امروز : دوشنبه 3 فوریه 2020
تاریخ : 2020/02/03 - 19:30 ذخیره فایل ارسال به دوستان

بیانیه حسننژاد

بیانیه حسننژاد

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه مهم انتخاباتی دکتر حسن نژاد ( بخش اول )

با عرض سلام و ادب خدمت همشهریان عزیزم
ضمن عرض تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی خدمت همه عزیزان؛ لازم دانستم به عنوان خادم همیشگی مردم شریف شهرستانهای مرند و جلفا عرض نمایم که تا عمر دارم خود را مدیون شما میدانم. و تمام و کمال درک میکنم که در دو دوره گذشته لطفی که شما بزرگواران به حقیر کردید، در طول تاریخ شاید این لطف و محبت را نثار هیچ کسی ننمودید، پس وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی خود میدانم هر جا که احساس کنم عملی یا سخنی از حقیر می تواند برای آینده شما سروران مفید باشد، بدون درنگ اقدام نمایم. اکنون نیز کمتر از بیست روز به انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی باقی مانده است. و آینده مملکت و منطقه نه برای چهار سال که برای مدت طولانی تر متاثر از یک رای من و شما می باشد. پس لازم میدانم با بهره گیری از هشت سال سابقه نمایندگی که یک عمر تجربه به همراه داشت در چند بخش مطالبی ارائه نمایم که شاید در اخذ تصمیم بهتر مفید واقع گردد:
١- حضور در انتخابات:

?متاسفانه عده ای چنان با شوق و ذوق و قهرمانانه در سال ها و بخصوص ماه های گذشته مشغول تخریب مجلس دهم و نمایندگان بودند که اصلا حواسشان نبود که با این کارشان اساس جمهوریت و مشارکت مردمی را نشانه رفته و عملا مردم را از انتخابات و مشارکت عمومی سر خورده می نمایند. و متاسفانه فضای سرد انتخابات در کل کشور و تلاش صدا و سیما برای تشویق مردم به مشارکت گویای همه چیز هست. اما مردم عزیزم و سروران گرامی بنده هم قبول دارم که وضع معیشت مردم خوب نیست، مجلس دهم را خود بنده هم مجلس ضعیفی میدانم، نه نماینده ها و نه رییس جمهور محترم هم نتوانستند به خیلی از وعده هایشان عمل کنند؛ اما آیا با قهر از صندوق مشکلات حل می شود؟! یا بر عکس بدتر می شود؟! آیا با رای ندادن، مجلس و نمایندگان قویتری انتخاب می شوند؟ و یا بر عکس ادم های ضعیف با رای حداقلی سرنوشت من و شما را در دست خواهند گرفت؟!
اینکه میزان مشارکت در اقتدار ملی و قدرت چانه زنی بین المللی چه آثاری دارد، بحث مفصل جداگانه ای دارد. که بنده قصد تشریح آن را ندارم. اما این را هم علمی و هم تجربی میدانم که حجم نمونه هر چقدر بیشتر باشد میزان خطا کمتر هست. پس هر چه میزان مشارکت بالاتر باشد احتمال ورود نماینده ضعیف به مجلس و تشکیل مجلس ضعیف کمتر هست. پس اگر بنده نماینده ضعیفی بودم راه حل این مشکل عدم مشارکت نیست بلکه حضور حداکثری و انتخاب نماینده قوی هست. مطمئن باشید اگر مشارکت پایین باشد کاندیدایی با ستاد شلوغ و وعده و وعید و رای حداقلی که به مراتب ضعیف تر از نماینده فعلی هم مسلما خواهد بود؛ نماینده ما در مجلس یازدهم خواهد شد و این یعنی پسرفت. پس لطفا بخاطر آینده خودمان و فرزندانمان هم که شده در انتخابات شرکت کنید، و صد البته انتخاب از روی آگاهی و دانش و بصیرت.

