امروز : شنبه 15 ژوئن 2019
تاریخ : 2019/06/15 - 9:29 ذخیره فایل ارسال به دوستان

اسرائیل عامل انفجار دو کشتی حامل نفت #ژاپن

وقتی نتانیاهو سخنان شفاف رهبر مفظم انقلاب اسلامی #امام_خامنه_ای را شنید دیوانه وار از خود بیخود شد در فکر ترور کشتی های نفتی شد

#اسرائیل عامل انفجار دو کشتی حامل نفت #ژاپن

یادداشت روز مدیر مسئول #جوان_فردا

نویسنده : #ر_میابی

اسرائیل از استقرار امنیت در خلیج فارس سخت نگران است

وقتی آبه قدم صلح میان امریکا و ایران بردداشت نتانیاهو سخت در استرس بود
وقتی نتانیاهو سخنان رئیس جمهور و وزیر امورخارجه ایران را شنید سخت بر آشفت .
آشفتگی ذهنی تعقل را از نتانیاهو ربود .

وقتی نتانیاهو سخنان شفاف رهبر مفظم انقلاب اسلامی #امام_خامنه_ای را شنید دیوانه وار از خود بیخود شد در فکر ترور کشتی های نفتی شد

چون اسرائیل خوب میداند از عمر سیاسی غاصبانه ایشان چندی نمانده است .
اگر آبه بتواند قدرت ایران را به ترامپ درست انتقال دهد قطعا ترامپ جهت نجات خود از انتخابات ۲۰۲۰ به میز مذاکره بر می گردد یعنی میدان دار برجام ایران اشلامی خواهد بود.
یعنی مذاکره ۱=۱ قبلا اعضای میز مذاکره بر جام ۱=۱+۵ (ایران =امریکا +روسیه+چین+آلمان+انگلیس +موگرینی ) یعنی با خروج امریکا از برجام قدرت کشورهای باقی مانده اروپائی برای جهان سیاست مشخص شد
نگرانی و شکست ترامپ از انتخابات ۲۰۲۰ قطعی است .
گذری بر تغییر سیاست حاکمیت نظام جمهوری اسلامی بر محور نرمش قهرمانانه موضوع تروریست بودن اسرائیل را ثابت می کند

انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال ۱۳۹۲، روی کار آمدن دولتی معتدل در تهران، تغییرات کلیدی در کابینه دوم اوباما و مکاتبه مهم ایشان با شخص مقام معظم رهبری، حاکمیت جمهوری اسلامی با تیزهوشی تمام، در کنار مذاکرات چندجانبه با قدرت‌های جهانی، گفت‌وگوی مستقیم با امریکا را ازنظر سطح و محتوا ارتقاء بخشیده، با انتخاب تیم مذاکره‌کننده بسیار حرفه‌ای، بحران هسته‌ای را از طریق دیپلماسی حل کرد.

توافق هسته‌ای که به برجام معروف شد، به عنوان معامله‌ای برد – برد شناخته شد. قدرت‌های جهانی از آن جهت این توافق را برد خود می‌دانستند که ساخت بمب هسته‌ای توسط ایران منتفی شده بود. اما همه جناح‌ها و دست‌اندرکاران داخلی کشور در تمام سطوح می‌دانستند که ساخت بمب هسته‌ای هیچگاه در دستور کار ایران نبود که بخواهد در این مورد عقب‌نشینی کرده یا امتیازی داده باشد. اما جمهوری اسلامی ایران این معامله را برد خود می‌دانست زیرا:

۱- هر شش قطعنامه شورای امنیت منتفی شد.

۲- ایران از فصل هفت منشور سازمان ملل به عنوان تهدید صلح و امنیت جهانی خارج شد.

۳- امریکا و قدرت‌های جهانی بعد از ۳۵ سال چالش سهمگین، صنعت غنی‌سازی و آب سنگین در ایران را پذیرفتند که اصل دعوا و بحران هسته‌ای هم به خاطر همین دو صنعت بود ولاغیر.

۴- تحریم‌های هسته‌ای شورای امنیت سازمان ملل و تحریم‌های جهان غرب درمورد نفت و بانک مرکزی و بانک‌های ایران و سوییفت برداشته شد که ادامه روند قبلی صادرات نفت ایران را به صفر می‌رساند، تورم ونزوئلایی می‌شد و قس علیهذا.

۵- بازارهای تکنولوژی‌های صلح‌آمیز هسته‌ای در همه زمینه‌ها از جمله برق و پزشکی و کشاورزی بعد از ۳۵ سال نیز برای ایران باز شد.

جبهه متحد صهیونیست، نئوکان‌های امریکا، اعراب تکفیری به رهبری عربستان و منافقین از این جهت با تمام ظرفیت به دنبال نابودی برجام بوده و هستند زیرا که به جد معتقدند برجام به معنی تمدید جمهوری اسلامی بود، اقتصاد ایران را از لبه پرتگاه سقوط نجات داد، جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران را فوق‌العاده ارتقاء داد ضمن اینکه ایران را در زمره کشورهای پیشرفته هسته‌ای قرار داد.

با این وجود از ابتدا روشن بود که وظیفه برجام:

اولا: حل همه معضلات اقتصادی قبل و بعد از انقلاب ایران نبود،

ثانیا: به معنی اعتماد ایران به امریکا یا امریکا به ایران نبود،

ثالثا: هدفش رفع خصومت ۴۰ ساله ایران و امریکا و برقراری روابط دیپلماتیک نبود

و رابعا: قرارداد رفع ناکارآمدی‌ها و فقر و اعتیاد و فساد موجود در کشور هم نبود.

برای حل این مشکلات، راه‌حل‌های دیگری نیاز است.

نویسنده : #ر_میابی
کارشناس ارشد حقوق عمومی

#جوان_فردا

t.me/jjavanefarda

ارسال دیدگاه