امروز : چهار شنبه 1 می 2019
تاریخ : 2019/05/01 - 17:49 ذخیره فایل ارسال به دوستان

کمیته برنامه ریزی شهرستان مرند با حضور استاندار تشکیل شد

جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان مرند با حضور استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند روز چهار شنبه ۱۳۹۸/۲/۱۱ در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد

جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان مرند با حضور استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند روز چهار شنبه ۱۳۹۸/۲/۱۱ در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد

به گزارش جوان فردا  جلسه کمیته برنامه ریز شهرستان مرند به ریاست  داود گرشاسبی روز چهارشنبه  ۱۳۹۸/۲/۱۱ در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان مرند با حضور استاندار آذربایجان شرقی و تعدادی از مدیران کل ادارات استان تشکیل شد
موارد ذیل توسط امام جمعه و فرماندار مرند با توجه به  موقعیت استراتژیک شهرستان مرند بیان شد
ایجاد شهرک صنعتی مبل در مرند تسریع شود/ هم اکنون با فعالیت یک هزار و ۱۰۰ کارگاه مبل سازی برای ۶ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.
با توجه به تردد ۲۰ میلیون نفر از این شهر در طول سال، لزوم توجه به جاده های شهرستان بیش از پیش احساس می شود.
از آغاز سال جدید تا کنون، تصادف منجر به فوت در شهرستان نداشتیم، گفت: اتمام عملیات جاده مرند – جلفا که سالانه بیش از ۷ میلیون تردد از آن انجام می شود، از خواسته های مردم شهرستان است.
فرماندار مرند با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه مسیر خروجی کشکسرای به طول ۷ کیلومتر، اظهار داشت: تلاش ما علاوه بر اتمام آن، واگذاری ۱۰ کیلومتر دیگر از جاده مرند – بازرگان به پیمانکار است.
با توجه به وقوع حوادثی در سال های گذشته، تغییراتی در ورودی شهر مرند از طرف تبریز ایجاد شده که ورود مسافران به شهر را کاهش داده است .
برای تامین آب ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و آب شرب ۲۵۰ هزار نفر در شهرستان، نیازمند تسریع در عملیات انتقال آب ارس به مرند هستیم.
وی همچنین با اشاره به جمعیت بالای شهرستان و تردد میلیونی مسافران از این شهر اعلام کرد: با وجود بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در مرند، به نسبت جمعیت موجود نیاز به احداث بیمارستان دیگری بود که در این راستا موضوع واگذاری زمین برای احداث آن حل شده و خواسته ما تسریع عملیات اجرایی است.
در راستای احیای کاروانسرای هلاکو نیز، در صدد انتقال سند آن به میراث فرهنگی و سپس واگذاری به بخش خصوصی هستیم.
تسریع در عملیات احداث ورزشگاه پنج هزار نفری، حل مشکل مسکن شهرک میلاد، بعثت، ولیعصر و شهر کشکسرای ، تامین اعتبار ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر مرند، صدور مجوز برای تامین آب شهرک صنعتی شماره ۲، تامین اعتبار زیرگذرها و پل روستای دولت آباد از جمله مطالبات شهرستان است.
طرح توسعه بخش یامچی بعنوان پایلوت جهت مصوب به استان ارسال شده است .

ارسال دیدگاه