 

٢- وظیفه ما در مقابل کاندیداها:

?واقعیت این است که تمام کاندیداها فارغ از توانمندیشان همگی با نیت خیر خدمت به منطقه از وقت و پول و حیثیت خویش هزینه نموده و آمده اند تا برنامه هایشان برای آینده ما را به ما عرضه کنند بر ما وظیفه هست که:
اولا: با احترام و با دید باز در جلسات آنها شرکت و با بیان سوالات منطقی توان انها را سنجیده و بهترین را انتخاب کنیم و الا تخریب یک کاندیدا و یک مهمان چنان عمل بزرگ و افتخار آمیزی نیست.
دوما: هیچکس اندازه خود ما نگران آینده ما و فرزندانمان نیست، درست هست که مشورت با دیگران یا مراجعه به رسانه ها و غیره مفید هست، اما بهتر هست خودمان با حضور در جلسات کاندیداها توانمندی آنها را سنجش کنیم. ما برای خرید یک لباس به ده مغازه سر میزنیم و مقایسه میکنیم حال چرا نباید برای آینده خودمان حساسیت به خرج بدیم؟!
سوما: نمایندگی یک کار بزرگ و مهمی هست و نماینده ای فردا برای مردمش مفید خواهد بود که خودش توانمندی ذاتی و تجربه و تخصص برای تاثیر گذاری در بین ٢٩٠ نماینده مجلس را داشته باشد. پس اینکه ستاد قوی دارد یا کانال بزرگی دارد ملاک درست تصمیم گیری نیست.
چهارما: نماینده توان انجام کار شخصی ندارد و اگر دنبال کار شخصی افراد برود، دیگر برای خواسته های عمومی وی نیز ارزشی قائل نخواهند شد؛ پس به نیت خواسته شخصی از کاندیدایی حمایت نکنید.
پنجما: امور داخل روستاها و شهرها مانند اسفالت کوچه ها و مسیر گشایی و … ربطی به نماینده نداشته و در اختیار شورا می باشد پس این موارد یا وعده ها را ملاک رای دادن قرار ندهید.

٣- وظیفه بزرگان و نخبگان جامعه:

?خیلی از عزیزانی که در جامعه افراد محترم و ذی نفوذی هستند، این روزها اغلب منتظر هستند تا کاندیداها به خدمتشان رسیده و طلب حمایت کنند. در حالیکه اگر کسی خود را بزرگ و نخبه جامعه میداند باید این روزهای حساس بزرگی و دلسوزی خود را اثبات و با بررسی کاندیداها و تعیین اصلح پا پیش گذاشته و به خاطر آینده منطقه از وقت و نفوذ خود هزینه کند. اگر نخبگان بنشینند تا لمپن ها برایشان تعیین تکلیف کنند و چهار سال مدام گلایه کنند که دیگر معنی این بزرگی و نخبگی نشد.
۴- وظیفه رسانه ها

?رسانه ها نقش مهمی هم در گرم کردن تنور انتخابات دارند و هم جهت دهی به آراء مردم. خواهش میکنم برای بیست روز هم که شده نه از روی حب و بغض و منافع محله ای و شخصی بلکه از روی انصاف و لحاظ نمودن منافع عمومی قلم فرسایی کنید.

بیانیه مهم انتخاباتی دکتر حسن نژاد ( بخش سوم )

۵- وظیفه کاندیداهای محترم:

