امروز : چهار شنبه 28 نوامبر 2018
تاریخ : 2018/11/28 - 18:25 ذخیره فایل ارسال به دوستان

پاسخ اعضای شوراهای روستاهای هرزندات به بی حرمتی حسننژاد به معتمدین هرزندات

۸ـ جناب آقای حسن نژاد! همه حاضرین در مراسم بازدید مورخه ۱/۹/۹۷ هنوز هم در خماری رفتار بسیار زشت و زننده شما هستند و به معنای کامل در حیرانیم از این اعجاب و اعجاز کلامی شما!!

 به گزارش خبرنگار جوان فردا شوراهای روستاهای هرزندات با صف آرائی به موقع خود پاسخ بیانیه حسننژاد را دادند

بسمه تعالی
با سلام و عرض ادب؛
پیرو بیانیه نماینده محترم شهرستان مرند و جلفا در رابطه با بازدید هیئت کمسیون کشاورزی مجلس و معاون محترم وزیر نیرو و فرماندار محترم شهرستان مرند به تاریخ ۱/۹/۹۷ از پروژه آبرسانی به دشت های گلفرج، یکانات و هرزندات ، جوابیه زیر را که از طرف کلیه شوراهای هرزندات شرقی و غربی تهیه شده است، جهت استحضار مردم شریف هرزندات و نیز جهت تنویر افکار عمومی ارائه می نماییم؛
۱ـ همانطور که مستحضرید پروژه آبرسانی به دشت هرزندات از رودخانه مرزی ارس به شماره پرونده ۴۰۲۰۴۰۲۵ از سال ۸۱ آغاز و در سال ۹۱ با تلاش نماینده وقت، جناب آقای مهندس سازدار توسط وزیر محترم نیروی وقت آقای مهندس نامجو در مساحت ۸۵۰۰ هکتار کلنگ زنی شد و همزمان عملیات ژئوتکنیک سد هرزندات شروع گردید.
۲ـ در سال ۹۴ مسئولان آب استان با تصمیمات خلاف قانون نقشه آبرسانی به دشت هرزندات را تغییر داده و آبرسانی به دشت هرزندات از دستور کار خارج گردید و به تَبع آن عملیات احداث سد هرزندات متوقف گردید و چنانچه بعداً معلوم گردید، حقآبه دشت هرزندات برای تأمین ذخیره آب پشت سر خداآفرین تخصیص و مابقی جهت تأمین آب شرب تبریز در نظر گرفته شد.
۳ـ پیرو تصمیم های ناعادلانه و تنش زای فوق الاشاره مسئولان استانی و اجرایی، و همچنین به جهت عدم پاسخگویی نماینده محترم مرند و جلفا جناب آقای حسن نژاد، در قبال این تغییرات غیر قانونی و تحولات صورت گرفته در طرح اولیه پروژه انتقال آب، و برای رَصَد و مطالبه مکرّر این حق مسلم مردم شریف و زحمت کش هرزندات، شوراهای اسلامی طی جلسه ای سه نفر از معتمدین هرزندات به نام های ۱ـ حسن حاتمی اقدم ۲ـ اسماعیل گردشی ۳ـ میرمهدی هاشمی را برای پیگیری مداوم این موضوع انتخاب نمودند. ۴ـ سه نفر نماینده انتخابی طی پیگیری های مُجدّانه خود چندین جلسه با مسئولین استانی و وزارت نیرو برگزار نمودند و متعاقب آن نامه ای به مقام معظم رهبری تنظیم کردند و حتی در این نامه مسئولین را متوجه این امر نمودند که بدون انتقال آب به دشت هرزندات امکان انتقال آب به تبریز از این پروژه ممکن نخواهد بود و مردم هرزندات بدون اخذ حقآبه خود به هیچ ارگانی اجازه انتقال آب را نخواهند داد. پیرو این مکاتبات و اقدامات نماینده محترم چون خود را در مقابل فشار افکار عمومی جهت پاسخگویی یافت، طی یک نامه به وزیر نیرو، وی را تهدید به طرح سوال و استیضاح نمود (که در کانال های مجازی وابسته به نماینده محترم با آب و تاب فراوان انعکاس یافت) اما با کمال تأسف یک روز قبل از طرح سوال از وزیر نیرو نماینده محترم مرند و جلفا اعلام نمود که قانع شدم و به زعم خود با طراحی این سناریوی مضحک افکار عمومی را فریب داده و در قامت یک نماینده شجاع، حق طلب و حامی مردم خود را جا انداخته!
اما نماینده محترم اگر اندکی از احوالات عقلی و اندیشه ای موکلان خود مطلع می¬بود، همان¬هایی که به احترام تصویر مبارک حرم مطهر امام رضا (ع) اول بار ایشان را از گمنامی و تاریکی و عدم محض به شهرت و مقام رساندند. شرم و حیا می نمود نیک می دانست که موکلانش می پرسند؛ نماینده محترم ما با کدام جواب وزیر نیرو قانع شده؟ آیا لطف وزیر شامل حالشان گردیده؟ یا سهم المصالحه خوبی دریافت کرده که قانع شده؟ و یا ترس از نمایندگان تبریز ایشان را به این اقناع زود هنگام و عجولانه رسانده؟.
جناب آقای حسن نژاد! هر چند مردم شریف مرند و جلفا علی الخصوص هرزندات به احترام امام هشتم، بچه هیولای سنگ پران را بالا آوردند که هشت سال هر چه سنگ و کلوخ بود به هرچه پنجره و جام و بلور و کوزه و سفال این منطقه زد و نیرنگ ورزید و فریب داد، اما در باور امروز این مردمان دین مدار و معاد شناس، گل بچه متدین و سر به زیر دیروز که طعمش اَحلی مِن عَسل بود، طعم زقّوم به خود گرفته و از قلوب آنان به دور انداخته شده است.
۵ـ جناب آقای حسن نژاد! جنابعالی رسماً و در چندین جلسه برگزار شده در مرند و جلفا اعلام نموده اید و نوشته داده اید (پیوست می باشد) که نمایندگان تبریز آب را برای شرب مردم تبریز منتقل می نمایند و برای دشت هرزندات از این پروژه آبی در نظر گرفته نشده است.
۶ـ جناب آقای حسن نژاد! جنابعالی پیوسته و مکرراً در بیانیه های خود عنوان نموده اید که پروژه آبرسانی در زمان شما پیشرفت خوبی نموده است، اما همگان نیک مستحضر هستند که اگر نبود دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تأمین اعتبار از صندوق توسعه ملی برای مهار آبهای مرزی، شما به کدام عملکرد و دستاورد خود تفاخر می نمودید در حالیکه در سایه همین دستور هم شما به فکر نان خود بوده اید نه آب هرزندات و از این رهگذر با نمایندگان تبریز وارد معامله پر سود به نفع شخصی خود گردیده اید.

