امروز : جمعه 8 مارس 2019
تاریخ : 2019/03/08 - 5:45 ذخیره فایل ارسال به دوستان

اهتمام مدیران شهر مرند جذب گردشگران نوروزی باشد

داود گرشاسبی در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان مرند اظهار داشت: اعضای ستاد باید در برگزاری برنامه ها به اجماع برسند تا بتوانیم رضایت گردشگران و مسافران نوروزی را فراهم کنیم.

 داود گرشاسبی در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان مرند اظهار داشت: اعضای ستاد باید در برگزاری برنامه ها به اجماع برسند تا بتوانیم رضایت گردشگران و مسافران نوروزی را فراهم کنیم.


وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری شهرستان گفت: امسال پس از افتتاح کاروانسرای یام، همایش جاده ابریشم در مرند برگزار و مشکل اخذ سند کاروانسرای هلاکو نیز حل شد که امیدواریم سال آینده، عملیات اجرایی آن آغاز شود.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب، دیدگاه کلان برای مانایی انقلاب است اظهار داشت: در حوزه گردشگری نیز رسالت ما ضمن حفظ ارزش ها و داشته هایمان، تعامل با جهان در حوزه گردشگری و برقرای مراودات بین المللی است.
وی ادامه داد: ما می توانیم از این طریق فرهنگ و تمدن خود را به روز کرده و در کنار آن درآمدزایی کنیم.
گرشاسبی افزود: ستاد سفر باید فرصتی ایجاد کند تا در کنار ارائه خدمات به مسافران، به جنبه اقتصادی و درآمدزایی آن نیز توجه شود.
وی ضمن انتقاد از وضعیت نامناسب خدمات بین راهی، گفت: متولیان این امر باید متناسب با شرایط شهر، خدمات ارائه کرده و به وضعیت سرویس های بهداشتی بین راهی رسیدگی کنند.
معاون استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه جهت پیشرفت و توسعه متوازن در استان، توجه به همه شهرهای استان ضروری است، اظهار داشت: شهرستان مرند با وجود همه ظرفیت ها، فاقد اداره میراث است و با نمایندگی اداره می شود که امیدواریم مجموعه میراث فرهنگی در این خصوص اقدام کنند.
وی با بیان اینکه هنر مدیر تولید راهکار است، افزود: مدیران ما باید به جای ایجاد ممنوعیت در مسیر راه اندازی بازارچه ها و فروشگاه های صنایع دستی در جاده های شهرستان، در جهت رفع مشکلات احتمالی با فرهنگ سازی و آموزش اقدام کنند.
گرشاسبی ستاد سفر را فرصتی برای شهرستان دانست و گفت: مرند نیازمند پیشرفت در حوزه گردشگری است و باید از موقعیت استراتژیکی شهرستان بهره بیشتری برد.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری مرند نیز با بیان اینکه شهرستان از نظر صنایع دستی در سطح استان غنی است، افزود: ضروری است با ایجاد بازارچه های محلی در جاده مرند – جلفا و مرند – کشکسرای، توان و داشته های خود را معرفی کنیم.
حسن فدایی اظهار داشت: بازارچه ها می توانند یکی از مشکلات عدم فروش ما در زمینه صنایع دستی را رفع کنند.

ارسال دیدگاه