امروز : سه شنبه 14 آوریل 2020
تاریخ : 2020/04/14 - 15:55 ذخیره فایل ارسال به دوستان

ابلاغ مصوبات فاصله گذاری هوشمند / مردم در خانه بمایند

معاون استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد : ما به جد پیگیر مبارزه با این بیماری هستیم و دغدغه اصلی ما سلامت مردم است.

ه گزارش جوان فردا به نقل از د روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری شهرستان ویژه مرند، داود گرشاسبی در جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان مرندضمن ابلاغ فاصله گذاری هوشمند گفت: تمامی تلاش ها در جهت تثبیت وضعیت موجود نسبت به شیوع ویروس کرونا است و تاکید ما استمرار بر اجرای فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با ابلاغ قوانین و مقرارت فاصله گذاری هوشمند با اشاره به ساعات کاری ادارات گفت: ساعات کاری ادارات از ساعت۷:۳۰ لغایت۱۳:۳۰ با دو سوم کارمندان خواهد بود.

وی افزود: یک سوم کارمندان که در ادارات حضور نمی بابند شامل کارمندانی است که دارای بیماری زمینه ای، افراد بالای ۵۵ سال و بانوان باردار و شیرده و سرپرست خانوار هستند.

رئیس قرارگاه زیست محیطی شهرستان با تاکید بر تشدید در کنترل ورود و خروجی بیان داشت:افرادی که اهل شهرستان مرند هستند ولی ساکن شهرستان نیستند حق ورود به شهر را ندارند.

وی در ادامه مردم را تشویق به شرکت همگانی در اهدای خون کرد و گفت: دراین روزهای کرونایی مردم اجازه ندهند بانک ذخیره خون خالی شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد : ما به جد پیگیر مبارزه با این بیماری هستیم و دغدغه اصلی ما سلامت مردم است.

وی با اشاره به رعایت قرنطینه توسط افراد بیمار افزود: افراد قرنطینه توسط شبکه بهداشت و درمان و سایر ارگانها رصد شوند تا قرنطینه رعایت شود و در صورت ابتلا فردی به کرونا به خانواده و محل کار اطلاع داده شود.

داود گرشاسبی تصریح کرد:بازگشت فعالیتهای اقتصادی و مشاغل کم خطر باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی صورت گیرد و آموزشهای لازم به اصناف داده شود.

وی  تاکید کرد: کمیته تدفین حساسیت بیشتری بر رعایت اصول بهداتشی در تدفین داشته باشد و با اصول کامل بهداشتی تدفین صورت گیرد.

داود گرشاسبی با تاکید بر همکاری مردم در کنترل بهتر این بیماری گفت: مردم در چند هفته گذشته همکاری مناسبی  در جهت مقابله با این بیماری داشته اند و قبول داریم مردم مشکلات دارند ولی نیاز به مدیریت و همکاری مردم با رعایت فاصله گذاری است و تنها راه مبارزه با این بیماری در خانه ماندن است.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرندبا تاکید بر رعایت فاصله گذاری هوشمند و در خانه ماندن گفت: ذهنیت سازی برای فاصله گذاری هوشمند در مردم صورت گیرد و برای این کار اقناع سازی و آگاه سازی شود.

وی ضمن تقدیر از زحمات قرارگاه زیستی شهرستان (سپاه ، ارتش ، بسیج،شهرداری ها،شبکه بهداشت و درمان،اتاق اصناف و ..)گفت: غربالگری در شهرستان انجام شده و افراد بیمار و مشکوک شناسایی شده و باید بیشتر مراقب باشیم.

فرماندار شهرستان ویژه مرند ادامه داد: متاسفانه وارد چله دوم این بیماری شدیم که برای مهار و کنترل بهتر این بیماری نیاز به همکاری مردم هستیم و باید تعامل دو سویه برای ایجاد رفتار های بعدی باشد.

ارسال دیدگاه