امروز : دوشنبه 4 ژانویه 2021
تاریخ : 2021/01/04 - 16:28 ذخیره فایل ارسال به دوستان

برگزاری اولین جلسه جهش تولید در دیمزارهای شهرستان مرند وبررسی مسائل ومشکلات صدور کشاورز کارت

مهندس صیادی :با توجه به بالا بودن هزینه های کشاورزی (سم وکود) مورد نیاز کشاورزان و عدم قدرت خرید کشاورزان در تامین نهاده های کشاورزی، احتمال این وجود دارد که کشاورزان به موقع کود وسم موردنیاز خود را تامین نکنند و تغذیه مزارع و کنترل علفهای هرز و آفات وبیماری‌هابه درستی انجام نشده و بر روی کمیت وکیفیت محصول تاثیر سوء بگذارد.

 برگزاری اولین جلسه جهش تولید در دیمزارهای شهرستان مرند وبررسی مسائل ومشکلات صدور کشاورز کارت


به گزارش جوان فردا به نقل از  روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند اولین جلسه جهش تولید در دیمزارهای شهرستان مرند وبررسی مسائل ومشکلات صدور کشاورزی کارت با حضور مهندس صیادی معاون رئیس سازمان ومدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند –رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی-مسئول حفظ نباتات-مسئول زراعت به همراه کارشناس این واحد – مسئول روابط عمومی -مسئولین مراکز-دفاتر در روز یکشنبه ۱۴دی ماه، ۱۳۹۹، در اتاق جلسه مدیریت جهاد کشاورزی مرند برگزار شد
مهندس صیادی در این جلسه گفت: براساس تفاهم نامه‌ای که بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده و با برنامه ریزی صورت گرفته دیم زارهای شهرستان مرند زیر حمایت‌های این تفاهم نامه با رعایت اصول به زراعی و به نژادی و بیمه به افزایش تولید خواهند رسید.
ایشان در ادامه افزودند: در قالب این طرح افزایش بهره‌وری تمام محصولات زراعی دیم و همچنین افزایش سطح زیرِکشت دیم در تمام مناطق دیم‌کاری کشور،استان وشهرستان با توجه به امکانات و شرایط موجود مد نظر قرار گرفته است و اجرای آن را ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بر عهده دارد.

معاون رئیس سازمان ومدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت:با توجه به بالا بودن هزینه های کشاورزی (سم وکود) مورد نیاز کشاورزان و عدم قدرت خرید کشاورزان در تامین نهاده های کشاورزی، احتمال این وجود دارد که کشاورزان به موقع کود وسم موردنیاز خود را تامین نکنند و تغذیه مزارع و کنترل علفهای هرز و آفات وبیماری‌هابه درستی انجام نشده و بر روی کمیت وکیفیت محصول تاثیر سوء بگذارد.
وی ادامه داد: در این راستا مصوب شده تسهیلات سرمایه در گردش موردنیاز کشاورزان برای تامین نهاده های محصولات گندم وجو وکلزا در قالب کشاورز کارت برای آنها پرداخت گردد.
وی گفت: تسهیلات سرمایه در گردش در قالب کشاورزکارت اختصاصا برای محصولات گندم،جو ودانه های روغنی که بیمه شده اند به ازای هر هکتار ۲۰میلیون ریال وتا سقف حداکثر ۲۰۰ میلیون ریال وبا نرخ سود ۱۲درصد،برای هر کشاورز است.
مهندس صیادی یادآور شد: معرفی متقاضیان از طریق مدیریت جهاد کشاورزی به بانک کشاورزی شهرستان انجام گرفته است
وی افزود: با توجه به اینکه حداکثر سقف تسهیلات کشاورز کارت ۲۰۰ میلیون ریال است و بیشتر کشاورزان خرده مالک میتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
گفتنی است؛ دارندگان کشاورز کارت فقط میتوانند نهاده های خود را از فروشگاههای مجاز موردتایید شرکت خدمات حمایتی تامین کنند.

#رعایت_فاصله_اولین_گام
#ماسک_بهترین_واکسن_کرونا💉😷
#شکست_کرونا_با_عزم_عمومی
#با_مدد_الهی_کرونا_را_شکست_میدهیم

ارسال دیدگاه