?کاندیداهای محترم شما میخواهید نماینده شوید تا به مردم خدمت کنید پس برای انجام کار خیر لازم نیست فعل مقدماتی ناثواب انجام دهیم. نماینده ای موفق خواهد بود که وضع موجود را به خوبی شناخته و با توجه به وضع موجود برنامه مناسب برای آینده ارائه دهد، کاندیداهایی که یا وضع موجود را نشناخته اند یا شناخته و دروغ می گویند به درد نمایندگی نخواهند خورد. شرایط موجود و نیازهای آتی منطقه را خدمتتان اعلام میکنم لطفا مد نظر قرار دهید.
۵-١تا سال ٩١ حدود ١٣ کیلومتر بزرگراه داشتیم در این هشت سال تحریم ٧٣ کیلومتر بزرگراه ( حدود ۴۵ کیلومتر مرند جلفا و ١۵ کیلومتر مرند کشکسرای و ١٣ کیلومتر کشکسرای زنجیره ) زیر ترافیک رفته و حدود ٣٣ کیلومتر در دست ساخت بوده و لازم هست برای تکمیل این ٣٣ کیلومتر و ٢٠ کیلومتر باقیمانده زنجیره به سمت خوی برنامه داده شود.
۵-٢اگر هنگام رفتن به تبریز بعد از شور درق به سمت راست نگاه کنید، ملاحظه خواهید کرد که تعداد زیادی ماشین آلات یک کوه را تسطیح میکنند. این همان آزادراه تبریز مرند هست که تا اینجا رسیده هست و قطعه دوم یعنی مرند خوی را نیز قرار شده است بانک رفاه تامین مالی کند. شایسته هست کاندیداهای محترم برای اینها برنامه ای داشته باشند.
۵-٣جاده بناب و پل دولت اباد و سد بناب و الیاف شیشه و استادیوم مرند و بیمارستان ٣٠٠ تختخوابی و خاک چینی و منطقه ازاد شدن هرزندات و یکانات و بخشداری کشکسرای و … آن قسمتی که مربوط به نماینده میشد، انجام شده است بر روی این موارد تمرکز ننمایید.
۵-۴-انتقال آب ارس برای ٩٧٠٠ هکتار تکمیل و برای هرزندات لوله گذاری و ایستگاه تکمیل شده است، باید برای ابرسانی به هرزندات و لو به صورت سنتی و تثبیت حق ابه نهایت تلاش نماینده محترم معطوف گردد. لازم به ذکر است تا سال ٩١ حدود ۵ کیلومتر لوله گذاری و کمتر از هزار هکتار ابرسانی شده بود
۵-۵-در حال حاضر ٢٠٨ شرکت تولیدی فعال در منطقه آزاد ارس با اشتغالزایی بالای ١۶ هزار نفر بهره برداری و نزدیک ٢٠٠ واحد تولیدی در مرحله احداث می باشند.

همه این شرکتها بخاطر مزیتهای منطقه ازاد هست حال که توسعه منطقه ازاد به سمت هادیشهر و هرزندات و یکانات و ایری و سیه رود تصویب شده است، حمایت نماینده محترم را طلب میکند تا با ایجاد زون های صنعتی و عملیاتی نمودن قانون، شاهد احداث کارخانجات در این مناطق باشیم

 

بیانه مهم انتخاباتی دکتر حسن نژاد(بخش چهارم)

۵-۶- تکمیل شبکه فاضلاب مرند و تسویه خانه فاضلاب مرند و احداث شبکه فاضلاب هادیشهر از مواردی هست که بایستی در اولویت کاری نماینده محترم آتی باشد.
۵-٧تسویه خانه آب شرب هادیشهر و روستاهای اطرف و … تکمیل شده اما لوله گذاری و بهره برداری تلاش و حمایت نماینده آتی را طلب میکند.
۵-٨- در مورد زیر گذرهای یامچی، یالقوز آغاج، دیزج حسین بیگ، زنوز، فرمان آباد و … خیلی زحمت کشیدم اما نتیجه مناسبی نگرفتم، امیدوارم نماینده محترم آتی این موارد ضروری را به نتیجه برسانند.
۵-٩جاده مرزی جلفا به سمت نوردوز نیازمند توجه خاص می باشد.
۵-١٠-مقدمات فرودگاه و راه آهن جلفا اصلاندوز انجام پذیرفته ولی عملیاتی شدن آن تلاش نماینده را طلب می کند.
۵-١١-مجوز چند ناحیه و شهرک صنعتی اخذ شده ولی منتج به نتیجه شدن آنها تلاش نماینده آتی را طلب می کند.
۵-١٢برای مجتمع دامپروری یامچی خیلی زحمت کشیده شد ولی متاسفانه نتیجه خوبی حاصل نشد، این نیز باید مد نظر باشد.
۵-١٣درست هست که جاده یامچی تعریض شد و کمربندی بلوار شد، اما تعریض پل نزدیکی سه راه فارفار و تعریض یامچی یکانات باید از اولویت ها باشد.

