امروز : دوشنبه 16 دسامبر 2019
تاریخ : 2019/12/16 - 13:55 ذخیره فایل ارسال به دوستان

فرماندار مرند: ارتقای فرهنگ موتور سواری در شهرستان باید نهادینه شود .

رفتار فرد توسعه یافته با جامعه بسیار مناسبت تر است با فردی که توسعه نیافته و فرد توسعه یافته تعامل مثبت با جاده و علائم و احترام به قوانین رانندگی دارد

فرماندار شهرستان ویژه مرند بیان داشت: ارتقای فرهنگ موتور سواری در شهرستان باید نهادینه شود .

به گزارش جوان فردا
همایش یک روزه راکبین موتورسواران ، گرشاسبی در همایش ارتقای ایمنی تردد راکبین موتور سیکلت سواران شهرستان گفت : در تمامی دنیا جاده و انسان و وسیله نقلیه از عوامل اصلی در تصادفات جاده ای هستند ولی چرا در کشور های توسعه یافته درصد کمتری نسبت به کشور های توسعه نیافته دارد .

وی افزود :فرق بین انسان توسعه یافته و نیافته در ویژگی آن است که سقف تصادفات را با رفتار خود کمتر کند .

رئیس شورای حمل و نقل شهرستان مرند بیان داشت : آنچه مهم است ارتقای فرهنگ موتور سواری است که باید در شهرستان نهادینه شود .

معاون استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد : هدف از آموزش هر فرد انجام دادن نقش خود به صورت مسئولانه در جامعه است .

گرشاسبی با اشاره به آمار تصادفات موتور سیکلت در شهرستان بیان داشت : تعداد۴۵ هزار راکب موتور سوار در شهرستان وجود دارد که متاسفانه تعداد هفت نفر بر اثر تصادف باموتور جان خود را از دست داده و از این تعداد ۵نفر جز سرپرست خانواده بوده اند که بنیان خانواده دچار نقصان شده است .

وی افزود : رفتار فرد توسعه یافته با جامعه بسیار مناسبت تر است با فردی که توسعه نیافته و فرد توسعه یافته تعامل مثبت با جاده و علائم و احترام به قوانین رانندگی دارد .

معاون استاندار آذربایجادن شرقی در ادامه با اشاره به فرهنگ سازی برای ایمنی بیشتر راکبین موتور سوار گفت: در شهرستان تعداد۴۵ هزار راکب موتور سوار وجود دارد که باید برای فرهنگ سازی جهت ایمنی و رعایت قوانین از طریق دستگاه های ذیربط و ظرفیت فضای مجازی استفاده کرد .

وی با اشاره به تغییر ذهنیت افراد در جهت فرهنگ سازی تصریح کرد :با فرهنگ سازی می توانیم ذهنیت افراد را تغییر دهیم و می توان با این تغییر به عینیت برسیم .

فرماندار شهرستان ویژه مرند در ادامه سخنان خود با اشاره به کمک برای ساخت پیست موتور سواری افزود : با کمک بخش خصوصی مکان مناسبی را برای احداث پیست موتور سواری در شهرستان نظرگرفته شود تا جوانان علاقمند بهتر و در یک مکان مناسب بتوانند موتور سواری کنند .

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید در دو حوزه برای رسیدن به موفقیت اقدام کرد گفت: در حوزه اصلاح ذهن و حوزه ایجاد زیر ساخت می توان به موفقیت رسید .

داود گرشاسبی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جاده های شهرستان در جهت کاهش تصادفات بیان داشت : با اصلاح هندسی مسیر سرم سازی که متاسفانه تصادفات زیادی در آن محل صورت می گرفت توانستیم تصادفات را به صورت چشمگیری کاهش دهیم .

وی با اشاره به اصلاح ورودی مرند به جلفا گفت : با اصلاح مسیر ورودی مرند به جلفا به طول ۸۵۰ متر که با همت و کار تعاملی بین مدیران شهرستان صورت و اصلاح هندسی مسیر توانستیم مشکل مسیر را برطرف کنیم .

وی ادامه داد : در شهرستان مرند تعداد زیادی سرعت گاه با صرف هزینه های بالا صورت گرفته که در جهت کنترل سرعت راننده و کاهش تصادفات بوده است .

وی گفت: با فرهنگ سازی و رعایت قوانین می توان آمار تصادفات شهرستان را کاهش داده و باید در این زمینه فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد .

ارسال دیدگاه