امروز : چهار شنبه 6 ژانویه 2021
تاریخ : 2021/01/06 - 15:32 ذخیره فایل ارسال به دوستان

امیری: نمایندگان مجلس شرایط جنگ اقتصادی را در موضوع استیضاح وزیر اقتصاد در نظر بگیرند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره استیضاح وزیر اقتصاد گفت: استیضاح یک وزیر موضوع عجیبی نیست و امیدواریم ابهامات نمایندگان مجلس رفع و رجوع شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان فردا به نقل از تسنیم ؛ حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بکی از لوایح مهم دولت که با همکاری قوه قضاییه تهیه شد و در جلسات متعدد کمیسیون لوایح دولتی با نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله نماینده قوه قضاییه به سرانجام رسید و در دولت تصویب شد، لایحه منع خشونت علیه زنان است.

 وی با بیان اینکه این لایحه از جامعیت خوبی برخوردار است، افزود: قوانین متعددی در زمینه حمایت از کرامت خانم‌ها هست ولی جامع و کامل نبود و عمدتا ضمانت اجرایی کیفری داشت. این لایحه که به تصویب دولت رسیده، در حال طی کردن فرآیند اجرایی در مجلس است و از هیئت رئیسه می‌خواهم تا این لایحه را در دستورکار قرار دهند. برای دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف مانند فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، فرهنگ، کار و تامین اجتماعی تکالیفی در این لایحه تعریف شده و این لایحه اولین لایحه‌ای است که کرامت خانم‌ها و نفی خشونت را در ابعاد مختلف مورد توجه قرار داده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره استیضاح وزیر اقتصادی خاطر نشان کرد: مجلس وظایف تقنینی و سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص دارد و این‌ها موضوعات عجیب و غریبی نیست؛ وزیر مورد سوال یا استیضاح فرایندی را از جهت قانون و آیین نامه داخلی مجلس باید طی کند. این موضوع عجیبی نیست و امیدواریم ابهامات نمایندگان مجلس رفع و رجوع شود. البته زمان و موضوع اعمال این حق هم مهم است و ما دوران پایانی دولت هستیم و دشمنان ما اقتصاد ما را هدف قرار دادند. امیدوارم نمایندگان محترم با توجه به جنگ تحمیلی اقتصادی از این موضوع هم عبور می‌کنند و صلاح مملکت رقم می‌خورد.

ارسال دیدگاه