۵-١۴شکر خدا در حوزه برق رسانی و گاز رسانی و جاده روستایی و آب رسانی و خانه بهداشت و مدرسه و … مشکل خاصی نیست و تلاش نماینده باید معطوف به اخذ بودجه برای تعویض شبکه های فرسوده، روکش آسفالت برخی روستاها باشد. ضمنا در خصوص داخل روستاها و شهرها برنامه ارائه نشود چون نماینده فاقد هیچ قدرت اثرگذاری می باشد.

⚜️کانال رسمی  دکتر حسن نژاد ( بخش پنجم )

۶- سخنی با فرمانداران محترم:

?نماینده ای که انتخاب می شود نماینده همه ما هست و تصمیماتش اثر گذار بر همه ما هست و ما همه از بیت المال حقوق می گیریم که به ملت شریف خدمت کنیم و نظام مقدس را تقویت و مقتدرتر نماییم. مسلما هر چه مردم با آگاهی نماینده قوی انتخاب کنند و مشارکت بالایی داشته باشند، نشانگر خدمت بهتر کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد. انتخابات این دوره در مقایسه با دوره های قبل تا اینجای کار از بعد رعایت اخلاق و عدم تخریب کاندیداها و … وضعیت بسیار مطلوبی دارد که جای تقدیر از هیات محترم اجرایی و هیات محترم نظارت دارد. لیکن خواهش بنده این است که اجازه گشایش بیشتر فضای انتخاباتی داده شود تا تنور انتخابات گرمتر و میزان مشارکت افزایش یابد. و در صورت نبود موانع قانونی وضع موجود منطقه و اولویتهای منطقه در اختیار کاندیداها قرار گیرد تا نماینده قوی تر و واقع گراتری در مجلس داشته باشیم

٧- در خصوص حمایت بنده از کاندیدای خاص:

?مردم عزیز به بنده حقیر لطف دارند و مدام از بنده پیگیری می کنند که به چه کاندیدای خاصی رای دهیم. یا برخی کاندیداهای محترم لطف دارند و بیان میکنند بنده طرفدار ایشان می باشم.
همه این عزیزان که کاندیدا شده اند محترم هستند و قابل تقدیر و تکریم و بنده با برخی از این عزیزان حتی رابطه بسیار صمیمی و رفاقتی دارم. اما واقعیت این است که بنده به همه فقط سفارش حضور فعال در صحنه انتخابات کرده ام و به هیچ وجه از شخص خاصی حمایت نمیکنم چون معتقدم مردم فهیم مرند و جلفا خودشان بهترین انتخاب را خواهند داشت. در خصوص فعالیت افراد منتسب به بنده در ستاد برخی عزیزان همین کفایت میکند که دور قبل دو تن از همکاران دفتر بنده برای دو کاندیدای رقیب بنده تبلیغ می کردند، بنابراین اعضای دفتر یا ستاد شخصیت مستقل داشته و فعالیت این عزیزان ارتباطی به بنده ندارد. و برای بنده حقیر حضور حداکثری و آگاهانه اولویت اول می باشد.
در پایان لازم میدانم ضمن تقدیر مجدد از محبت و حمایت بینهایت شما عزیزان در هشت سال گذشته، اعلام نمایم در هر جایگاهی که باشم در خدمت شما خواهم بود، و نماینده آتی اگر علاقمند باشند تماما کمک حال ایشان برای انجام امور منطقه خواهم بود.
با سپاس
محمد حسن نژاد
خادم همیشگی مردم شریف مرند و جلفا
١۴ بهمن ماه ١٣٩۸

 

ارسال دیدگاه