بین شهری بدون داشتن صورت وضعیت و یا دیگر مدارک نمی توانند از پلیس راه رد شوند . قطعاً توقیف خواهند شد.
دکتر صبوری مدیر سازمان پزشک قانونی طی آماری در مورد تصادفات و فوتها در جریان سال ۱۳۹۶ و سه ماهه اول ۹۷ را در سطح شهرستان بشرح ذیل بیان داشت.
در سال ۹۶ کل افرادی که در تصادف بودند ۱۲۸۳ نفر
تصادف منجر به مصدومین ۶۸۹ نفر
عابر پیاده ۱۷۵ نفر
موتور سوار ۱۶۱ نفر
دوچرخه سوار ۱۱ نفر
منجر به فوت در مرند ۴۷ نفر که
کلانتری ۱۱ یک نفر
کلانتری ۱۲ سه نفر
کلانتری ۱۳ دوازده نفر
کلانتری زنوز ۹ نفر
کلانتری قیخلار ۸ نفر
فوت شده در مرند ۱۰ نفر
یامچی ۴ نفر
در سه ماهه اول ۹۷
۱۳ نفر تصادف فوتی
۲۹۵ مصدوم

مهندس حسین کاوه شهردار مرند در مورد راه اندازی پایانه شمالی مرند گفت باید تمام ادارات با هماهنگی کامل در راه اندازی پایانه شمالی مرند همدل باشند باید این ترمینال راه اندازی گردد این مکان بهترین مکان برای پایانه شمالی و توسعه شهر مرند به طرف روستاهای هرزندات می باشد.
کاوه افزود با کمی همت مدیران خودروهای پلاک شخصی مسافربر ساماندهی میگردد.
با پیشنهاد شهرداری مرند که با همکاری سازمان تاکسیرانی تهیه شده بود موضوع تاکسی آنلاین مورد تصویب شواری ترافیک با یک شرط قرار گرفت شرط این موضوع این بود که هیچگونه افزایش خودرو بر خودروهای شهرستان نخواهیم داشت بلکه از تاکسی های موجود استفاده خواهدشد.

صادقیان مدیر تاکسیرانی گفت علت اصلی در مورد پایانه شمالی مرند وجود مسافربرهای شخصی است باید کنترل گردد آفت ترمینال وجود مسافر بر های شخصی است.

در مورد درخواست مردم درمورد بریده نرسیده به بیمارستان حجت کوه کمری مقرر شد وضعیت فعلی حفظ گردد و در آینده در صورت وجود اعتبارات لازم با احداث زیر گذر یا روگذر این موضوع حل گردد.

ارسال دیدگاه