امروز : دوشنبه 4 مارس 2019
تاریخ : 2019/03/04 - 17:14 ذخیره فایل ارسال به دوستان

زعفران شهر بناب / نقش پتانسیل های بناب در توسعه بناب

۴. تاسیس کارگاههای تولید سازه های بتنی با توجه به وجود ماسه شویی بزرگ شهرداری برای تولید ( جدول و بلوک و غیره ….) هم برای خودکفایی در سازه های بتنی و استفاده در پرژه های عمرانی شهر بناب و هم برای فروش به مصالح فروشان و پیمانکاران عمرانی

‍ ? زعفران شهر بناب ?

? موقعیت جغرافیایی : شهر بناب در ۱۰ کیلومتری شرق شهرستان مرند و ۷۲ کیلومتری شمال غرب تبریز قرار گرفته که ظرفیت تبدیل به زعفران شهر استان های شمال غرب را دارد .

? بناب ، شهری در مسیر توسعه :
امروز می توان توسعه و پیشرفت زعفران شهر، بناب را از چند منظر وفاکتور مورد بررسی قرار داد.

✅ پتانسیل های کشاورزی

( خاک زمینهای بناب بهترین خاک در شمال غرب کشور برای کشت زعفران ) در بناب بهترین باغات درختان میوه زرد آلو ، گردو ، سیب و….. وجود دارد و همچنین زمینهای مساعد برای کشت صیفیجات دارد که سالانه بالاترین برداشت محصول را به خود اختصاص می دهد. که می توان در مجاورت باغات و زمینهای کشاورزی صنایع تبدیلی مواد غذایی با کمترین هزینه راه انداخت که اقتصاد بناب را خودکفا و در آمد پایداری را روانه این شهر خواهد کرد .

✅ پتانسیل های اقتصادی و صنعتی

۱. ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی زعفران به سبک روز دنیا ، کارگاههای زودبازده خشکبار و دیگر محصولات کشاورزی که سالانه در تناژ بالا به سراسر کشور صادر شده و در استان های اصفهان و تهران و ….. بسته بندی و به قیمت بالا فروخته و یا به خارج کشور صادر می شود.
۲. ایجاد میدان تره بار که می تواند دهستانها و روستاهای همجوار را تحت پوشش قرار دهد که در ایجاد اشتغال نیز موثر خواهد بود.

۲. ایجاد بازارچه های دائمی و فصلی و هفته بازار ها جهت فروش محصولات کشاورزی و دامی و صنایع دستی

۳. ایجاد شهرک صنعتی و تولیدی بناب برای مبل کاران ، نجاران ، نقاشان و فروشندگان مبلمان خانگی و اداری ، شهری و غیره ….که درآمد پایدار برای شکوفایی و آبادی و عمران شهر بناب در پی خواهد داشت.

۴. تاسیس کارگاههای تولید سازه های بتنی با توجه به وجود ماسه شویی بزرگ شهرداری برای تولید ( جدول و بلوک و غیره ….) هم برای خودکفایی در سازه های بتنی و استفاده در پرژه های عمرانی شهر بناب و هم برای فروش به مصالح فروشان و پیمانکاران عمرانی

✅ پتانسیل های توریستی

۱. سد بناب : استفاده از پتانسیل توریستی سد بناب و ایجاد کمپ گردشگری که درآمد پایداری را از طریق جذب توریست روانه شهر بناب خواهد کرد.

۲. باتوجه به آب و هوای کوهستانی شهر بناب و وجود باغات و زمینهای بزرگ مجاور جاده می توان با ایجاد تفرجگاههاو مراکز خرید و در کنار آن مجتمع های تعمیرگاهی حجم عظیمی از توریست و میهمان از سراسر کشور و استان به طرف شهر بناب روانه کرد.

۳. منطقه تاریخی آلا دار بناب و وجود گورستانهای تاریخی و قدیمی در آن که با ساماندهی می توان حجم بالایی از علاقمندان بناهای تاریخی و آثار باستانی را به سوی خود بکشد.

۴. ایجاد پیست ایسکی کوه موغیتی با توجه به آب و هوای سرد کوهستانی و طبیعت بکری که دارد می تواند شهر بناب را به قطب توریستی و گردشگری منطقه تبدیل کند و در آمد پایداری را سالانه نصیب شهر بناب بکند.

? محمددانایی
کارشناس ارشد شهرسازی
شهرداری کلانشهر تبریز

ارسال دیدگاه