امروز : چهار شنبه 13 می 2020
تاریخ : 2020/05/13 - 8:47 ذخیره فایل ارسال به دوستان

معاون استاندار آذربایجان شرقی :هفت محله هدف باز آفرینی در شهر مرند شناسایی شده است

داود گرشاسبی در مصاحبه با نماینده صدا و سیما در شهرستان مرند با موضوع بافت فرسوده شهر بیان داشت: در راستای برنامه های اعلامی ستاد باز آفرینی کشور، شناسایی سکونت گاههای غیر رسمی و طرحهای ساماندهی و توانمندی تهیه شده که برای هفت محله […]

به گزارش جوان فردا javanefarda.ir  به نقل از  روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری شهرستان ویژه مرند، داود گرشاسبی در مصاحبه با نماینده صدا و سیما در شهرستان مرند با موضوع بافت فرسوده شهر بیان داشت: در راستای برنامه های اعلامی ستاد باز آفرینی کشور، شناسایی سکونت گاههای غیر رسمی و طرحهای ساماندهی و توانمندی تهیه شده که برای هفت محله شهر مرند تقریبا به اتمام رسیده و براساس آمایش نیازهای این شهر در تمام حوزه های فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی ، اداری و ورزشی و…احصاء و متناسب با اولویت ها برخی پروژه ها پیش بینی شده است.

وی گفت: در حوزه باز آفرینی شهری تعداد هفت محله هدف باز آفرینی در شهر مرند شناسایی و مصوب گردیده است و تاکنون ۲۰۰ تن قیر رایگان فقط در سالجاری از محل اعتبارات ستاد باز آفرینی در اختیار شهرداری مرند قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به شرایط محله و در جهت ارتقاء سطح زندگی پروژه هایی از جمله ساخت مدرسه ، ساخت مرکز فوریت های پزشکی، جدول کشی ، خیابان کشی، پیاده رو سازی و اصلاح کالبد شهری و بهداشت شهری و ارائه تسهیلات از جمله برای عوارض ساخت و صدور پروانه می باشد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: به لحاظ قدمت شهر مرند طبیعی است که بخشی از عناصر اعم از تاسیسات روبنایی و زیر بنایی ، ابنیه ها،خیابانها و سایر موارد دچار فرسودگی و نا کارآمدی گردیده و ساکنان آنرا با مشکلات متعدد اقتصادی ، اجتماعی، فرهنگی نموده و به نوعی هزینه ها را افزایش دهد.

گرشاسبی گفت: اقدامات موثری از سوی شهردار صورت گرفته که تسهیل در عبور و مرور، بازگشایی معابر ، تعریض، اصلاح پلها، اجرای سیل بند ، دیواره مسیر عبور سیل ، از جمله آنها می باشد.

وی بیان داشت: از جمله پروژه های صورت گرفته در حوزه باز آفرینی شهری ، جدول گذاری معابر محلات میناخور، تکمیل و بهسازی و آسفالت معابر محله میناخور ، احداث مرکز فوریت های پزشکی در محله علی آباد با پیشرفت ۷۰ درصد و…از جمله این موارد است.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند با اشاره به صدور پروانه های ساختمانی برای بازآفرینی شهری گفت: در سال۱۳۹۷ در بافت فرسوده و ناکارآمد شهر مرند تعداد ۱۴۵ پروانه ساختمانی با مساحت ۶۱۹۷۵ متر مربع در سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۶۵ پروانه ساختمانی با ۷۱۴۷۰ متر مربع در بافت فرسوده و ناکارآمد مرند صادر گردیده است.

وی افزود: مجموع مبلغ تخفیفی از بابت عوارض پروانه مبلغ قابل توجهی بوده و صد در صد مشمول تخفیف عوارض شده اند.

فرماندار شهرستان ویژه مرند با اشاره به بافت فرسوده روستایی گفت: مجموع واحد های ساختمانی واقع در بافت فرسوده روستایی شهرستان ۲۵۰۰۰ واحد می باشد که از این تعداد ۱۰۰۰۰ واحد در طول سالهای گذشته بازسازی شده و ۱۵۰۰۰ واحد نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد.

وی تاکید کرد : با توجه به شناور بودن اعتبار تسهیلات بافت فرسوده روستایی هیچ گونه محدودیتی در پرداخت تسهیلات روستایی وجود نداشته و در صورت استقبال روستائیان آماده پرداخت تسهیلات می باشیم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در آخر ضمن تشکر از کسانی که در حوزه باز آفرینی تلاش می کنند از مردم عزیز در جهت بهسازی و مشارکت برای احیای شهر مرند دعوت کرد.

ارسال دیدگاه