۷ـ جناب آقای حسن نژاد! خودتان را استاد دانشگاه و سیاستمدار قلمداد می کنید که نماینده مردم مرند و جلفا شده اید ـ حفظهم الله ـ اما ادبیات بیانی و رفتار اجتماعی¬تان در بازدید اخیر و در جمع هیئت همراه¬تان نشان داد که نه تنها استاد دانشگاه نیستید بلکه نیاز اساسی دارید به مکتب رفته و ادب و آداب بیاموزید تا مایه ننگ و شرمساری موکلان خود نباشید.
جناب آقای حسن نژاد! شما در معامله با موکلان خود کاری شبیه به غَشّ در معامله کردید، اول بار با تصویر مبارک مرقد مطهر امام رضا (ع) خودتان را به مردم عرضه کرده اید و بچه مسلمان ها هم شدند دلال و مُبلّغ معامله و وقتی ملت خریدار شد و ثُمن معامله یعنی نمایندگی را تحویل داد، دروغ گفتید، توهین کردید، فحاشی نمودید و نیرنگ کردید و به این و آن نان قرض دادید و نان قرض گرفتید، حالا موکلان شما مال باخته گردیدند و شرمنده که به تَدیّن شما و وعده علوی شما اعتماد کردند.
« مبیع مغایر مسطوره است» این نه آن است که فروختید و نه آن است که خریدیم.
۸ـ جناب آقای حسن نژاد! همه حاضرین در مراسم بازدید مورخه ۱/۹/۹۷ هنوز هم در خماری رفتار بسیار زشت و زننده شما هستند و به معنای کامل در حیرانیم از این اعجاب و اعجاز کلامی شما!!
در کنار تَلِّ حقیری چون تو جَبَل سر به فلک کشیده ای چون جناب آقای گرشاسبی فرماندار محترم ایستاده بود که ای کاش درس ادب و متانت را از مکتب ایشان می آموختی و آنگاه لب به سخن می گشودی.
خداوند مالک قلوب مردمان است. محبت هر کس را بخواهد در مِلک خود می کارد. مبارک باد کِشته خدا!
۹ـ «خداوند ما را بِپایاد از خشکسالی و از دروغ»
در تمامی ادیان و آموزه های انسانی دروغ تقبیح شده و آفت بزرگ جوامع معرفی گردیده است و در دین مبین اسلام دروغگو دشمن خداوند بر شمرده شده است، جناب آقای حسن نژاد با موکلان و ولی نعمتان خود صادق باشید و با ادب و نزاکت برخورد نمائید و هر چه را در توان دارید و هر چه را در توان ندارید صادقانه به مردم عرضه نمایید، که اگر اینچنین بودید امروز انفاس اهورایی از شما به مشام می رسید نه انفاس اهریمنی که میوه آن خشکسالی و بی آبی دشت هرزندات باشد و وعده های دروغین شما.
۱۰ـ ما شوراهای اسلامی و مردم هرزندات شرقی و غربی با انتخاب سه نفر از معتمدین که اسامی آنها در بند ۳ این بیانیه آمده است و حمایت از آنها، هیچگونه بیحرمتی و بی ادبی به آنها را از سوی هر مقام و فردی باشد تحمل نخواهیم کرد و تا نیل به هدف خودمان که رساندن آب به دشت بزرگ هرزندات همانند دشت گلفرج و یکانات می باشد به حول قوه الهی از پای نخواهیم نشست.
والسلام علیکم

ارسال دیدگاه